Foto's zullen gewoon op de locatie genomen worden. Is een kasteel met een prachtige tuin. Wat voor leuks zou ik kunnen regelen dan? Is de borrel niet leuk genoeg? Haha.
Wij trouwen in Nederland trouwens. Was toch makkelijker omdat we veel meer Nederlandse gasten hebben die we anders allemaal onder zouden moeten brengen. Nu gaat het maar om een klein clubje Engelse vrienden die we van onderdak moeten voorzien Vind het zelf wel lastig met dingen plannen, maar we hebben een goede weddingplanner uitgezocht die een hoop regelt!
Leuk! Van harte gefeliciteerd!! Ik zou kijken of jullie een uurtje eerder kunnen trouwen, anders moet je de hele dag erg lang wachten en dan heb je meer tijd na de voltrekking. Je hebt dan genoeg tijd om taart te snijden, te toasten en foto's met elkaar te maken, ik ga ervan uit dat alles op 1 locatie is? Dan regelt de ceremoniemeester dat jullie even weg zijn met de kinderen, zolang de gasten een hapje en een drankje hebben zal je ze niet horen. Voordeel van foto's na de ceremonie is dat iedereen er nog helemaal mooi en schoon uit ziet tijdens de ceremonie (mijn jurk was vies van modder in het gras tijdens de fotoshoot, maar daar neem je dan weer doekjes voor mee) Indien je tijdens het diner gelegenheid voor speeches wilt geven, moet je daar echt ruim de tijd voor nemen. Nu heb je 2 uur, maar je wilt om 20:30 uur ook weer opgefrist zijn voor het feest (waarvan de eerste gasten om 20:15 uur voor de deur staan). Bij ons was het allemaal wat kort op elkaar. 18:00 uur klinkt vroeg, maar met een flinke groep mensen die allemaal moeten eten zou dat ook een overweging kunnen zijn. Veel plezier met de voorbereidingen!
Gefeliciteerd! Wij zijn afgelopen 24 mei getrouwd. Globaal zag het er zo uit; 10.00 haar en make up (schoonzus is kapster en deed ook visagie) 12.00 fotograaf kwam bij ons thuis en we zijn daarna naar onze locatie gereden Tot ca. 14.00 foto's gemaakt en daarna hadden we een aparte ruimte voor onszelf op de trouwlocatie. Konden de kinderen ook even uitrazen en spelen. 15.00 trouwceremonie. Aansluitend borrel en taart 17.30 diner tot ca. 20.00. Wij hadden veel kleine kinderen waaronder die van ons zelf. Wij hebben geen avondfeest gehouden. De meeste van onze gasten wonen ook niet om de hoek en moesten nog wel een uurtje of meer naar huis. Kies vooral alles uit waar jullie zelf achter staan en niet omdat een ander het wil. Wij vonden bv de ringen en het vervoer niet belangrijk. Wel wilden we graag dat iedereen lekker te eten kreeg. Denk ook aan een back up locatie voor je ceremonie en/of foto's mocht dat buiten zijn i.v.m. mogelijke regen. En vooral genieten!
Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik vond trouwen geweldig "helaas" alweer 4 jaar geleden! Dag: Rond 7 a 8 uur werd ik in de make up en krul gezet etc. Rond 11 uur werd ik door mijn man "opgehaald" voor diegene die dit wilden zien en nog moesten wachten op de ceremonie was er daar lunch. Wij gingen rond 1130 met broodjes op zak naar de fotolocatie. Wij deden foto's vooraf omdat ik niet m'n eigen borrel etc wilde missen haha. 12-1330 fotoshoot 1330 klaarmaken voor aankomst locatie (daar stonden daggasten klaar) 14.00 ceremonie 15.00 Borrel en taart plus wat toespraken en fotoshoot met de daggasten en daarbij love shoot voor de daggasten (foto kregen ze naderhand) 1730 Diner (uitgeserveerd) en wederom wat toespraken 1930 op hotel kamer klaar maken voor avond (feest) met avond gasten. 20 feest. Tot 2045 stonden we klaar voor felicitaties en handjes schudden om 21 openingsdans en daarna laten aangeven dat bij weggaan gasten mochten gaan of evt. "Zwaaien" zodat wij ook lekker konden feesten (goede dj en saxofonist haha) en niet de hele avond handjes aan het schudden waren. Rond 00.00 slotdans eb feest eindigde om 0030 (en bleef nog lang rumoerig daarna haha) Wij trouwden op 1 locatie en veel gasten bleven ook slapen net als wij dus volgende dag nog ontbeten en de dag erna op honeymoon!
Wat leuk! Wij hebben er voor gekozen om alle genodigden (100) bij de ceremonie en borrel te laten zijn, daarna het diner en feest met een kleiner gezelschap (50). Zo konden we dineren zolang we wilden en hadden we geen tijdsdruk.
Ten eerste gefeliciteerd! Mijn tip is: plan de dag van achter naar voren. Dus als laatste feest. Kijk hoe laat je daarmee wil beginnen. Daarna wat je daarvoor wil hebben, hoe lang duurt dat. En zo steeds verder. Op die manier kwam ik erachter dat we onze ceremonie toch maar een uurtje later moesten houden want anders kwam er wel een erg groot gat tussen de ceremonie en taart aansnijden. Plan ruim maar niet te ruim, zeker als je alle gasten vanaf het begin erbij hebt. Had een keer een bruiloft die om 11.00 uur begon. Vanaf 13.30 konden we in het restaurant terecht. Duurde veel te lang! Ten eerste kwamen ze al een kwartier vroeger aan waardoor ceremonie eerder begon. Meestal duurt dat ook geen vol uur. Daarna wel een glaasje bubbels en foto's maken maar tegen 12.30 uur begonnen we ons te vervelen (bedoel, als de bruid al aan de kerkklok gaat hangen.... ) Foto's maken kan dan tijdens de borrel. Doen ze in de USA toch vaak? Cocktail hour voor gasten terwijl ze zelf foto's maken? Houd wel rekening met het licht (wij zijn in maart getrouwd dus dan moet je niet pas om 17.00 uur ergens een foto maken). Trouwens, heel slim dat je op tijd je gasten ontvangt! Zo irritant wanneer mensen aankomen terwijl de ceremonie net start. Heb het meegemaakt... om 14.00 uur trouwen betekent dus niet dat je om 14.00 uur aan moet komen als gast zijnde Onze planning was als volgt: 8.30 uur bruid naar kapper (daar ook make-up) 9.00 uur bruidegom bruidsboeket ophalen en daarna naar schoonouders om zijn pak aan te trekken 11.00-13.00 uur bruid ophalen en foto's maken. (Dit ruim genomen hoor omdat wij apart naar mijn opa moesten, die kon er niet bij zijn en naar fotolocatie moeten rijden) 13.00 uur lunch 13.45 uur naar eigen huis rijden, daar nog een paar foto's gemaakt, kopje thee gedronken en naar de wc (duurt ff met een jurk) 15.30 uur ceremonie en na afloop groepsfoto en nog een paar foto's van ons samen 17.00 uur in restaurant bruidstaart aansnijden en borrel 18.30-19.00 uur inloop avondgasten (bewust een half uur voor uit getrokken, zo komt niet iedereen tegelijk aan en voorkom je een rij) Vanaf 19.00 uur luxe buffet voor iedereen (wij hadden geen feest maar buffet waar iedereen mee kon eten, was heel erg gezellig) Tegen 23.00 uur gingen we naar huis. Doe wat je jullie willen en zoals jullie het leuk lijkt. Je kan nooit iedereen het naar de zin maken, jezelf wel. Veel plezier met de voorbereidingen!
Gefeliciteerd!! Wij zijn inmiddels bijna 6 jaar getrouwd. We hebben het gedaan zoals het voor pastte en goed voelde. O.a. dat onze dochter een heel belangrijk onderdeel vormde en ook om haar heen gepland dus. S ochtends rond 10.00 uur heb ik mijn haar en make up laten doen. Daarna zijn we foto's gaan maken. De beide oma's gingen daarmee naar toe zodat er ook foto's van ons samen gemaakt konden worden en er iemand op onze dochter kon letten. Rond 12.00 uur hebben we dochter thuis op bed gelegd en hadden we met de hele familie (ouders en broers/zussen/neefje en nichtje) een lunch. Om 15.00 uur was de plechtigheid op het stadhuis. Aansluitend zijn we naar de eetlocatie gegaan waar we een borrel hadden voor vrienden en collega's. Rond 18.00 uur zijn we met de familie aan tafel gegaan. Daarna nog wat geborreld en om 22.00 uur waren we thuis. De volgende dag zijn we op huwelijksreis naar efteling bosrijk vertrokken met zn drieeen.
Oke toch nog wat vragen - wat was jullie budget? - hoe lang duurt foto's maken? Uurtje wel genoeg toch?
Wij hebben het gered met ongeveer 7500 euro.. jurken zijn door ouders betaald, de rest hebben we zelf gedaan.
En wat zou jullie voorkeur hebben? En waarom? Een luxe bbq, een walking dinner, een buffet of gewoon een vier gangen diner?
Ik zou zeker geen standaard vier gangen diner doen (zeker niet met alle dieetwensen van tegenwoordig!). Veel te statisch/weinig reuring. Wij hebben zelf voor een luxe bbq gekozen, die overigens gewoon binnen stond (met fantastische afzuiginstallatie!). Wij hebben 3500 uitgegeven, 35 gasten inclusief alles, behalve onze outfits. Ik heb overigens zelf onze bruidstaart gemaakt, dus dat scheelde wel wat natuurlijk.
Dat hebben wij in grote lijnen echt niet gedaan.. ons feest, onze muziek. Moet wel zeggen dat wij het eerste uur ouwe lullen muziek draaide voor de oudjes.. daarna ging het flink los. En het laatste uur was het helemaal drama en iedereen vond het een top feest. Juist omdat het helemaal ons was ipv standaard
BBQ of walking dinner. Vind vier gangen te lang duren, te statisch. Maar dat ligt geheel aan hoe jullie willen trouwen. Wil je het wat losjes, of juist Uber chic
Ik vind zelf een luxe bbq heel erg lekker. Maar dan ook echt met veel keuze in salades en bijgerechten. Maar walking dinner is ook erg leuk.
Wij hadden ook een bbq. Erg leuk omdat je niet met zn allen urenlang aan tafel zit maar gewoon een beetje heen en weer loopt (als je nog een beetje kan lopen in ieder geval, ik heb op dat moment mn Disney teenslippers aan gedaan haha, mn voeten deden zoveel pijn...)
Als je op 1 locatie bent en je wil niks speciaals dan is een uur genoeg. Wil je grotegroepsfoto's en foto's met verschillende groepjes (jullie met ouders, jij met vriendinnen, jij alleen met je moeder, etc. Tip: maak een lijst hier van zodat je niemand vergeet) dan zou ik er 1,5 uur voor uit trekken. Ben je eerder klaar, prima toch, sluit je je weer aan bij de gasten. Ons budget was 8.500 euro. Dat was inclusief alles. Jurk en pak plus toebehoren, taart, bubbels, boeket, auto, ringen, buffet voor 70 mensen, fotograaf en fotoalbum, ceremoniekosten, huur kerkje en bedankjes. Denk nog even na wat je wil met het eten. Wat is praktisch met veel mensen, hoe informeel of formeel wil je het hebben? Zoals ik al eerder zei hadden we een luxe buffet. Met soep en verschillende broodjes met tapenades, verschillende soorten salades, verschillende soorten vlees en allerlei soorten hapjes (denk aan zalmbonbons enzo, geen blokje kaas op een prikker). Later werd de soep weg gehaald en werd een deel een toetjesbuffet. Rest lieten we staan zodat mensen hele avond konden pakken, werd steeds aangevuld. Voordeel van buffet is dat mensen niet aan hun plek gebonden zijn en dat iedereen met iedereen kletst. Je kan pakken wat je wil en ook hoeveel je wil. Aan de andere kant hebben jullie ervoor al een borrel en erna een feest en is het voor de afwisseling wel fijn om een diner aan tafel te hebben.
Ik vraag mij echt af wat wij verkeerd doen.. Zou er zoveel verschil zitten in welke plaats je trouwt? Wij zijn aan de locatie (wel incl eten/drinken en alles) alleen al meer dan jullie budgetten voor alles in totaal kwijt.
Whaha waar ga je trouwen dan?? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet meer weet wat het eten kostte. Wij waren wel niet met zoveel mensen, hadden het diner echt voor onze beide gezinnen alleen. Maar het was ook geen dure locatie denk, dorpje bij ons in de buurt, een schitterende boerderij die helemaal verbouwd is als feestlocatie/restaurant. Met heel veel grond en speelgelegenheid erbij. Maar een boerendorp in Brabant zal qua prijs wel schelen met kasteel loevenstein ofzo