Het grote ♡ trouwen ♡ topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Weet iemand het verschil tussen een buffet en walking dinner? :oops:

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij een buffet staat het eten op een tafel. Bij een walking dinner worden er kleine gerechtjes rond gebracht.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij gaan in de randstad trouwen, ergens in t Gooi haha. Hele mooie locatie, maar vind het echt belachelijk duur eigenlijk als ik er over na ga denken, dus dat doe ik maar niet :D

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben al 100x aan ons voorgenomen bruiloftsdag en feest begonnen maar zo besluiteloos en/of zwanger.

Qua fotografie zou ik zelf nooit voor een uurtje poseer foto's willen maar een fotograaf die er de hele dag en avond is en vooral veel mooie spontane plaatjes schiet. Dat geposeer vind ik persoonlijk wel geweest.

En qua eten heeft een walking diner mijn voorkeur, verzorgder dan buffet en minder stijf dan een diner. BBQ past ook binnen een walking diner met green egg's ofzo.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het gooi scheelt natuurlijk enorm met Brabant;)

Boommm vindt dit leuk.
  6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Sommige lokaties zijn gewoon overpriced omdat ze de aanwas toch wel hebben. Kan je in Brabant ook nog wel wat budget killers noemen hoor.

7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik zou voor een BBQ gaan of allemaal losse gerechtjes.
    Een viergangen menu is best wel specifiek en als je dan kijkt naar de eisen van mensen tegenwoordig...
    Je hebt bij zo'n diner vaak minder, maar wel luxere keuze. En persoonlijk hou ik dus helemaal niet van al dat luxe eten. Varkenshaas met roomsaus, carpaccio met asperges, mij maak je er echt niet blij mee. Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;)
    Bij een BBQ met veel salades is er voor elk wat wils en genoeg keuze, lijkt me.

Maar het is natuurlijk net wat jullie willen. Als jullie lekker luxe willen eten en het wat statisch willen houden, dan gaan jullie gasten daar maar mooi in mee ;)

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou zelf liever in Brabant trouwen, had een prachtige locatie gevonden. Maar is zo onhandig qua reistijd haha

tuc vindt dit leuk.
  9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Twijfel enorm tussen de bbq en het viergangen diner.

Aan de ene kant is een bbq wel ontzettend leuk (en €15pp goedkoper :D) Maar tussen de borrel en het feest in gewoon aan tafel zitten vind ik toch ook wel fijn denk ik.

Hoe doe je het anders met de bbq? Staand aan de statafels eten? Of toch tafels met schikking?

Als we een menu kiezen mogen we drie voor- en hoofdgerechten kiezen. We zouden dan elke keer voor een vis, vlees en vegetarische variant kiezen.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Wij hadden een menu, omdat ik het leuk vond dat iedereen lekker kon zitten en het eten bediend kreeg. Uiteraard hadden de gasten hier een keuze in. Een rustmoment op de dag, lange tafels, genoeg eten en drinken op de tafels, heerlijk!
    Uurtje foto's is meer dan genoeg, zeker op locatie. De groepsfoto's nemen soms wel wat meer tijd in beslag.

Ons budget lag ook ruim boven wat nu is genoemd, maar achteraf denk je daar niet meer over na...

Nog een tip, een videograaf! Echt heel waardevol naast het fotoalbum een video te hebben van de dag. Als je nog een tip wilt hoor ik het wel.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

@Dubbelgeluk Neig ook meer naar een dinner inderdaad. Hoe hebben jullie het met het keuzemenu gedaan? Van te voren doorgeven of mochten ze ter plekke hun keus doorgeven?

Videograaf staat hier ook op ons wensenlijstje inderdaad. Welke hadden jullie?

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Bij ons moesten ze tijdens het vervoer in de bus naar de werklocatie de keuze maken. Dan had de keuken op tijd de keuzes binnen. Tijdens het diner was voor de keuken van onze locatie te laat. Ik PB onze videograaf wel even.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@Boommm wij hadden grote ronde tafels tijdens de bbq. Fijn er aan vond ik dat ook wij als koppel de tijd hadden om bij iedereen even aan te schuiven.

Ik ben in ons eigen dorp getrouwd. Gemeentehuis. De rest in een gelegenheid hier in de buurt. Niets bijzonders, maar pastte wel bij ons!

Ik schat stiekem in dat jullie een iets duurdere smaak hebben dan wij ;)

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nou wij zijn eruit, het wordt een diner. Ook de locatie is nu echt definitief geboekt. Alles is op dezelfde locatie en drinken en eten zit er bij in.

Ook heb ik de kleuren bepaald :D
    Bekijk bijlage 540117
    Navy, roze en goud. Bekijk bijlage 540118

15. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Super leuk, gefeliciteerd!
    Wij zijn net een maand geleden getrouwd (7-7-17) en ik vind het nu al jammer dat we het niet nog eens over kunnen doen! Geniet van de voorbereidingen en luister vooral niet te veel naar advies ;), wij hebben alles gewoon gedaan zoals het bij ons past, los van wat de norm is. En het was een super fijne relax dag :).
    Als je meer wil horen over hoe we het hebben aangepakt, laat maar weten ^^

(Edit: ik zie nu pas dat je al best ver bent met plannen, dus waarschijnlijk heb je dan wat minder aan mijn verhaal, haha. Maar als je het nog wil horen is dat geen probleem :p)

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Leuk zeg! Ik ga in september jurken bekijken, had voor mijn gevoel een perfecte gezien in de nieuwe collectie van Modeca. Dus ik krijg bericht van een verkooppunt van dat merk hier in de stad als die binnen is :) Heb daar erg veel zin in, verder hebben we namelijk nog niets concreet! Maar wel al bijna een jaar verloofd, haha :)

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Yes, eerste pasafspraak voor een bruidsjurk is gemaakt! Het zoeken gaat beginnen! :)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Mooie kleuren. Navy is mijn favoriete pakkleur voor een man.

19. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    Hier vandaag om 12 uur afspraak bij een locatie voor onze trouw. Daar kunnen we van begin tot einde alles doen. Ceremonie, foto's maken, diner en feest. We zijn benieuwd!

maansneeuw vindt dit leuk.
  20. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik breek even in! Had in t.begin gereageerd maar even uit het oog verloren :) Voor mij is het a.s vrijdag al zo ver :D de zenuwen beginnen nu echt te komen! Maar zo veel zin in!! Alles is geregeld :D

Boommm en Narcisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina