Mijn gyn had het tussenschot van onze frummeltjes bekeken en aangezien het niet recht op het andere vlies zat, zei hij dat het een twee-eiige is. Als het een een-eiige tweeling is, zou het tussenschot loodrecht op het onderste vlies moeten staan. Zo heb ik het begrepen. En het klopt inderdaad hoe je het over de IVF behandeling zegt. Wij hebben er 2 terug laten plaatsen en de kans op een tweeling was erg klein (ong. 15 %). Meestal houdt dat in dat je dan een twee-eiige tweeling krijgt. Na de bevalling kunnen ze het bloed nakijken wat in de navelstreng is om zeker te zijn of ze 1 of 2 eiig zijn. Ik heb trouwens net gebeld met de verzekering. Aangezien ik nog geen 36 jaar ben en geen indicatie heb om de nekplooimeting te doen, moeten we zelf de combinatietest betalen. De kosten hiervan zijn ongeveer 150 euro. Behoorlijk geld, maar ik denk dat ik de test ondanks dat toch uit wil laten voeren. Leuk Belle, donderdag weer een echo! Dan zie je je kleintjes weer. Wij mogen nog anderhalve week wachten
Ik ga het morgen eens bij de gyn vragen. Ben benieuwd wat zij daarover zegt. Het boek schrijft er een hele verhandeling over (idd wigvormige tussenschot of t-vormig). Ik geloof dat wigvormig zowel 2 als 1-eiig kan zijn, t-vormig is altijd 1-eiig. Wel interessant om te lezen in elk geval. Ik denk zelf trouwens gewoon dat mijn tweeling 2-eiig is. Gevoelsmatig
Grappig dat er toch allemaal andere theorien daarover zijn. Mijn gyn gaf aan dat als het tussenschot niet kaarsrecht stond dat het dan 2 eiig is. Ben benieuwd wat jouw gyn er vandaag over zegt! Veel plezier trouwens bij de gyn! Dames, even iets anders. Vanaf dat het beter met mij ging na de overstimulatie en mijn gewicht weer wat stabieler is, 77 kilo, ben ik inmiddels een halve kilo afgevallen. Is dit normaal? Ik dacht juist dat ik in rap tempo aan zou moeten komen. Ik probeer gezond te eten, maar ook hier gaan er wel eens ongezonde dingen in. Ik ben wel iedere dag misselijk, maar heb pas enkele keren echt moeten overgeven.
MissQ: volgens mij is dat helemaal niet erg dat je eerst wat afvalt. Ik ben ook nog niet aangekomen, maar ik spuug dan ook erg veel. Ik ken ook een zwangere die altijd eerst afvalt als ze zwanger is.... geen idee waarom, maar ieder lichaam reageert anders.
MissQ: Ik ben nu al 7 a 8 weken aan het spugen en ben 5.5 kilo afgevallen. Afgelopen maandag bij gyn geweest en die zei dat de ukkies daar niets van merken die pakken wel wat ze nodig hebben.
heej meiden, over het spugen hebben jullie daar niks voor dan? Ik heb week 5-6 alles eruit gegooid hield niks meer binnen en heb zelf VSM gehaald en die gebruik ik nu nog als het heel erg is. Die werken meteeen en dan n uurtje. En ik heb van de gyn eerst emesafene gekregen maar werkte niet nu primperan en werkt mega goed. Gister aaf vergeten en hele avond slecht geweest..... alleen de ochtenden is het nog mis hier... tot uurtje of 12 maar denk dat het zonder die pillen nog erger was... Ik eet alleen maar lichte dingen, elk uur iets en ben nog niks af/aan gekomen..
Ik heb niets gekregen voor de misselijkheid, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet heb gevraagd aan de gyn. Ik ben blij met alle kwaaltjes die ik tot nu toe mag ervaren, wellicht ook omdat we er ruim 4 jaar over hebben gedaan om weer zwanger te mogen zijn.
Bezigbijtje: ik gebruik al sinds week 7 primperan, maximale dosering, maar dat werkt niet 100%. Ik moet het nog een aantal weken uitzingen en hopen dat het straks stopt. Hier: ben vanmorgen naar de gyn geweest. Was nog een heel gedoe want ze hadden mijn afspraak geannuleerd (????:x) Nu moest ik tussendoor. Wel even naar mijn babietjes mogen kijken. Ook geen kans gehad om over 1-2-eiig te vragen. Volgende keer maar weer.
Ik/wij 2 jaar, maar kan je toch echt zeggen dat de erge mate van mijn misselijkheid zo heftig was dat ik het na 2 dagen al erg zat was. Hoe het nu gaat is stuk fijner maar nog alles behalve optimaal. Ik merk dat ik mezelf hierdoor niet (meer) ben en vind dit erg moeilijk.
Hey meiden, @Bezig Bijtje, goeie zet dit topic en jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Eecht leuk een nieuw topic over tweelingzwangerschappen, ik ben graag van de partij! Ik vind het ook leuker om in een topic te kletsen met de prille zwangeren hoor vooral als je met sommigen echt gelijk op gaat (hè Missq? Bedankt voor je pb'tje trouwens!) Hier zwanger van een 2-eiige tweeling na de tweede ivf poging (2 emmies van a en b kwaliteit) laten terugplaatsen. Onze weg heeft 3 jaar geduurd en onze dochter Bente van 5 is wel spontaan verwekt na 6 maanden! Ik ben 33 jaar en zeer sportief (geef Zumbales) maar dat lesgeven gaan we binnenkort toch maar afbouwen... Hier hebben we trouwens besloten geen combinatietest te laten doen. Wegen doe ik niet want ik heb geen weegschaal...echt waar! Oooh, die Bugaboo Donkey, wat een onwijs gaaf ding maar zooooo duur! Wordt em niet vrees ik...maar ik blijf dromen ha ha! @rest van de meiden, ik ga gauw teruglezen en ook snel op jullie reageren! Nu werken, blehhh geen zin...
Leuk dat je ook van de party bent Sportmama! Ik denk, ik tip je toch maar even over het nieuwe topic Ja idd, die bugaboo donkey... maar o zo duur. Heb ook zitten kijken bij de easy walker en de firstwheels city twin. Denk dat we over een paar maanden ons eerst maar eens goed laten informeren in een babyzaak en dan de beslissing gaan nemen. Eventueel dan via marktplaats een wagen aanschaffen, scheelt stukken. Ben druk bezig in huis. Wassen, opruimen, schoonmaken. Zught, het is echt nodig...... Maar goed, de eerste was hangt al in het zonnetje te drogen, nieuwe was in de machine, slaapkamers al opgeruimd, zo alles stofzuigen en dweilen. Kleine is om 12 uur van school, dus mag nog wel even snel verder gaan
Sorry lees nu dat het eigenlijk is voor aanstaande 2ling mama's! Succes met jullie zwangerschap, geniet ervan, het is heel bijzonder en leuk 2 babys in je buik, en daarna........... wordt het alleen maar leuker!
Hoe is het hier met de mama's to be?? Hier alles ok. Gisteren even gewogen en er zit toch al wel een kilootje bij... Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen want dochter is uit logeren. Ik was er wel aan toe want ik heb ternauwernood een dagje Slagharen gisteren overleefd...jeetje wat een drukte daar! Nu huisje poetsen, blehh geen zin. Overmorgen weer echo, zo'n zin in!!
Vandaag om 14:30 uur de nekplooimetingen, duimen op goede uitkomsten. En dan gaat het grote genieten beginnen!!! Hoe is het met jullie? En voor wat betreft het aankomen. Hier ook 1 kilootje erbij vanmorgen op de weegschaal.
Wat heerlijk zo'n 2lingen topic! Ik heb nu een tweeling lopen van 2 jaar! Ik had toen denk ik niet zoveel mede-2ling- zwangeren.... Het is heel interessant om je te verdiepen in de 2 ling zwangerschappen! Een boek dat ik jullie kan aanraden: het meerlingenboek!
Hoi meiden, Mag ik me bij jullie aansluiten? Gister ontdekt dat ik ook een tweeling verwacht . Eerlijk gezegd is het nog niet helemaal doorgedrongen, het blijft ongelofelijk. Na een MA van de zomer, was ik onwijs gespannen voor de echo. Oh wat hoopte ik op een mooi kloppend hartje. Toen waren er ineens 2 kloppende hartjes . Zelfs de vk was perplex . En nu snel een afspraak maken met zkh-gyn. Op naar een termijnecho. Ik ben dus spontaan zwanger geworden van een tweeling. Mijn vk dacht aan de echo te zien aan de dikte van het tussenschot dat het een 2-eiige tweeling is. En nu lees ik net in dit topic dat dat niets hoeft te zeggen . We wachten het maar af . Qua kwaaltjes valt het nog mee, ben wel onwijs moe, maar niet extreem misselijk, meer hongermisselijk. Wel groeit die buik heel hard en heb ik bijna constant het gevoel te moeten plassen . Ben wel blij met mijn kwaaltjes omdat het bevestigd dat het goed zit .