Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben niet dik of te zwaaf volgens anderen of BMI, maar ben lichter geweest dus in mijn hoofd ben ik te zwaar. Ik voel me er dan ook niet prettig bij, maar ben verslaafd aan lekkere dingen zoals snoepjes en koekjes. Ik eet al bijna geen chips meer en drink amper alcohol. Ik moet af van mijn snaaibuien, ik kan ze amper stoppen. Wanneer ik 10 chocoladelolly's haal voor de kinderen, eet ik er dus 9 op. Vreselijk! Overdag eet ik redelijk gezond, maar gelijk na het avondeten krijg ik last van mijn bloedsuikerspiegel en wil ik zoetigheid. Dus I'm in!
Ik woog afgelopen zaterdag precies 100 kg (178cm lang)... Op dat moment ging de knop om en ben ik op 1400 kcal per dag gaan zitten. Ik gebruik de app van het Voedingscentrum, puur voor mezelf zodat ik zie wat ik binnen krijg. Ik plan een dag vooruit. Ik ben inmiddels al 1,5 kg kwijt, nog 18,5 te gaan Mijn eerste doel is -5. Het menu van vandaag: Ontbijt: Muesli (zonder toegevoegde suikers ed) met magere kwark Tussendoor: Kleine banaan Lunch: 3 volkoren boterhammen (2 voor de helft besmeerd met 20+ smeerkaas, 1 met 1 plak kipfilet), 1/2 paprika Tussendoor: 2 cracottes (dubbel) met smeerkaas Avondeten: gekookte aardappelen, wortel, halve naturel schnitzel Tussendoor: 2 mandarijnen, 1 soepstengel Beweging: 1 uur wandelen (hoog tempo) Vrijdagavond mag ik van mezelf iets lekkers. Ik kijk er nu al naar uit!
Mijn moeder heeft die ook. Zij vind hem fijn. Ik zelf gebruik de app: Fatsecret. Dat vind ik een hele fijne app. Duidelijk en overzichtelijk.
Ik vind het wel een goede app, maar ik heb ook niet verder gezocht moet ik eerlijk bekennen haha. Deze app werd me aangeraden door een vriendin. Ik las het inderdaad. Ik zal die app ook even bekijken!
Is het een idee om een lijstje bij te houden met daarin aangegeven hoeveel iedereen af wil vallen? En wekelijks de teller bijhouden? Voor de stimulans ..
Ja leuk. Alleen ik stel zelf steeds doelen van 2.5 kilo per keer. Ipv in 1x 33 kilo. Eerste doel is 2.9 kilo om op de 100 uit te komen. Maar wil wel aftrappen hoor.
Ik klets mee! Afgelopen zomer ben ik 9 kilo afgevallen, daarvan zijn er helaas weer 4/5 bij. Ook ik ben een echte emotie en verveel eter. Als ik me boos of verdrietig voel dan is de drempel veel lager om iets in mijn mond te stoppen Ik moet nu nog een keer 9 kilo afvallen om op mijn doel te komen! Afgelopen zomer wilde ik graag afvallen ivm zwanger worden, nu is dat geen reden meer en ik merk dat ik het daarom moeilijker vindt mijn menu vandaag: O: twee Atkins crackers met roomkaas en komkommer T: fruit met twee lepels kwark L: 2 gebakken eitjes met spek en kaas T: Atkins reep ivm afspraken A: salade denk ik maar kan ook wat vlees met groente worden. T: cola zero met eventueel wat koolydraatbeperkte hapjes. tussendoor mag ik een blokje kaas, snoeptomaatjes, worteltjes of een handje noten.
Imona - doel 33 kg - subd 2.9 kg - verloren 0.7 kg luna86 - doel 9 kg - verloren 1 kg Suus1983 - doel 25 kg - verloren 1kg Rijo - doel 20 kg - (1e doel -5 kg) verloren 1,8 kg
Imona - doel 33 kg - subd 2.9 kg - verloren 0.7 kg luna86 - doel 9 kg - verloren 1 kg Suus1983 - doel 25 kg - verloren 1kg Rijo - doel 20 kg - (1e doel -5 kg) verloren 1,8 kg Sassie1981 - doel 25 kg - verloren 8 kg
Imona- doel 33 kg - subd 2.9 kg - verloren 0.7 kg luna86 - doel 9 kg - verloren 1 kg Suus1983 - doel 25 kg - verloren 1kg Rijo - doel 20 kg - (1e doel -5 kg) verloren 1,8 kg Sassie1981 - doel 25 kg - verloren 8 kg Marsepein - doel 15kg -subd 5kg verloren 4 kg
Ik maak regelmatig een groentensoep en die blijft een aantal dagen in de koelkast. Als ik trek krijg tussendoor dan neem ik een soepje. Verder fruit, rauwkost, handje noten of yoghurt maar ook een broodje met iets erop als ik merk dat ik het echt niet trek en anders naar iets anders dreig te grijpen.
Imona- doel 33 kg - subd 2.9 kg - verloren 0.7 kg luna86 - doel 9 kg - verloren 1 kg Suus1983 - doel 25 kg - verloren 1kg Rijo - doel 20 kg - (1e doel -5 kg) verloren 1,8 kg Sassie1981 - doel 25 kg - verloren 8 kg Marsepein - doel 15kg -subd 5kg verloren 4 kg Kaatje92 - doel 30 kg - verloren 0 kg