Het grote afval topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mea. Valt mee. 1x per week fitness

Kaatje92 vindt dit leuk.
  2. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik heb het een en ander gelezen en meld mij hier ook graag aan.
    Alleen is mijn overgewicht dusdanig dat ik nu een doorverwijzing heb gevraagd voor t ziekenhuis. Na jaren wobben en tobben met overgewicht en nu na een jaar diëten en sporten nog niet genoeg te zijn afgevallen zoek ik hulp.
    Ik ben 180 lang en weeg 130 kilo. Moet naar de 75 kilo en dat is zo veel.

De wachttijd is 44 dagen voor t ziekenhuis voor een intakegesprek en plan behandeling.
    Ondertussen blijf ik gezond eten en bewegen, maar met maar 0,5 kilo per maand eraf is dit zo frustrerend.

3. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik lees- en schrijf ook graag mee. Vanaf mijn startgewicht moet er 30 kg af en ik zit inmiddels op -3 sinds januari.. gaat lang duren ben ik bang.

Floeperd vindt dit leuk.
  4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Je moet ook niet te snel willen halve kilo per week is in feite genoeg. Max 1 kilo per week.

Waarom? Om een paar redenen. Het geeft je lichaam en je huis tijd om aan te passen aan je lichaam. En als je te snel af valt met diëten en vervolgens weer normaal gaat eten, zit het er zo wee aan.

Eigenlijk moet je dis niet diëten maar je levensstijl aanpassen

5. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Klopt hoor! Maar vind het moeilijk hoe dat te doen. Ik let op mijn calorie inname en niet teveel overbodige suikers, maar toch gaat het niet echt. Nooit echt dat het goed effect had eigenlijk. Heb ook al meerdere keren bloed laten prikken de laatste jaren maar er is niks mis verder. Beweging is op dit moment even wat minder ivm examendrukte, maar ging sinds kort 2 x per week fitnessen met schoonzusje.

6. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Kaatje92 dankjewel :). Het is inderdaad een mooi doel maar ik ken mezelf.. meestal geef ik op na een paar weken of kom ik niet eens zover. Maar ik moet het nu echt gaan doen, niet alleen voor mezelf maar ook voor de mensen om mij heen, ik wil dat mijn kinderen met een gezonde mama opgroeien en mijn man met een gezonde vrouw oud wordt. Eerlijk, voor hen doe ik het nog het meest.

Qua sport : zodra ik weer beter ben ga ik terug naar Zumba gold, dit is naar ze zeggen een iets minder intensieve versie van Zumba (alhoewel ik nog sta te hijgen als een paard tijdens de training, astma helpt daar niet aan mee). Dat vond ik echt leuk om te doen. En als het weer beter wordt wil ik ook weer gaan beginnen met hardlopen, ik heb ergens de start to run bestanden op m'n pc, die moet ik overkopiëren naar m'n telefoon. Dit zijn wel de enige twee dingen die ik echt leuk vind om te doen, fitness of iets anders is aan mij niet echt besteed.

@Floeperd knap dat je je aangemeld hebt voor het ziekenhuis! Ik hoop dat ze je kunnen helpen, alleen balen van die wachttijd.

@Imona dankjewel voor het delen van de dingen die je eet en het starten van dit topic ;).
    Ik heb gisteren de app van het voedingscentrum nog gedownload, die van jou moet ik nog eens naar kijken.

En nu ga ik m'n bedje in, slaap lekker allemaal.

Imona en Kaatje92 vinden dit leuk.
  7. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik heb my fitness pall gedownload en mijn fitbit gekoppeld aan die app. Super handig. Heb nog 500 calorieën over vandaag volgens de app, maar dat ga ik natuurlijk niet meer redden:rolleyes:

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik zou ook graag mee kletsen

ik ben mama van s (bijna7) en e ( 3,5)
    Ik ben ik november 2017 begonnen met herbalife met enkel de ontbijt shakes en thee

ik heb toen in 2 maanden tijd mij super fit gevoeld en was 5 kg kwijt, ging er vol voor en voelde me fit en klom met de kids mee in de touwenbrug van toverland. Geweldig vond ik het! Maar kon het niet volhouden... maar blijf aan de ontbijt shake omdat het met de kids en mijn slaap maar lang genoeg in de ochtend mentaliteit makkelijk is. En het verveelt me nog niet

ik heb nu in 2,5 jaar tijd 7 kg minder op de weegschaal en heb dat ook kunnenaanhouden.
    Wat ook belangrijk is dat je op gewicht kunt blijven in je afvalproces.

ik wil steeds weer starten met de gezonde keuzes maar lukt me niet. Ben emo eter cola liefhebber avondsnaaier en bourgondier en leek in de keuken.

Wel heb ik een fijne coach die me heeft meegegeven dat eiwitten zeer belangrijk zijn en je niet per ce magere producten nodig hebt om af te vallen

ook heeft Zij mij doen in zien dat je ontbijt de motor is van de dagstart en als je die niet goed hebt dat je juist tussendoor( meer dan 1x per dagdeel) wilt eten en suikers verlangt

het boek dat gaat over autos en ons lichaam
    Is echt super! Want ja waarom zouden wij goed zorgen voor onze autos en niet voor ons
    Autos hebben brandstof nodig, de goede wij ook! auto hebben onderhoud nodig nieuwe olie etc wij eigenlijk ook!

Ik weeg nu 115 kg en wil die 3 cijfers weg! Op maar de 2 cijfers

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Als je wil snaaien moet je je zelf 3 vragen stellen:
    1. Waarom wil ik snaaien? Emotie? Lekkere trek? On dat het kan?
    2. Wat voor gevoel krijg ik van het snaaien op dat moment? Hoe voel ik me achteraf?
    3. Wat brengt het je op lange termijn?

Voorbeeld:
    Ik heb zin om een hele reep chocolade te eten.
    1. Waarom heb ik daar zin in?
    Ik voel me gefrustreerd en moe On dat de baby ziek is en slecht slaapt en dat wil ik weg eten.
    2. Hoe voel ik me als ik die reep op heb? En hoe voel ik me achteraf?
    Op dat moment voel ik me goed. De zoete smaak haalt mijn stress weg en hoef even aan niks anders te deken dan aan eten. Achteraf voel ik me schuldig, want die reep is nu op en het werk wat ik heb gedaan on gewicht kwijt te raken was voor niks.
    3. Wat brengt het op lange termijn?
    Nou. Meer schuldgevoel. Omdat ik gefaald heb. En omdat morgen die weegschaal weer hogere cijfers geeft en omdat die reep nu op is.

Dus... Waarom zou je het doen?

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    welkom en succes!

Komende week een uitdaging. Man werkt thuis dus samen lunchen en wat minder de deur uit voor verse boodschappen. Ga het uiteraard wel proberen met wat ik in huis heb!

Menu vandaag:
    O: eiwitrijk broodje met filet en ei
    T: rauwkost
    L: komkommer met roomkaas en kipfilet en een kopje verse kippensoep.
    T: ?
    A: bloemkool schotel met gehakt en kaas (zonder aardappels)
    T: wat kha hapjes

Kaatje92 vindt dit leuk.
  11. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Ik schrijf ook graag mee. In mei 2019 begonnen met afvallen. Ik wilde 35 kilo kwijt. Momenteel ben ik 21 kilo kwijt. Ik zit op ongeveer een halve kilo per week en dat is prima. Soms heb ik een baggerweek en dan pak ik het daarna weer op. Goed ontbijten blijft bij mij een issue. Daarnaast heb ik gemerkt dat zuivelproducten er bij mij voor zorgen dat ik minder snel afval. Overigens heb ik december laten varen en had ik daar als doel om gewoon niet aan te komen. Dit is gelukt en doordat ik een realistisch doel had gesteld, was het oké dat ik niet was afgevallen, voelde het niet als falen en had ik geen reden om te stoppen

Kaatje92 en Imona vinden dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wauw, wat veel al!

Hier vanmiddag een verjaardag. Ik eet gewoon een stukje taart mee en s avonds 3 broodjes met snacks. Prima ingepast in m calorieën van vandaag. Beetje extra water drinken. Dan zou dat goed moeten komen

Kaatje92 vindt dit leuk.
  13. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Grappig dat je zegt dat het veel is. In mijn omgeving ook wel mensen die complimenten geven, maar mijn eigen negatieve gedachtes hebben het nog niet gewonnen van de positieve... Ik neem het mezelf kwalijk dat ik het zover heb laten komen en zie het dus als een soort van "eigen schuld, dikke bult"

Wat betreft de taart die je neemt.. Good for you! Ik hou dit alleen maar vol door mezelf niet alles te ontzeggen. Wel denk ik beter na en heb ik geleerd dat een voor-, hoofd- en nagerecht niet altijd nodig is en dat dit zeker niet gevolgd hoeft te worden door nog een zak chips op de bank ik denk dat het hele afvalproces voor een groot deel bewustwording is!

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja dat is het zeker. Jezelf alles ontzeggen is ook helemaal niet nodig en dan houd je ook simpel weg niet vol.

Ik moet vooral leren om maat te houden.
    Gewoon 1 koekje ipv t hele pak. 1 blokje chocolade ipv een hele reep

Ik plan bijna elke dag wat lekkers voor mezelf in. S avonds als de kinderen op bed liggen (2 en 5 mnd) en de rust is weer in huis, dan mag ik wel verdiend genieten van een blokje chocolade. 20 of 40 gram. Kan ik nu gerust 3 kwartier mee doen ipv 2 minuten. Echt muizenhapjes en lekker laten smelten in mijn mond ipv alle 40 gram tegelijk in mijn mond en zo moeten kauwen dat je amper adem kan halen. Dan geniet je er zo veel meer van.

15. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Zo herkenbaar!

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zo. 2e week coaching zit er op. Op naar de 3e week.

Tot nu toe 1 kilo totaal er af.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Imona- doel 33 kg - subd 2.9 kg - verloren 1 kg

luna86 - doel 9 kg - verloren 1 kg

Suus1983 - doel 25 kg - verloren 1kg

Rijo - doel 20 kg - (1e doel -5 kg) verloren 1,8 kg

Sassie1981 - doel 25 kg - verloren 8 kg

Marsepein - doel 15kg -subd 5kg verloren 4 kg

Kaatje92 - doel 30 kg - verloren 0 kg

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Eetschema aankomende week:

O: 300 gram skyr
    35 gram banaan

T: 200bgram huttenkaise
    1 Maiswafel

L: 300 gram amandelmelk.
    45 gram havermout

T: 2 gekookte eieren waarvan 1 met eigeel
    1 Maiswafel
    2 plakjes kipfilet

D: verschilt per dag. Vanavond bloemkool pizza

T: 150 gram skyr en als het past nog stukje chocolade

Kaatje92 vindt dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Sorry ik was dit hele topic dus gewoon kwijt. Heb besloten toch weer te beginnen met Intermittent Fasting. Dus nu zo even "ontbijten en lunchen". Heb rauwkost en neem 2 geroosterde broodjes met 2 gekookte eieren. Kha is niks voor mij.

20. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wat houdt dat in?
    Ik heb kha gedaan. Internist vertelde me dat je daardoor dus vergroot risico hebt op traagwerkende schildklier.. het helpt om af te vallen, maar daar is ook alles mee gezegd vind ik. :|

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina