Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Klopt, maar daar ben ik niet zo gevoelig voor. Vroeger niet en nu nog steeds niet. :roflmao:

mamabri en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb het boek ooit gekocht. Een lidmaatschap voor de sportschool was effectiever. Het dieet was niks voor mij. Vond het vreselijk al die bewerkte troep naar binnen te moeten schuiven.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Oké ik schrijf weer mee, ik ben het hier nl mee eens!
    Ik eet al nooit vruchtenhagel, liga’s en dat soort troep. Laat staan als ik wil afvallen. Maar het irriteert mij als redelijk gezond etende dat ik maar aankom. En ja: ik weeg “ maar “ 74 kg bij een lengte van 1,68, maar voor mijn doen is dat echt heel veel. Alleen tijdens mijn zwangerschap dit gewicht gehad.

morgen met frisse moed beginnen en nogmaals; er hoeft voor mij geen 20 kilo af of zo, met 5-8 kg ben ík superblij

Huismuisie en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    3 uur en 20 min buiten zijn in deze kou vind ik al een staande ovatie waard! Knap hoor, mij echt veeeel te koud!

NiVa0230, Spoetnik en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Die was wel goed idd :roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.744
    113
    Vrouw
    Beterschap <3

Mamafiets vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Goed bezig!

Spoetnik vindt dit leuk.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom terug :)

Oke even ongevraagd advies.
    Heb je toevalling een foodtracking app? Bijvoorbeeld FOOOD die is gratis en wel fijn.
    Meten is weten en zo kom je er sneller achter wat er loos is.

Verder is het heel belangrijk om voldoende eiwitten voor je gewicht binnen te krijgen. Dat zou in jouw geval 88 gram per dag zijn. Dit is best wel je best doen om die zonder poeders binnen te krijgen. Kip en tofu en magere melkproducten zijn wel goede bronnen.
    Probeer ook dagelijks zeker 25 gram vezels binnen te krijgen, komt je tekort zijn er wel voedingsvezels te krijgen bij Holland en Barret of EkoPlaza.

Het is een goed idee om je BMR te te berekenen. daarmee weet je hoeveel voeding je lijf nodig heeft zonder dat je heel actief bent. Ik gok dat dit bij jou rond de 1800 uitkomt. Alles wat je hierboven eet moet je ook verbranden met extra beweging.
    Onder je BMR gaan zitten om af te vallen kan maar let op dat je echt minimaal 1200 kcal op een dag eet. Een keer wat minder geen probleem maar niet structureel, dat levert echt schade op aan je gezondheid.

Als ik zo jou verhalen lees denk ik dat je soms net wat te veel kcal binnen krijgt. Niet extreem want je onderhoud je gewicht best oke en het vliegt er niet aan. Maar om af te vallen moet je echt in een calorieën tekort komen. Dan pas gaat je lichaam je eigen vetreserves aanbreken.

anyway zet em op!

mamabri vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Grappig; wij zijn precies even lang :)
    Nog grappiger: jouw huidige gewicht is mijn streefgewicht :roflmao: Als ik minder dan dat weeg, beginnen mensen me te vragen of ik ziek ben. Bij dat gewicht heb ik ook maat 38...Maar dat zal dan wel m'n bouw zijn ofzo.

Heb nog wel een heel lange weg te gaan voordat ik dat heb bereikt hoor.

10. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Ik kom ook mee kletsen, ook meer beetje als stok achter de deur en een beetje motivatie vanuit andere ipv alleen m'n man.
    Hier mag er wel echt flink wat af helaas :(
    Voor het ideale gewicht moet ik er wel 40-50 kg afkrijgen maar ben allang blij als ik eindig met -30/35 dan ben ik nog wel altijd wat te zwaar maar is in elk geval vele malen beter.
    Ben wel eerder ook afgevallen geweest -20! Maarja die zijn er weer bij terug ga me denk ik weer verdiepen ook in koolhydraten beperkt want daarmee ging echt goed toen heb thuis ook nog wat boeken liggen dus die er maar bijpakken ook

riean en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom en zet em op! Niet al te te grote doelen stellen werkt ook wel. Dus eerst maar eens 10 en dan de volgende 10.

KHA werkte hier ook altijd wel goed en weigtwatchers vond ik ook fijn om zo eens wat kilo’s kwijt te raken.

Weet jij hoe het komt dat je nu zo’n overgewicht hebt? En je man, is die dan wel een slanke den?

Vind dat soms zo frustrerend. Mijn vriend kan gewoon zeggen zo nu moet er weer twee kilo af en dan eet hij een week weinig en is ie weer op gewicht :rolleyes:

12. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.567
    113
    Ik twijfel nog af ik hier actief mee wil gaan schrijven. Ik zou het heel fijn vinden als ik nog een paar kg zou afvallen, maar ervaringen uit het verleden leren me dat het daarna stabiel blijven een veel groter issue is.
    Ben echt een stress / emotie-eter. Dus er hoeft eigenlijk maar het minste of gerichte te gebeuren en ik heb sterk de neiging om toch weer naar suiker te grijpen. Heb dan ook al best het e.e.a. geprobeerd, maar de valkuilen blijven terugkomen.

Op mijn werk in ieder geval wel al aangegeven dat ik op mijn tenen loop. Voorlopig ga ik toch proberen om toch een aantal uren thuis te werken. Dan heb ik in ieder geval de prikkels etc van op kantoor niet (open kantoorruimte). Hopelijk gaat dit ervoor zorgen dat het algehele stresslevel een stuk omlaag gaat en daardoor ook meer motivatie voor een goed eetpatroon.

Vanmorgen stond de weegschaal op 93,7 kg. In mijn geval een BMI van net boven de 30. Voorlopige doel is in ieder geval richting de 90 kg te gaan en dan ook stabiel proberen te blijven.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Tja die mannen he :|
    Mijn man heeft volgens mij nog nooit een ander gewicht gehad dan hij nu heeft (in de 18 jaar dat we samen zijn tenminste).
    Volgens schoonvader was hij ooit wel eens op dieet geweest en heel dun geworden, maar dat was voordat ik hem kende dus hoe dat daadwerkelijk was zou ik niet weten.

Helaas merk ik niet echt veel steun vanuit mijn man, hij zegt alleen maar dat ik niet te dun moet worden :roflmao: Dus moet het echt hebben van m'n eigen doorzettingsvermogen :)

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik ken je idd nog uit de vorige topics :) Bij mij mag dat er ook wel af, vanaf m'n zwaarste gewicht bekeken dan. Daar ben ik al zo'n 15 kg van kwijt maar helaas blijft het daar steeds zo'n beetje bij hangen... Maar nu wordt het echt tijd om die volgende 25 kg er ook af te krijgen.

Ik doe wel gewoon caloriebeperkt, af en toe eet ik een koolhydraatarme maaltijd overigens. Maar niet genoeg om m'n manier van eten echt onder koolhydraatarm te scharen. Ik wil juist (naast het afvallen) proberen een "normalere" manier van eten te krijgen, na veel gevecht tegen eetstoornissen, en m.i bereik ik dat niet door hele voedselgroepen te verbannen. Dat is voor mij ook gewoon een trigger. Maargoed, er zijn natuurlijk heel wat mensen bij wie het wel werkt, en dat is ook prima hoor!

Huismuisie en Glitterhartje vinden dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Welkom iedereen! Leuk om met zo veel de stap te zetten :thumup:

Wat mannen betreft, heel frustrerend soms ja. Mijn man woog altijd onder de 60, niet mager maar echt mooi slank. Nu zijn dat wel een kilo of 3 meer, en dat zie je ook wel, maar dan let hij gewoon een week of 2 even wat meer op, en hup, 2 kilo plus dat mini buikje er weer af :rolleyes:
    Nouja,nu hij voorbij de 40 is gaat het iets minder makkelijk, dus is hij wel gaan sporten. Maar ook dat helpt meteen. Terwijl ik al ruim 2 jaar hardloop en daar echt geen gram door afval. Ik moet het echt van het eten hebben (en dan in combinatie met hardlopen denk ik, maar zonder hardlopen en veel beter eten viel ik in het verleden ook prima af)

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Hier ook een man die al eeuwig onder de 74 weegt
    Hij vind hoe ik nu ben perfect
    Ik weeg 75 kg (10 kg minder dan vorige zomer) en vind het allemaal niet nodig dat ik nog oplet (hij vind mager niet de.mooiste lichaamsbouw)
    Hem toch maar eventjes uitgelegd dat mijn lichaam een beetje anders werkt en ik niet op gewicht ge blijven als ik meermaals per week een zondig moment inlas.
    1 of 2 keer per week kan ondertussen prima maar niet dagelijks.
    En het is rap gezegd e: allé kom ik neem ook dit of het is maar een klein beetje of ah ik ben moe dus ga mij snel, ....
    Neenee als ik wil afvallen moet ik alle uitvluchten schrappen en doorzetten.
    Anders val ik niet af.

Huismuisie, citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Huh? Dat is ook gek eigenlijk. Ik heb maat 38 als ik 65-68 weeg ongeveer.
    Ik heb 2 spijkerbroeken pas gekocht die erg stretch zijn, waar in staat dat het maat 38 is, en dat voelt leuk maar de rest is echt gewoon mt 42

18. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Dankjewel, ja was al van plan indd om per 10kg te streven want anders is het niet te doen als je gelijk zegt hop -40 ofzo. Mijn man is helaas hetzelfde verhaal als mij dus we gaan er wel samen voor. Bij mij is het alleen wel zo dat mijn gewicht vaak verkeerd wordt beoordeeld want als je me zo zal zien dan zie je wel dat ik te zwaar ben maar er wordt vaak niet verwacht dat het zoveel te zwaar is. Ene kant fijn natuurlijk dat het goed verdeeld zit maarja aan de andere kant moet er toch echt van af. Begin ook echt lichamelijke klachten te ondervinden ervan en dat is niet de bedoeling. Mijn man die overweegt overigens steeds vaker een gbp te doen maar daar is hij nog niet overuit. Ik ben te zwaar omdat het ook wel deels genetisch is, in mijn(naasten)familie heerst het wel een beetje dus deels is het daaraan te schrijven en ja deels verkeerde voeding en onregelmatig eten. Maar we gaan ervoor en komen er wel, moeilijkste is het straks op gewicht blijven :|

19. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Het is ook heel afhankelijk van je figuur/ hoe je vet verdeeld is vind ik. Ik vind een vrouwelijk figuur hebt met wat stevige bovenbenen en billen mooi.
    Ik ben tenger gebouwd en het meeste gewicht zat om mijn buik. Ik voelde me daar zo slecht bij en het is ongezond ook. Qua overgewicht zat ik op mijn zwaarst toch maar net op het randje.
    Ook kledingmaat is afhankelijk van hoe je vet verdeeld is lijkt me.

citroenrasp en Huismuisie vinden dit leuk.
  20. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Ik schrijf ook mee. Ben in juni begonnen met weight watchers daarbij van 100kg naar 78 gegaan (tot oktober) hiernaast is er een klein hulpstuk geplaats voor de laatste kg. Momenteel sta ik op 64kg. Ben maar 157 dus zou nog graag een 10 kg verliezen. De winterperiode is voor mij toch wel moeilijker om mij strikt aan mijn voeding te houden gezien de nood voor aardappelen,pasta en rijst dan groter is. Deze schrappen uit mijn voeding heeft mij het meeste geholpen tot nu.

citroenrasp en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina