Viel me uiteindelijk nog reuze mee gisteren. Het was niet bepaald de meest gezonde dag, maar ik zal niet eens bijster veel boven m’n kcal behoefte hebben gezeten O: Een klein afbakbroodje met rosbief, 2 eetlepels roerei, een klein stukje bacon, een halve zelfgemaakte pain au chocolat met Kinder, een half worstenbroodje, flink wat fruit (aardbeien, blauwe bessen en frambozen) en een koffie verkeerd (met magere melk) T: Niks L: Een klein afbakbroodje met rosbief T: Een halve stroopwafelblondie A: Een kleine portie patat (met 1 eetlepel Friteslijn) en een groentekroket Vandaag weer terug naar ‘normaal’ eten We hebben de laatste en komende helaas te maken met behoorlijk wat ziekenhuisafspraken, zo ook vandaag weer. vanaf de lunch. En dat maakt het eten soms wat uitdagend. Maar het goed plannen van maaltijden en het meenemen van tussendoortjes helpt, dus alsnog een prima dag. O: 200gr kwark, een theelepel chiazaad, een appel T: Een proteïne mango kwark bar L: 2 maïsboterhammen, waarvan 1 met 30+ kaas en 1 met kipfilet T: 15gr noten (hazelnoten, amandelen, cashewnoten) A: Een kleine portie spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus (uit de slowcooker) Over de dag verspreid had ik een ESN proteine limonade
L: witlofsalade met appel, sinaasappel, geitenkaas en walnoten T: gekookt ei, proteïneshake met ananas, spinazie, 1/2 banaan, lijnzaad. 3 dadels T: voor het sporten nog 1/2 banaan en 2 dadels A: kip, nasigroenten, rijst, zelfgemaakte pangang saus T: eiwitlimonade Gisteren heb ik mezelf wat laten. Dat is dan meteen te zien op de weegschaal, al zal dat voornamelijk vocht zijn. Maar ik wil dus de touwtjes deze week weer wat strakker aantrekken.
O: skyr met aardbeien en havermout L: 2 volkoren boterhammen met huttenkase tomaatven komkommer 1 bolletje met chocopasta eb aardbeien T: 1 mangobier 0% A: spaghetti met kip pesto courgette paprika en tomaat Net in de auto van muziekles een paar zoute dropjes. Honger! Slaat nergens op want was echt geen kleine portie vanavond. Nu pak ik zo nog een proteine-chocomousse met aardbeien. Helpt hopelijk wel tegen de trek
Qua eten weer een goede dag gehad. De lunch is er op het werk bij ingeschoten, zat te hoog in mijn emoties n.a.v. de situatie met mijn collega en dus geen honger/trek. Wel nog met mijn leidinggevende gesproken. Heb hem ook gezegd dat als je sowieso al laag zit qua energielevel dat het hele gebeuren alleen maar meer energie kost. Ook uitgesproken dat ik nu geen keuze kan en wil maken of ik blijf of dat ik een andere baan ga zoeken. En dat snapt hij ook wel. Deze week zal ik wel het gesprek moeten aangaan met mijn collega. Maar het positieve wat ik nu wel heb is dat ik gewoon geen behoefte heb om te gaan snoepen/snacken. - Ontbijt: 2 glutenvrije crackers met geitenkaas, kipfilet, komkommer en gekookt ei. - Diner: rundergehakt met witlof - Tussendoor: Arla skyr naturel met aardbeien en ongebrande hazelnoten.