Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja klopt ik eet ook ei. Maar goed, zoveel ei eten is ook weer niet goed dus probeer het bij max 2 per dag te houden.
    En ik eet ook wel vega dingen hoor. Met tofu kan je ook een hoop doen. Maar het is ook gewoon even testen waar ik goed op ga.
    Ik heb nu de hele dag door fijne stabiele energie en tegen een uur of 10 half 11 gaat poef het licht uit.

Kip is goed (kalkoen weiger ik te eten, dat heeft zo’n mega impact op het milieu) vis alleen wild gevangen uit gebieden waar het kan. Hoewel ik nu wel een stukje bio kweekzalm heb liggen.
    Rund word ik toch niet echt blij van. Gelukkig hebben ze op Aruba veel restaurants die vooral op vleesconsumptie zijn gericht en groente altijd los en per soort te kiezen. En ze hebben ook vaak wel vis en schaaldieren. Dus dan maar extra veel kreeft eten :p

Spoetnik vindt dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    https://www.con-serveert.nl/mascarpone-pannenkoeken/

Die? Dat ziet er inderdaad waanzinnig lekker uit. Ga ik proberen

Spoetnik vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De weegschaal was me vanmorgen wel weer iets beter gezind. Zat weer op 83.4 gister 84.4 dus dat brengt vandaag op -4.2 sinds 10 januari.
    Hoop dat ik nu weer wat neerwaarts ga. Maar nog steeds geen menstruatie op dag 30. Wel buikpijn, dus lang zal het niet meer duren.

Spoetnik vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik voel me ook niet goed bij 100% vegetarisch, maar een echte vleeseter zal ik ook niet worden. Ik denk dat wanneer je vegetarisch opgegroeid bent dat toch wel een beetje bij je blijft ofzo. Daarom lijken mij die koolhydraatarme diëten ook heel eenzijdig als ik qua vleesconsumptie hetzelfde wil blijven eten.
    Rund eten wij ook niet, mijn man lust het niet en is sowieso heel slecht verkrijgbaar. Maar wel soms ander rood vlees: kameel, schaap of geit. Hier is vlees idd ook erg duur. Omgerekend ruim 15 euro per kilo (volgens mij zo'n beetje even duur als bij jullie, wat het verhoudingsgewijs veel duurder maakt).

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    2 Kilo nog maar dan heb ik mijn streefgewicht bereikt.

Spoetnik, mamabri en Huismuisie vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    waarschijnlijk wel als je kijkt naar vlees uit de bioindustrie. Maar biologisch ben je al snel tussen de 30 en 35 euro kwijt voor een kilo.

Biefstuk is rond de 40.

oh en kijk van ossenhaas puntjes krijg je al helemaal een rolberoertje a 62,50 per kilo

https://webshop.degroeneweg.nl/ossenhaas-puntjes/sw10061.5?_gl=1*eehc4k*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI4oTsxoaOiwMVH09BAh18aDIuEAAYASAAEgIy9vD_BwE&gbraid=0AAAAABakn5NPc16oM3WbdxnW3813GS47s

Maar goed, ik snap dat dit kwaliteitsvlees met een goed leven is. Is voor jezelf ook gewoon gezonder.

De AH rekent er ook gewoon 45 voor.
    https://www.ah.nl/producten/product/wi510353/ah-excellent-ossenhaas-puntjes

En voor kipfilet. Bio 28 per kilo

https://www.ah.nl/producten/product/wi57741/ah-biologisch-kipfilet-2-stuks

Regulier 1 ster beter leven scharrelkip. Blijkbaar mag de plofkip echt niet meer. is 11 per kilo
    https://www.ah.nl/producten/product/wi531825/ah-scharrel-kipfilet

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed bezig hoor!!

Brigitte1985 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn halve kilootje is er weer af. Gisteren na het eten een Xco training van een half uur gedaan thuis. Echt ideaal en vind het heel leuk om te doen. Niks meer gegeten daarna, hoewel ik dat nog steeds heeeeel lastig vind 's avonds. Maar elke avond niks gesnaaid is er 1.
    9 dagen geleden toen ik begon mee te schrijven 72,6 kilo, vanochtend 72,4. Die stomme halve kilo! :roflmao: Maar ik ga gestaag verder! :thumup:

Huismuisie, riean, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    https://www.ketofit.nl/recepten/mascarpone-pannenkoeken/
    Ik zou deze doen (dit is de zoete variant, kan ook zonder zoetstof en vanille extraxt), zonder amandelmeel.
    Maar amandelmeel kan ook, worden ze wat steviger.

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat m'n cyclus van de menstruation ook wat langer is bij kha. Vind ik niet erg trouwens, als het maar komt :p

11. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Dit wilde ik net zeggen inderdaad, ik ken dit dus juist andersom.
    Ik kan niet naar bed als ik in de avond niet wat gegeten heb. Wij eten rond 6 uur maar rond 9 uur heb ik echt wel trek. Maar wat fijn dat het zo voor jou werkt!

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik ben hier wel benieuwd naar; van wat ik kon vinden is het zo'n beetje gelijk aan kip namelijk. Helaas zegt milieu centraal er niks over.

Ik zou iig eerder een stukje kalkoen eten dan naar Aruba vliegen :D
    Vis wil ik ook absoluut niet gekweekt, lijkt mij ook niet bepaald gezond trouwens. Volgens mij verkopen ze hier alleen lokaal gevangen vis (al is het maar net wat je onder lokaal schaart wanneer je in de woestijn woont, maar iig niet uit andere landen geïmporteerd). Maar alles gewoon zo los dus dan heb je ook geen keurmerken.

Huismuisie en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.742
    113
    Vrouw
    Ik in feite ook maar veel volle producten en boters kan bij ons niet mijn vriend heeft erfelijk verhoogte cholesterol. Moeten daarom vaak veel nadenken omdat we vinden dat hij te jong is voor medicatie. Het is nu aardig onder controle. Ook heeft hij artrose. Sowieso snackt hij nauwelijk en eet erg gevarieerd. Wij eten geen varkensvlees ivm dat hij daar acne van krijgt en zo wat meer dingen. En er zullen gerust wat dingen bij komen.

Ik ben wat makkelijker, heb wel PDS en endometriose maar dat neem ik voor lief wanneer ik dingen eet waar ik last van krijg.

De instelling is voor ons dat alles wat wij onzelf nu aanleren wbt voeding en bewegen (hopenlijk) baadt heeft voor de toekomst. Ben in de afgelopen jaren 15 KG afgevallen en focus nu meer op bewegen/eiwitten en gezonder eten. Dat vind ik belangrijker dan snel KG afvallen. Het ging langzaam maar ben daardoor aardig stabiel. Door schade en schande word men wijs denk ik dan :). En inderdaad, doen wat bij je past en fijn voelt.

Overigens is onze verdieping in voeding geleidelijk aan 10 jaar geleden begonnen, ik kreeg toen mijn ADHD constatering en ben gaan kijken of voeding daar invloed op had. Zo verdwenen veel bewerkte producten, maak ik haast alles vers, geen pakjes of zakjes, lette wij op voor hem of ergens varkensgelatine in zat ivm acne. Opletten op suikers en kleurstoffen. Is er op een gelegenheid na geen frisdrank in huis enzo verder tot waar we nu zijn. Er valt zo ontzettend veel te lezen en leren over voeding.

samarinde01 en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Hier morgen weer op de weegschaal maar ga vanavond bij vriendinnen eten nog voor kerst (toen waren we allemaal ziek :roflmao:) en we gaan racletten en gourmetten :$
    Bewust dus niet vandaag op de weegschaal gaan staan want dan weet ik dat ik morgen teleurgesteld ben. Ik heb mijn ontbijt naar de lunch geschoven om zo iets meer calorieën over te hebben en dan gewoon lekker te genieten maar niet vies vol te eten.
    Uiteindelijk horen dit soort dagen er ook bij en maakt dat de weegschaal realistischer. :thumup:

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Hebben jullie dat ook, dat het op thuisdagen lastiger is dan op werkdagen? Op mijn werkdagen neem ik gewoon mee wat ik wil eten, tussen 8 en 6 zeg maar. Soms haal ik wel een broodje tijdens de lunch in het restaurant maar nooit koek of taart ofzo. Dus dan hou ik het netjes bij een appel en 2 boterhammen. Of soms 1 extra broodje dus. De tijd vliegt ook, waardoor ik niet eens dénk aan meer eten.
    Maar thuis vind ik het zo lastig. Dan kijkt de koelkast de de hele dag aan :roflmao:
    Nu ben ik alleen vrijdag, zaterdag, zondag overdag thuis, dus spaar ik vaak wel punten voor die dagen en neem ik toch wel wat makkelijker een extra boterham of een bak griekse yoghurt. Ik heb bijna de neiging om mijn vrije dagen vol te plannen zodat ik niet met eten bezig ben :rolleyes::roflmao:

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Valt mee, want op mn 3 vrije dagen is dochter er ook, dus dan wil ik wel gewoon gezond eten als goed voorbeeld zeg maar. Bij mij zijn de avonden het lastigst.

citroenrasp en riean vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Nee juist niet.
    Thuis maak ik gewoon een verse salade of tosti van volkorenbrood oid.

Broodtrommeltjes maken doe ik soms, maar meestal geen zin in. En dan is het afhankelijk van het aanbod op het werk. Er is een saladebar en de broodjes zien er ook gezond uit. Maar geen idee wat ze daar precies in doen natuurlijk.

En dan zijn er de verleidingen op het station waar je toch langs moet. Doorgaans kan ik die prima weerstaan. Maar elke keer is het een prikkel tot (ongezond) eten. Teveel van die prikkels laten me uiteindelijk overstag gaan.

riean vindt dit leuk.
  18. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Ja heel veel lastiger! Ben op werk druk dus dan echt inplannen van eetmomenten en thuis is er zoveel tijd om te eten hahahahah

riean vindt dit leuk.
  19. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ik ben vanmorgen opgestaan met rugpijn en grieperig, dus weinig gegeten vandaag: een mandarijn, een sinaasappel en drie crackers.

ik was al 2 kilo kwijt sinds maandag dus dat zet op deze manier wel door

Huismuisie en riean vinden dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het viel toch mee met de cyclus. Wel echt meega buikkramp dat heb ik normaal niet zo heftig. Maar alle andere pijntje zijn weggebleven.

Deel Deze Pagina