Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hopelijk knap je toch snel op. Wie weet een soepje maken?

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha nee, de kantine bij mijn werk was altijd een heikel punt eigenlijk. Ach toch een broodje en een kop koffie. maar stiekem zat je dan alsnog 500 kcal naar binnen te werken.

Die dingen heb ik thuis helemaal niet liggen. Want dan zou zoon ze direct opkanen. En dat wil ik niet.

3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Nee ik heb knoflook gepoft en op een cracker gesmeerd dus natuurlijke antibiotica erin gegooid. Nog een sinaasappel gegeten en verwen mezelf nu met een losse blaadjes thee ipv de supermarkt zakjes thee.

Huismuisie en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Ik heb dat soort dingen ook niet in huis, maar buiten de deur ben ik wel geneigd het te halen

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Dat is nog eens het van de positieve kant bekijken :D
    Beterschap!

mamabri vindt dit leuk.
  6. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Is dat met de menstruatie iets specifiek met koolhydraatarm?
    Mijn menstruatie was deze maand echt veel lichter dan normaal. Ik vroeg me af of dat met het afvallen te maken heeft of misschien de overgang.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klinkt goed!

Heb ook wel eens gelezen dat ui in honing ook een soort antibiotica effect heeft.

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Dat zou zeker kunnen kloppen. Ik gebruik altijd uiensap tegen de pijn van oorontsteking ( werkt echt heeeeeel erg goed)

en honing: mijn opa en zijn vader hadden een honingfabriek en winkels. Een soort voorloper van de tegenwoordige reformwinkels.

Bij mijn moeder thuis ( en later bij ons thuis en ik doe het soms nog) werd veel behandeld met rauwe honing.

wondjes, een brandwondje, acne: smeer er maar honing op: het zuivert en verzacht.

van de week vertelde mijn moeder (81) dat ze een gesprek had met haar neef (92)
    Ze vroegen Zich af hoe het kwam dat zij beiden nog zo gezond oud zijn geworden. Nou, zei haar neef: ik denk echt van de honing.

zij moesten dat dagelijks eten thuis, zeker in de oorlog zijn ze niet ziek etc geweest. En beiden echt heel gezond nog.

overigens heb ik zelf ook altijd rauwe honing in huis

Asil en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja rauwe honing is absoluut wel bijzonder spul. Maar die bijenwas kan je ook overal voor gebruiken. werkt goed tegen kloven. Wolvet overigens ook.

Mijn zoon krijg ook regelmatig wat door de yoghurt. Of een beetje over zn notenmoes. Dan eet hij het ook allemaal met meer plezier op.

Nu mag ik het even niet eten maar dronk normaal in de ochtend altijd een mengseltje van gember, citroen honing en Chia zaad. Werkte als een tierelier tegen een opgeblazen gevoel

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Vandaag weer een prima dag. Weekend wordt minder. Zondag ben ik jarig. Dus zaterdag uit eten met gezin en zondag speciaal ontbijtje en 's middags een gebakken en een glas wijn met wat te knabbelen.

mamabri vindt dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Klopt, bijenwas is ook bijzonder. Mijn moeder is ook dol op honingraat. Ontzettend moeilijk te krijgen, maar heeeeel soms vind ik het en dan neem ik het mee.

mij en mocht je honing in je thee doen, laat dan eerst de thee wat afkoelen anders zijn de goede stoffen eruit ( van mijn moeder geleerd)

En laatst was mijn masker op, toen heb ik een mengsel van honing met goede olijfolie gemaakt (2 theelepels)

maar je kunt honing ook mengen met yoghurt of een gepureerde avocado. Veel beter eigenlijk dan de chemische troep die je ook nog eens geld kost

12. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Alvast gefeliciteerd!

ik mag van het weekend ook weer normaal eten. Maar wil ook wel beetje opletten

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Js klopt, maar die wist ik gelukkig. Ik doe er meestal eerst wat koud water in. staat trouwens ook op de meeste etiketten van echte Honing :)

Kan je dat niet gewoon bij de imker krijgen? mijn oom en tante hebben wat korven staan, zal eens vragen hoe dat precies zit. :D

14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Weet ik eigenlijk niet. Heell soms heeft de Turkse winkel het. Dan haal ik het (1x per jaar of zo is dat)

en ik ben zo’n tut die altijd in het buitenland langs de kant van de weg honing koopt op vakantie. Gewoon bij de lokale boer. En dan is het lastig vragen naar honingraat haha

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Klopt helemaal, vanuit ons geloof wordt honing trouwens ook als medicijn beschouwd :)

Huismuisie en mamabri vinden dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Wat grappig!

Wat ik weet werden er voor verschillende ziekten ook verschillende honing uit allerlei landen gebruikt. Best bijzonder voor en na de oorlog .

citroenrasp en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Nee niet perse hoor.
    Iedereen ervaart t anders.
    Mijn ervaring is dat m'n cyclus dus langer is.
    Qua klachten geen verschil (had sws nooit zoveel klachten, pas na de spiraal, maar dat heeft er weer niks mee te maken).

Jaimio vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maandag: 73,1. Vanochtend: 72,2. Heb de draad weer goed op kunnen pakken deze week :thumup:
    Net lekker hardgelopen.

Asil, Mamafiets, Jaimio en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Goed bezig :thumup:

Liekje81 vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Woopwoop 82,5 dus -5.1 :D

mamabri, Spoetnik, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina