Dit had ik tijdens mn zwangerschap. Al had ik het grootste deel van mn gewicht er redelijk makkelijk weer af daarna. Toen de auto kwam zat het er toch stiekem wel snel aan
Oooh nee even doorbijten. Je gewoon helemaal vol drinken met water? Paar eieren koken en daar gevulde eitjes van maken?
Hier 2 kinderen binnen 11maand dus zwangerschapskilo's bleven wel iets langer . 1,5 jaar na mijn 2de bevalling woog ik terug evenveel als op mijn 18 dus het kwam wel goed. Toen kon ik ook gewoon veel bewegen en sporten, sliep ik goed, veel energie, fysieke job,... En dan in 2017 is de 3de zoon geboren en kreeg ik wat problemen met mijn gezondheid en vanaf 2019/2020 is het echt bergaf beginnen gaan. Ik viel stil met bewegen, medicatie zorgde voor verandering in gewicht, aandoeningen die gewichtstoename kunnen veroorzaken en ook deden. Toen hulp gehad van een oncologische dietiste en ook echt afgevallen maar heb het niet kunnen volhouden. Maar nu heb ik echt de klik om. Mijn lichaam heeft het heel zwaar gehad de laatste jaren en er gebeuren zaken in mijn lichaam weer ik geen controle over heb dus ik MOET zorg dragen van mijn lichaam.
Eens, vind ik ook gedoe hoor Daarom bak ik vaak een grotere hoeveelheid en vries ze per 2 in. Ben sowieso de enige die dit eet, dus zo snel gaan ze op die manier niet op. Ik vermoed dat ik 1x per maand pannenkoekjes bak en 1x per maand baked oatmeal, omdat ik veel afwissel is dat genoeg. Lunch eet ik gewoon een warme maaltijd zoals gebruikelijk in mediterrane landen.
Oh ja dat is nog wel een idee, gewoon 1x op een rustig moment bakken en dan paar keer van profiteren. Fijn, zo heb ik toch weer wat opties die ik zelf nog niet direct bedacht had.
Ja zou het dan wel kunnen? Dat zou wel top zijn, dat is een kleine aanpassing dan voor sommige momenten, ga t gelijk even bestellen. Stom dat je in de drukte van alledag zulke dingen soms gewoon niet bedenkt...
Superknap van je! En van @Liekje81 natuurlijk ook. Ik had laatst ook zo'n dag. Vreselijk moeilijk maar het was me gelukt. Dat geeft me dan wel echt zo'n kick achteraf
Goed gedaan zeg! Oh en over thee. In de meeste kruidenthee zit geen theïne. Zeker die avondmelanges niet.
Ik moet eerlijk zeggen ik geef toe aan de behoefte, gister 1 kano koek, en 30 gram chips op. Wel maak ik dan andere keuzes. Eet minder aardappelen meer groente bijv. Omdat het zo af en toe is en geen hele pakken of zakken kan ik dat best verantwoorden naar mezelf. Maaarrrr met de kanttekening dat dit zeker een paar jaar een proces is geweest. Ik vond/vind de psychologische innerlijke strijd het ergst. De ik heb trek, zal ik het wel doen, maar als ik het doe dan dit of dat. Weet je wat ik pak wat alternatiefs, iets wat gezonder is. Dat helpt dan niet, oh wacht misschien moet ik drinken.. Ook dat helpt niet.. wat er vaak in resulteerde dat ik dan dubbel op had. Het alternatief, water en dan toch wat lekkers want niks heeft de drang weg doen nemen. Daarna het schuldgevoel, waarom heb je dat gedaan, lekker bezig maar niet heus etc. Verschrikkelijk is het. Nu probeer ik te denken, ok heb je echt behoefte.. Drink even wat.. Is de trek er nog? Neem ik in mijn hoofd door, wat heb ik gegeten, wat ben ik nog van plan om te eten.. Kan ik dingen skippen of vervangen voor gezond, blijf ik binnen mijn kcal.. Is het je waard of kun je het toch laten liggen. Als je het doet, wat is dan een normale portie welke je verzadigd. Pak dat dan eerst. Bijv 1 koekje, 1 handje, eet dat mindfull op, schrok het niet naar binnen en geef je hoofd even de de tijd het te verwerken. Is het genoeg drink nog wat, zo niet dan mag ik van mezelf nog 1x hetzelfde en dan is het genoeg. Lukt dat altijd, nope, maar het is wel een andere insteek waardoor ik mezelf geen mislukking vind achteraf. Dat had ik vroeger wel. Dan geef je eraan toe en dan ga jezelf helemaal de grond in praten. (overigens wat kcal betreft, ik kijk niet altijd per dag maar ook vaak per week, als mijn week gemiddelde goed is maar ik 1 dag teveel heb gegeten maar de volgende dag heb gesport dan ben ik ok)
Grutjes dat klinkt als mijn hoofd, ik vind het dooooooodvermoeiend. Behalve het mindful. Ik schrok alles naar binnen.
Ik doe dat ook gerust wel hoor.. ben echt een stofzuiger met eten. Het is bij mij vaak niet goh wat lekker laat ik de tijd nemen te genieten.. Nee het is meestal goh wat lekker, he is het nu al op. Ik denk dat ik armoe heb gehad in een vorig leven . Maar ik moet mezelf echt dwingen na te denken want door het schrokken nam ik onbewust veel meer kcal. Zo van het is toch "gezond" dan mag dat ook in grote porties. Uiteraard mag dat, en moet een ieder zelf weten. Voor mij is het alleen niet handig want daar schuilde het over gewicht (naast het snacken). Ook verwaarlozing was daar een resultaat van. Door het kinderwens traject moest ik veel hormonen spuiten en kreeg ik vreetbuien. Ook dacht ik dat ik toch snel zwanger zou zijn en dan kwam ik toch wel wat aan, de KG eraf doe ik wel na een succesvolle zwangerschap. Maar over 10 jaar kwam dat maar niet.. Maar het eten bleef. 1 x hebben we een pauze gehad van 1.5 jaar en ben toen heel erg met gezondheid in de weer gegaan. Viel 10-15 KG af en voelde mezelf zo ontzettend goed. Maar toen kwamen de laatste trajecten en verviel weer in het zelfde gedrag. Nu dat het bijna 1.5 jaar geleden is dat we uitbehandeld zijn wilde ik de controle terug pakken. Ben nu weer bijna daar waar ik de vorige periode was. Ook met het oog op naderende overgang, wil ik het nu zo ontzettend graag behouden en vasthouden. En als cadeau voor mezelf voor later. Alles wat ik mezelf nu geef en gun hoop ik later plezier van te hebben.
Jij hebt het ook wel flink voor je kiezen gehad zo Wel knap dat je dan nu op deze manier toch een positieve draai hebt gevonden.
Wat goed bezig allemaal, en dat snaaien savonds, pff, soms ga ik maar gewoon in bad liggen om maar niks te kunnen snaaien Hier is de stand -3,4. Heel weinig er af deze week (0,3) maar ik probeer maar te blijven bedenken dat elke ons er 1 is en dat dit die eerste 2 a 3 vocht was, en dit de moeilijke kilo's worden. Mijn eerste doel is het passen van mijn nieuwe ski jas, die een halve maat te klein was ongeveer. Binnenkort maar eens passen, zou toch leuk zijn als ie goed zit en ik geen andere hoef te scoren op het laatste moment
Haha nou ja, tijdens de skivakantie zal je ook wel veel af kunnen vallen als je rustig doet met de apreski. Wie weet pas je hem dan tijdens de vakantie wel. Ook al is dat natuurlijk niet het doel. super goed bezig toch. En 300 gram vet in een week is gewoon prima!
https://www.nu.nl/slimmer-leven/6344142/sterk-fit-en-slank-hoe-vaak-en-veel-moet-je-sporten-voor-resultaat.html#nujij Grappig artikel dit. De mens is dus van naturen lui @hier stand staat op 81.9 dus weer een klein beetje er vanaf. -5,7 sinds 10 januari. Ik zou het echt fijn vinden als er nog 2 kilo vanaf kan en ik onder de 80 zit voor we op vakantie gaan.