En vergeet niet dat je al die jaren steeds van hoop/optimisme naar teleurstelling/verdriet op en neer slingerde. Daarna het afronden/accepteren. Is ook een soort rouwverwerking van iets wat er nooit gaat zijn. Dus alles bij elkaar zo een heftige tijd. Goed dat je nu herpakt en gezond/positief naar de toekomst gaat.
Klopt als een bus, het was een rollercoaster, 1 waarvoor ik nu al 1.5 jaar in therapie ben en ik niet echt veel verder kom. Ik heb vermijd gedrag richting emotie (met name verdriet) opgebouwd. Niet alleen tijdens traject maar eigenlijk mijn hele leven. Verdriet bestaat niet echt in ons ouderlijk gezin. Dat mocht niet gezien worden, werd niet over gepraat. Slikken en weer doorgaan. Dit zit nu zo verschrikkelijk diep dat ik het traject + miskramen niet volledig kan verwerken. + alles wat ADHD soms in de weg zit. Heb al zoveel therapie gehad in geheel. Rouwverwerking ivm verlies dierbare (beste vriend jonge leeftijd), cognitieve therapie voor GAS, haptonomie, accupunctuur, hypnose, maatschappelijk werk, ontspanningstraining, logopedie ivm hyperventilatie, ademhalingstechnieken, medische psychologie en nu weer terug doorverwijzing naar GGZ voor een diepere diagnose met mogelijk Affect fobie begeleiding. Ik doe dit voor mezelf, voor mijn mentale gezondheid. Ik gebruik (nog) geen medicatie. Sporten helpt mij nu echt op verschillende vlakken en voeding doet ook veel voor je lijf en gemoedstoestand. Wat medicatie betreft, ik stond daar nooit echt voor open maar misschien het denken waard? Who knows.. Ben van mezelf een positief en optimistisch persoon maar zou graag willen dat verdriet, het niet toe laten of tonen ervan mij niet meer belemmerd. Maar om dat op te lossen is de weg lang, zwaar en moeilijk. En ook dat vermijd ik liever.. Wat is het brein toch complex. (BTW, ik ben niet zielig of zo hoor , in tegendeel. Ik vind het gewoon een verplichting naar mezelf om dingen aan te pakken.) Maar in alle eerlijkheid, het forum helpt enorm, jullie allemaal helpen enorm <3
Ik ben sinds 6 januari 4 kg kwijt. Ik ken iemand die heel veel is afgevallen, maar haar gezicht lijkt nu 20 jr ouder. Doordat alle lijnen zo goed zichtbaar zijn. Haar natuurlijke collageen is verdwenen zegt ze zelf. Daar ben ik ook bang voor bij mezelf niet teveel er meer af.
Ik ben 1.73 dus voor nu eerst naar de 75 kilo voor een gezond bmi. En dan zou ik ergens tussen de 60 en 65 wel fijn vinden. Dat was ik voor mn zwangerschap ook dus dat is alweer 10 jaar geleden. Toen zat ik goed in nn vel. Heb dus nog even te gaan. Geen haast maar zou leuk zijn als ik komende kerst mooi op gewicht ben.
wow ook al zo snel! Dat las ik dus ook ergens. Moet zeggen dat ik zelf wel extra goed smeer met creme. En me daar ook eens in wil verdiepen hoe dat precies werkt. Heb eigenlijk geen zin om er supplementen voor de slikken.
Dat zie ik nu ook bij de moeder van een vriendinnetje van dochter. Bariatrische chirurgie gehad, echt heel veel afgevallen, maar het hele gezicht is 1 en al rimpel en groeven. zo jammer.
Zie je bij dr ozempic dames en heren ook. Aan school staat een dame en die is door ozempic zeer snel en veel afgevallen (heeft ze zelf gezegd dus geen gok) en het is echt niet mooi en zoals jij zegt ziet ze er ook ouder uit.
Dit is zo ontzettend herkenbaar! Het kost enorm veel moeite en jaren maar langzaam kom ik ook in deze mindset. Ik heb ook echt wel moeite met deze week. Heb de hele week al honger terwijl ik wel aan de calorieën kom. Maandag ga ik naar de diëtiste en dan ga ik ook even overleggen of 1700 niet teveel of te weinig is.
Vind ik echt knap. Ik ben 1.80 en ben al blij dat ik 85 weeg. Zou het liefst 75 wegen maar dat is voor mij meer in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk bij mij past denk ik. Daarnaast, als ik al zie wat ik nu al voor fratsen uit moet halen om 85 te wegen. Dan eet ik voor 75 KG alleen nog maar sla en komkommer (denk ik dan in mijn hoofd, tuurlijk is dat niet zo). Het voelt ook echt als iets wat ik nooit voor elkaar zou krijgen.
Dat is super slim. Die kunnen op basis van uw eigen info en lichaamsinfo vaak heel andere advies geven dan je zou verwachten. Zo kwam ik te weten dat voor mij het idéale bmi helemaal niet dat is wat de lijstje aangeven. In ben gemeten en gewogen, bot en spiermassa werd meegenomen in de berekening en mijn bmi hoeft helemaal niet te voldoende aan de lijstjes. Bmi van 26 is voor mij perfect.
Ik ben ook precies 1.73. Wanneer ik tussen de 60 en 65 weeg, ben ik veel te dun vind ik zelf. Borsten en billen zijn helemaal 'verdwenen'. Ik begon op 76 kg en weeg nu 72. BMI 24.1 Heel veel onder de 70 wil ik niet meer gaan, alle mooie vormen weg en dus een ingevallen gezicht. Ik heb een atletische bouw (denk ik, heb een zandloper figuur als ik erbij zou sporten haha. Nu dus niet echt), mss jij wel een ander figuur. Ben eigenlijk wel benieuwd
Maar die 7 cm verschil doen best een hoop. Plus dat jij denk ik veel meer spieren hebt dan ik als ik hoor wat jij sport. Dat doe ik echt veel te weinig. Je bent harstikke goed bezig! Denk dat het vooral goed is om te kijken wat bij je past mits het wel een gezonde hoeveelheid vet is. Dat is bij mij met 39% wel echt te veel op dit moment. Maar er zijn ook vrouwen die een bonk spieren zijn en ook 75 kilo wegen. Ik ben ook benieuwd hoor of het me allemaal gaat lukken. Mijn vriend heeft overigens nog steeds niks door natuurlijk. Want we bellen om de eens of andere reden alleen maar ipv FaceTime.
Haha nop hier van naturen een platte buik een dikke kont en borsten. Die billen en bovenbenen zijn voor mij het lastigste. ik had vroeger cup b/c. Maar dat is nu na 1,5 bv bij een e gebleven. Dus daar mag van mij best wat af. Hopelijk gaan ze niet teveel hangen dit was voor mn kind en woog ik denk rond de 63 kilo. Bekijk bijlage 775996 Dit is het slankste wat ik erna ben geweest en was ik rond de 72. Heb niet echt veel foto’s van mezelf waar ik helemaal op sta. Bekijk bijlage 775997 oh en dit is echt de meest slanke periode ever. Toen woog ik 57. En was ik 22 Bekijk bijlage 775998
Ik denk ook niet dat supplementen helpen. Je valt af. Ook in je gezicht. Dus houd je huid over. Dat is niet meer zo elastisch als toen je 20 was. Toen je nog dik was werden de rimpels strakgetrokken door het verlaagde eronder. Nu niet meer. (Stukje logisch nadenken van mijn kant. Zit geen breed onderzoek of internetresearch achter ) Tja.... iedereen wil oud worden. Niemand wil het zijn of er oud uitzien. Je zou nog plastische chirurgie of botox kunnen overwegen. Maar dat is voor mij in elk geval geen optie. Dan past m'n gezicht maar bij de grijze haren die er al langs hangen
Moet heel eerlijk zeggen dat ik mn huid nu veel mooier vind dan een paar weken geleden. nee ik ga ook niet aan de botox en de fillers.
Knuffel voor jou. Om je hele traject. Zeg nooit nooit. Alleen nu is het niet je doel. Je weet nooit hoe je er over een jaar voor staat. Of over 2 jaar. Voor nu tevreden met 85. En wie weet wat de toekomst brengt
Die gaat helemaal verrast zijn als je hem weer ziet Voor mij is 65 echt de ondergrens. Terwijl ik maar 1.63 ben. Minder past me gewoon niet goed. En past ook niet meer bij mijn leeftijd. En persoonlijk houd ik ook wel van een lekker ronde kont