Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Gezond eten doet natuurlijk ook veel goed voor je huid.
    Of ongezond doet veel slecht.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Misschien vind ik dat straks ook wel hoor. We gaan het meemaken :)

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat het het minderen van zuivel en het vermeerderen van vis en kip is. Maar kan het mis hebben.
    Stiekem gooide ik best veel melk in de koffie.

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ik denk dat het vooral ook een stukje genen en geluk is (net als bij het al dan niet krijgen van striae, bijv).

Ik ben 40kg afgevallen en ik heb absoluut geen gek, ingevallen gezicht of rimpels of andere tekeningen.
    Ook is de rest van mijn lijf eigenlijk prima. Tja, mijn buik is niet ultra-strak, maar ik heb ook 3 zwangerschappen in 3,5 jaar tijd mogen voldragen, dus vraag me af hoe m’n buik was geweest als ik wèl hetzelfde, lagere gewicht had gehouden in die tijd :)
    Heb in elk geval absoluut geen hangend vel of andere narigheid.

Niets van supplementen, smeerseltjes of wat dan ook gebruikt. Puur mazzel, zou ik zeggen.

Vissenkom, citroenrasp, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    @Huismuisie, leuke foto's!

@Mamafiets, is ook zo. Maar ik ben nooit echt slank geweest behalve toen ik een enorm slecht eetpatroon had en daarbij (heel fout) drank en drugs. Was op mijn 16de 80 KG door de pil. 18de wel slanker maar minder dan 70 niet (denk ik). Toen ik op mezelf ging (23) kwam ik aan. Toen kwam sonja bakker ineens op en met mijn lopende baan in een telecom winkel viel ik weer veel af en zo ging het op en neer. Samen wonend met 1ste vriendje, ging ik over de 100. Dat ben ik een hele poos geweest. Met huidige vriend tussen de 95 en 100 KG. En nu 85.

Huismuisie en Mamafiets vinden dit leuk.
  6. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ik ben ook een kleintje; 1,64m. Maar het gewicht zat voornamelijk om mijn buik. Mijn billen en benen zullen niet rond worden. Ik werd een soort appeltje op pootjes en dat kon ik redelijk verbergen met een wijde trui :roflmao: Ik voel me nu met 58 kilo weer lekker in mijn kleding :).

Asil en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik denk dar uw tempo voor uw lichaam ook veel wenselijker is dan degene die hulp inschakelen en in snel tempo kilo's verliezen.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ook dat. Ik heb er een kleine 2,5 jaar over gedaan ;)
    In etappes, rustig en met blijvende levensstijl veranderingen.

Asil, Huismuisie, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb mezelf zojuist maar een nieuwe sportlegging cadeau gedaan. Ik pas in een M :D:oops:

Oilell, Asil, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Denk dat dat ook beter is dan super super snel. Ik probeer het ook echt wel in de gaten te houden. Je kan altijd wat meer eten mocht het te vlot gaan. Maar 500 gram per week is best prima toch? Hier ging vooral de eerste week mega snel.

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    De eerste week is voornamelijk vocht. Zeker bij kha.
    500 gram per week is super.

Asil, Vissenkom en Huismuisie vinden dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Oh maar ik heb her niet over wat ik hier lees hoor.
    Vind als je zeer goed oplet de eerste weken tussen de 500g en 1kg niet eens gek.

Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Ik mag toch ook van geluk spreken. Heb op 7maand 38 kg kwijt en heb geen overschot van vel of extreme rimpels in mijn gezicht (een beetje kraaiepoten bij het glimlachen maar op mijn 38ste is dat ook geen ramp). Ik smeer geen zalfjes of zo dus echt nog een soepele huid. Soms begin ik te panikeren als mijn buik wat hangt maar een week later is er weer niets zichtbaar van en heb ik een gewone buik.

Asil, citroenrasp en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Weer niet aan het snaaien! Wel chinees gegeten :oops::D

Asil, Jaimio, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Hier gaat het momenteel heel snel. Gemiddeld 1kg minder per week. En volgens de balans is het veel vet verlies (-2% op 2 weken). Enige waar ik echt tegen aan loop is het continu koud hebben. Daar waar ik vroeger nooit meer dan 1trui aan had in huis zit ik nu naast de verwarming met 2truien aan en een deken op de schoot.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Ik heb vanavond wel gesnoept.
    Zoon heeft een cake gebakken vanavond. Die geur heeft me iets teveel geteisterd. In combinatie met lichamelijk en emotioneel moe zijn ... (ga dan gewoon naar bed muts :|)

Valt nog mee. Heb een sneetje brood met chocopasta (dikke laag dat wel) gepakt.

Morgen wordt sowieso cheatdag. Mijn moeder komt. We hebben vers gebakken cake en 's avonds dus theater met borrelarrangement :D

Asil en riean vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Hier ook een cheatdag gehad gisteren. Wat uiteraard niet betekent dat ik alles eet dat los en vast zit, de maaltijden waren hetzelfde als normaal maar met iets lekkers bij de thee en toetje 's avonds. Soms heb ik ook wel eens een wat "slechtere" maaltijd op een cheatdag, maar dat was deze keer niet.
    Wat ik wel deed was weer groter avondeten dan lunch (wat ik eigenlijk niet meer wilde doen), en je raadt het al, kon er toch weer niet goed door slapen.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Eten jullie later dan de "Nederlandse" tijden?
    Wij eten doorgaans rond 18.00. Tegen de tijd dat ik naar bed ga is dat echt wel weer gezakt. En begint de (lekkere) trek alweer op te spelen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. LoisLane

LoisLane Actief lid

10 mrt 2023
    155
    190
    43
    Mijn gewicht was vanochtend hetzelfde als vorige week. Ik heb ook niet echt mijn best gedaan dus prima.
    Vanwege een drain in mijn galblaas ben ik al 2 weken min of meer aan huis gekluisterd. Mag er wel mee op stap maar kan mij niet fatsoenlijk aankleden en lopen met een lange slang en grote zak is ook niet zo aantrekkelijk. Ik mis het sporten wel. Hopelijk mag de drain er maandag uit en kan ik rustig weer beginnen.

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik weet eigenlijk niet waarom ozempic zo goed werkt? Geen suikerpieken en honger?

Deel Deze Pagina