Ja dat verbranden van glycogeen klopt inderdaad maar daar ben je met een dag of twee echt wel doorheen. Verder houden KH juist veel vocht vast in je lijf die niet meer eten zorgt inderdaad voor jet verlies van vocht. Maar ik ben al weken in volledige ketose. Heb van die teststrips, dus dat zit wel goed. Je lever maakt die echt alleen aan bij gebrek aan KH. Verder neem ik extra Keltisch zeezout met water. Dat zorgt ook voor de nodige micro’s die je nodig hebt. Blijkbaar moet je meer zout eten tijdens keto. Klinkt ook wel logisch want zonder zouten droog je uit. Als ik nu puur naar mn lijf luister en kijk voel ik me echt heel erg goed en fit. Eet voldoende vet en voldoende eiwitten. Heb het idee dat ik nu het volgende stapje in de sportschool kan gaan maken door eens wat meer spieren te gaan trainen. Alsof je hoofd er klaar voor is. Dat van een rustige wandeling in de ochtend is eigenlijk wel gewoon een goed idee. Misschien ga ik dat eens proberen! wellicht werkt de 30/30/30 regel wel voor jou. Binnen 30 min dat je wakker wordt, 30 gram eiwit en 30 minuten aan licht intensieve beweging. Geen gewichten maar gewoon wandelen.
Om af te vallen ben ik het echt met je eens. Maar mensen die morbide obesitas hebben zijn gewoon heel erg ziek en ik snap wel dat het daarvoor een uitkomst biedt. Vaak hebben die mensen ooo nog andere ziekte zoals inderdaad type 2 diabetes. Niet voor de mensen die 20/30 kilo moeten afvallen dat kunnen de meeste mensen echt wel met de juiste begeleiding en support. Maar makkelijk is het zeker niet. Moet zeggen dat Keto so far echt het meest makkelijk dieet is wat ik ooit heb gevolgd. Dus kan het iedereen aanraden om eens te proberen.
Nou dat zal vast het enige niet zijn. Van 1x chinees in die week en 1x per week wegen, kom je geen 300 gram aan.
Ja, ik bedoelde ook niet afvallen met een BMI als in my 600 lb life. Dan kan ik me het goed voorstellen dat je extra hulp nodig hebt, bv medicatie of een operatie.
Dat weet ik natuurlijk niet. Maar je gewicht kan wel zoveel schommelen. Zeker als je een dag veel koolhydraten en zout eet. Ik ga elke ochtend op de weegschaal staan. Donderdag woog ik 58,3. ‘s Avonds had ik sushi gegeten en ik verdrink ze graag in de wasabi met soyasaus dus ik hield er al rekening mee dat ik de volgende ochtend zwaarder zou wegen door vocht vasthouden. Ik woog dus inderdaad meer; 58,8. Maar vanmorgen was dat er weer af en woog ik 58,1. Flinke schommeling. Ik zeg niet dat het bij jou daardoor komt, maar als je maar 1 keer in de week weegt kan het wel zijn dat je net zo’n piek weegt. En na een avond Chinees eten zou dat niet gek zijn.
Normaal paar keer per week. Deze week elke dag. Ik word er niet vorlijk van. Dat geschommel. 1x per week zou je als je het goed doet, gewoon af moeten vallen, ondanks een keer chinees eten. Dus dit zegt me echt dat ik gewoon toch teveel heb gesnaaid.
Ozempic en aanverwanten zijn, volgens mij voor mensen met suikerziekte? Althans van wat ik kan herinneren is het daarvoor op de markt gekomen, dat die mensen wat kg afvallen. Mijn collega die veel te zwaar is heeft ook pilletje voor zijn gewicht en suiker. Was echt heel ziek in het begin maar is flink afgevallen. Hij word onder controle gehouden. De mensen die het zo kopen, doen dat zonder begeleiding met alle gevolgen van dien. Vroeger was er ook ineens zo een wonder middel. Die mocht je alleen met verhoogde BMI bij re apotheek halen maar kreeg je wel buikpijn van enzo. Zelf ben ik geen medicatie fan in zijn geheel en als ik door gezond zijn voorkom dat te moeten slikken dan pak ik het liever op die manier aan. Vandaag trouwens de cottage cheese brownie uit de magnetron geprobeerd met xylitol. Heb het om 11 uur genomen en moet mezelf dwingen nu nog een boterham te eten. Het vult als een malle. Wil ook de flatbread maken. Btw mocht je tijd hebben en verantwoord en glutenvrij willen zondigen zou ik de website van Marieke Bol zeker aanraden. https://marikebol.com/ Ben overigens ook fan van skinny taste, die heeft voor alle dieet vormen wat. https://www.skinnytaste.com/
Bij mij zitten er ook aldoor pieken in. Ik vergeet soms wie wat doet. Maar meet jij jouw eten nu wel of niet? Soms zitten er een hoop verstopte kcal in dingen waar je niet mega bij stil staat. Ik denk dat als ik niet zou wegen ik ook voor geen meter af zou vallen.
Je kan het inmiddels ook legaal krijgen, is weliswaar op doktersrecept maar moet het dan wel zelf betalen omdat er niks wordt vergoed.
Nee ik weeg niet af. Moet ik eens gaan doen inderdaad. Ja die pieken zie ik, maar overall val je wel af. Ik dus niet en kwam aan
Maar ik val ook echt alleen af omdat ik alles weeg anders zou ik ook gemakkelijk te veel eten. Ik zie nu ook echt in dat mn porties gewoon te groot zijn.
Hier hetzelfde, ik ging pas afvallen toen ik alles afwoog. Je verkijkt je zo enorm op de voedingswaarden van sommige soorten eten (en vergeet vooral drinken, sausjes, olie, boter, etc niet).
Stond laatst nog een heel artikel in de krant over dat dat voor zoveel ongelijkheid zorgt. Mensen die het dus wel kunnen betalen om af te vallen.
Ja ik weeg ook alles af. (Nou probeer ik dat wel weer een beetje los te laten.) Vul het ook meestal in in het eetdagboek voordat ik het eet. Soms vul ik echt al een planning in van wat ik ga eten en als ik het dan toch niet eet dan verwijder ik het weer. Dat geeft echt een goed inzicht. Heb zo ook wel eens dingen gelaten omdat ik zag dat het veel meer calorieën waren dan ik dacht.
Zo net even bij de sportschool gewogen. Ze raadde me wel aan om thuis borst-, heup- en middelomstrek even te meten. Dat geeft schijnbaar een totaler beeld. Verder zit spiermassa netjes in het groen. Ok de skeletspieren zijn keurig. Maar wel echt veeeel te vettig ik besta voor 43 kilo uit vet. nu ja, dat gaat er dan hopelijk verder af de komende weken/maanden. Even wat krachttraining gedaan en verder heen en weer gefiets dus dat is in totaal 22 km. Ik elektrisch en mn zoon gesleept dus mn rechterarm heeft het nu even wat moeilijker In totaal bijna 600 kcal verbrand.
Afwegen doe ik niet alles, wel sommige dingen. Pindakaas afwegen bv vind ik gedoe, maar ik weet gewoon dat ik er niet teveel van moet nemen. Yoghurt zit in portieverpakking, dus daar weeg ik niks van. Ik gebruik vaak wel vaste lepels, maatschepjes, borden enz. Dus dan weet je op een gegeven moment wel hoeveel iets weegt. Maar ik weeg vooral de dingen waar je makkelijk teveel van neemt. Of juist te weinig, bv havermout, als ik dat niet weeg kom ik vaak onder het gewicht uit dat ik nodig heb. Vanochtend een bakje popcorn gehad en dat ook afgewogen.