Dat van die gewoontes herken ik wel. Zo zonder nadenken iets in de mond willen stoppen ofzo Van suiker afkicken heb ik geen last, ondanks dat ik toch best een zoetekauw ben. Maargoed, het is ook niet wetenschappelijk bewezen dat suiker daadwerkelijk verslavend is. Iemand benoemde trouwens nog het apart koken. Dat doe ik ook vaak, voor mij komt het juist wel goed uit. Maar is ook wel omdat ik regelmatig maaltijden kook (voor de rest van het gezin) waar niet echt iets aan te veranderen is. Of dat ze het met brood eten, terwijl ik daar juist mee wil minderen. Ik eet nog wel brood, maar minder dan de rest van het gezin. In dat geval doe ik er voor mezelf wat anders bij, bv peulvruchten. En soms eet ik ook wel weer mee. Ligt maar net aan het gerecht en ook aan hoe het in m'n dagschema past. Maar ik vind het niet echt lastig om apart te koken.
Ik heb de c9 kuur van forever gedaan. Geen dag honger/trek gehad, wel last van psychische zin. Maar na 9 dagen was dat voorbij. Ik kreeg er ook veel energie van. Na de kuur ben ik doorgegaan om gezond te eten. En het is niet dat ik koolhydraatarm eet, ik kies gewoon wat ik wil eten en let op de calorieën via my fitness Pall.
Ik vind het ook niet lastig want ben het gewoon . Vroeger was het ikzelf iets en man en de kinderen iets anders. Groenten waren dan meestal hetzelfde maar vlees sowieso iets anders en dan at ik ook meer groenten en meerdere soorten per maaltijd. De oudste eet dan weer geen rijst dus als het rijst is maak ik voor hem wat anders. En toen kwam de jongste. Die is 7 en zat al 3 jaar in de aan likken is stap 1 in het leren proeven van dingen en we hebben besloten het los te laten en te maken wat hij wel eet.
Oh ja dat heb ik ook nog eens... Ze eten hier graag rijst, maar daar ben ik sinds kort allergisch voor. Of het echt een allergie is weet ik niet, maar ik krijg amper adem na het eten van rijst, slokdarm doet pijn, enz. Maar dan eet ik er zelf bulgur of pasta bij. Gelukkig heb ik geen moeilijke eters hier, het is dus meer dat ik zelf soms gewoon wat anders wil.
Hier wel heel moeilijke eters. Vooral de jongste is een drama. Tosti en een reep rode paprika. Of pizza of pannenkoeken heel veel meer krijg ik er bij de warme maaltijd niet in. En gezien we genoeg andere uitdagingen hebben met hem laten we het maar zo. Vitamines krijgt hij via een pilletje. Hij is (nipt) op gewicht en verder gezond. Oudste eet wel wat meer, maar heel veel dingen ook niet (gekookte aardappelen, rijst, de meeste groenten). En man lust ook heel veel groentes niet. Dus als ik een rijstgerechten maak dan krijgt oudste tortillachips met baconreepjes, avocado en tomaat (in 5 min klaar en hij vind dat heerlijk) en de jongste die tosti en paprika. In geval van AVG maak ik aardappdekroketjes oid erbij voor oudste (en als ik lui ben voor mij en man ook) en de groenten alleen voor mezelf. En sla ernaast voor de heren. Alleen bami kan ik iedereen blij mee maken. Al eet de jongste dan meer kroepoek dan bami, maar dat zien we maar door de vingers
Vandaag ook niet gesnaaid na het eten! En nu met dochter tegelijk naar bed, helpt ook Ben moe en morgen weer vroeg op.
Hier tot nu toe vrij goede eters. Ze eten bijna alles mee. Ik kook dus nooit apart. Alleen als man en ik witlof eten, krijgen de kinderen een ingevroren restje uit de vriezer.
Goed bezig! Ik heb twee handjes paprikachips gesnaaid maar ik zat nog onder de 1200 calorieën. Ik mag van mezelf niet meer daar onder gaan zitten. Ik heb namelijk een beetje de neiging om te obsessief te worden
Goed bezig meiden! Ik heb ookniet meer gesnoept gisteravond. Had er wel zin in, maar heb me aan het haken gezet. Na een poosje denk je er dan niet meer aan. Moet wel eerlijk zeggen. Als we m&ms in huis hadden gehad dan weet ik niet of ik me kon inhouden . Daar had ikineens zo een trek ik.
Hoi dames, ik wil per maandag met jullie meedoen. Ik heb jarenlang op maat 36-38 gezeten maar twee jaar geleden zijn mijn eierstokken verwijderd en ging met een klap de overgang in. Gevolg: 15 kilo aangekomen. Zelfs kleding die ik afgelopen zomer nog aan heb gehad past me niet meer. En tot nu toe werkt nog niets om af te vallen: ik snoep nauwelijks en eet ook erg weinig, gebruik zoetjes ipv suiker etc ik ga dus mijn oude truc proberen wat ik vroeger deed om af te vallen: het ziekenhuis dieet stomme overgang!
Ik heb dat ziekenhuisdieet even opgezocht. Ben je niet bang dat de kilo’s na die week weer net zo hard terugkomen?
Ik had als tussendoel om onder de 60 kilo te wegen (ik weeg me wel met pyjama; joggingbroek en sweater aan, heb ik vanaf het begin gedaan dus dat blijf ik maar doen). Vanmorgen stond er 59,95 op de weegschaal
Nee, want ik doe het een aantal weken achter elkaar ( ma-vrij) weekend normaal eten en als ik echt op mijn gewicht ben, doe je 1 dag per week om het bij te houden Vroeger werkte dit heel goed voor mij. Nu met de overgang weet ik niet. Maar snoepen etc doe ik sws al weinig dus daar kom ik ook niet echt van aan: frustrerend!!! Het is ook niet eens alleen het gewicht, maar mijn hele figuur veranderd zo. Bolle buik, nog grotere borsten. gekke is dat ik de meeste van mijn kleding net wel/ net niet pas, maar als een jurkje wel dicht kan ziet het er bobbelig uit aan alle kanten. pffff nog een reden is dat ik voor heeeeel veel (fruit/noten etc) allergisch ben, en in veel diëten is het: neem een onsje van dit en 3 vijgen en een theelepel (noem maar iets) ook dat vind ik vreselijk irritant, want a: het is hartstikke duur en B: dan gebruik ik het 1 x in een dieet en zit ik met de rest. vandaar hier het ziekenhuis dieet: makkelijk, simpel en goedkoop! Geen gekke ingrediënten als zeewier, sesamzaad maar gewoon ei, yoghurt, sinaasappel
Oei. Ik wens je veel succes. Maar voor mij geen ziekenhuisdieet meer Vroeger ooit gedaan Week 1: -1,5 dat ging lekker. Hele dag jonger, maar hé, als het werkt. Week 2: -0,3 dat valt tegen. Nog steeds honger. Nouja.. mss is het vocht? Week 3: +0,5 KOEKOEK. Daar gs ik geen honger voor lijden.
Overgang sucks. Krijg je zo'n oude vrouwen figuur van. Dunne beentjes met een tonnetje erop Let ook op je spieren. Deze periode ga je sneller spieren afbreken en spieropbouw is moeizaam. Mss kan je iets van pilates of oefeningen thuis via een app oid bij doen.
Ik heb nooit honger gehad met dit dieet, ik had altijd moeite alles weg te krijgen: veel yoghurt, halve kroppen sla etc haha. Alleen de vrijdag vond ik karig, overigens smokkel ik er wel wat mee, dan gooi ik wat extra komkommer door de sla of eet ik een wortel tussendoor: weinig calorieën, maar hier altijd de eerste week -4 kilo, 2e ook vaak -2 . maar of dit nu ook werkt? Geen idee, want het is vnl hormonaal. Ik ben al blij als ik er 5 kilo afkrijg hoor, zodat mijn jurkjes en broeken iets mooier zitten
Echt hè? Haha een tonnetje op dunne beentjes ! Pilates doe ik al 1 x per week en ik wil dat inderdaad ook thuis doen, alleen ben ik thuis nooit zo gemotiveerd als in de les natuurlijk
Snap ik. Ik heb zo 'n fitness-app. Maar man man man.... daar moet ik me echt toe zetten elke keer. T is dat t binnen 20-30 minuten klaar is.
Nou dat dus; op les ook hoor, het ziet er simpel uit, maar man, Pilates is echt hard werken! En de lerares is een superfit, uberlenige, ultraslanke 65 plusser dus het werkt vast wel