Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    #781 citroenrasp, 3 feb 2025
    Laatst bewerkt: 3 feb 2025
    Ik heb ook nooit last van suikerpieken. Voor mij maakt het geen drol uit of ik nou ontbijt met wit brood met chocoladepasta of yoghurt met amandelen (om maar even twee uitersten van het spectrum te noemen), idem met de rest van de maaltijden. Met koolhydraten heb ik niet zo'n probleem, ik eet regelmatig havermout, pasta, aardappel enz.

Wel probeer ik weinig suiker te nemen, voor de gezondheid is het natuurlijk niet supergoed, maar het is dus niet dat ik er iets van voel. Ontbijtkoek als in het lijstje hierboven bv zie ik dus ook niet als gezond tussendoortje: dat is typisch zo'n voorbeeld van ongezonde voeding die (m.i onterecht) als gezond werd gepropageerd door de industrie.

mamabri, Neuzeke en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is ook weer zo hoor. Als het voor jou werkt dan is dat fijn.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier als ontbijt 3 kha/eiwitrijke crackers, 2 met cottage cheese en stukjes paprika en 1 met vega smeerworst. Lunch magere kwark met blauwe bessen en zonder toegevoegde suiker cruesli iets. Tussendoor 2 gekookte eieren, paprika en 3 rijstwafels paprikasmaak. Gerekend en gewogen vandaag en tot nu toe zo'n 900 calorien. Agv als avomdeten vandaag. Dus totaal rond 1600. Best nog veel, heb niet bewogen vandaag, want zittend werk.

Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    #784 Neuzeke, 3 feb 2025
    Laatst bewerkt: 3 feb 2025
    Hier alles volgens schema vandaag en nog geen honger.
    Brood at ik echt 40 g te veel (oeps).

Zo meteen 120g gekookte noedels en 150g kip en een massa aan groenten.

Extra: de noedels en kip neem ik blijkbaar goed.
    Noedels zat ik op 105 en kip op 158 g:roflmao:.

Huismuisie en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb vandaag 2 maaltijden gegeten.

Vanmorgen een spiegelei met avocado. Koffie met wat slagroom en een handje walnoten.
    Tussendoor een paar amandelen.
    Eind van de middag kabeljauw, ei met 250 gram broccoli en wat mozzarella ernaast.

1550 kcal
    Verder nog een half uurtje gewandeld net na het eten.

6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Ik zit nu rond de 1450 na het avondeten.
    Ook vandaag weer veel honger. Wel minder dan vorige week dus betere maaltijden gekozen denk ik maar mijn lichaam blijft echt om meer vragen wat erg frustrerend is soms.
    Is iets waar ik doorheen moet denk ik.
    Vanmorgen: Courgette bananen pannenkoekjes
    middag: Vegan burrito met bonen, aardappel, groente en cashew dip.
    Avondeten: Gnocchi ovenschotel

Ik maak zo nog een snackbordje en kom dan rond 1700 kcal uit.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Mijn man net: 'je hebt nog steeds een stukje chocola daar liggen hè...'
    Ja dat weet ik. Maar ga ik vandaag niet aankomen. :rolleyes:

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Haha ik had gezegd: eet maar op !
    Dan kom ik zelf niet in de verleiding

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ze hebben hun stuk al gegeten en dit stukje was voor mij. En ik ben ook wel van plan 'm te eten hoor, maar niet vandaag, daar heb ik min of meer vaste dagen voor :D

Huismuisie en mamabri vinden dit leuk.
  10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    #790 Asil, 4 feb 2025
    Laatst bewerkt: 4 feb 2025
    Mijn lijstje van gister zal onder niet gezond vallen maar deel hem toch:

O: Groene druiven, XXL nutrition zuivelhoeve aardbei en 25 gr ongezouten cranberry mix
    L: Stukje overgebleven lasagne, jona gold appel
    A: Naan pizza met groente en kip + groene salade
    T: 25 gr ongezouten cranberry mix, wasa sandwich tomato/basil, bolletje goed bezig proteine reep, 1 bolletje proteine cracker met laagje witte chocolade pasta.

1 uur gesport waarvan 40 min op de stepper en de rest wat box oefeningen met 2 KG gewichten. Geschatte kcal 2300.

Ik weet dat dit voor de meeste echt veel eten is, maar voor mij/mijn lijf echt goed te doen.

Begin 2024 waren mijn maten 110 boven, 94 taille, 110 billen, 93 KG
    nu is het 102, 86, 102 en 85 KG en begin ik steeds meer vorm te krijgen.

Moet wel zeggen dat gister een niet gecontroleerde dag was. Heb gegeten maar niet geregistreerd, dat heb ik zonet pas gedaan.

Vandaag als hoofdlijnen op de planning staan:

O: Groene druiven, 2 eetlepels havermout, 2 eetlepels griekse yoghurt scheut amandelmelk, beetje cacao poeder en honing
    L: 2 bruine boterhammen, rode sandwich spread, rucola, kaas en gerookte kipfilet + banaan
    A: Heekfilet, verse aardappelfriet, groene salade
    T: Handje noten en een appel

Dit is +/- 2100 kcal

NiVa0230 en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wow wat heb je al een goede progressie gemaakt zeg met de cm! Super knap. Bedoek afvallen is een ding maar zoveel cm zegt eigenlijk veel meer over je gezondheid dan een paar kilo meer of minder!

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Grr hier staat de weeg alweer een paar dagen stil. Maar goed, misschien is dat ook wel omdat ik meer sport nu en wat spieren aan het bouwen ben.
    Vanavond ga ik pilates proberen. De vorige keer ging helaas niet door.

Heb vanmorgen 3 eitjes een avocado met cayennepeper, peper en zout op. En 2 koppen koffie met wat room. Plus ongeveer 15 gram walnoten.
    Had gister om 5 uur gegeten en erna niet meer. Dus had best wel trek. Maar voel me nu weer goed en verzadigd!

Asil vindt dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Sport is meer vocht in de spieren en kan zeker voor gewichtstoename zorgen.
    Daarnaast staat 1cm voor ongeveer 1KG. Wat wel klopt, ben 8 KG kwijt en 8 cm.
    (thanks btw :)).

Moet wel zeggen nu ik net heb opgeschreven wat ik eet of heb gegeten denk ik wel WOW das aardig wat. Misschien toch proberen er 100 of 200 kcal af te halen. Andere kant van het stemmetje zegt, eet naar behoefte en dat is wat ik nu doe. Waar wel meer focus op mag is drinken.

Ik drink 2 kopjes koffie, 3 koppen thee, of 2 koppen thee en 1x 0 kcal limo.
    Dan bij het avondeten 1x ranja en misschien s'avonds nog een paar slokken water. Dat is niet genoeg natuurlijk. Ga proberen meer focus op drinken te leggen, pak nog een kop thee :)

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Voor mij is voldoende water drinken ook wel belangrijk in het afval proces heb ik al gemerkt

Asil vindt dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Jij volgt uiteraard een volledig ander dieet maar wat jij nu opschrijft zou mijn diëtiste al niet goed vinden
    Max 1/2 de avocado, max 2 eieren en max 4 noten :roflmao:.
    Zo zie je maar hoe anders de voeding is bij iedereen .

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Niet genoeg? Dat is echt veel meer dan ik drink hoor :oops: Ik drink 1 kop thee met het ontbijt en nog 1 tussendoor. Bij het avondeten drink ik niks, maar probeer wel met lunch of avondeten soep te eten, is toch weer wat vocht.
    En als ik er aan denkdrink ik in de middag nog een kop thee, maar dat is dus het probleem, ik denk er eigenlijk niet aan als ik geen dorst heb. 's Zomers is het wel beter qua drinken, maar in de winter drink ik echt heel weinig.

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Mijn vriend dronk altijd fris e.d. maar sinds 2 of 3 jaar alleen maar water. Hij heeft zo een waterfles voor 750 ml en daar drinkt hij er 3 of 4 van afhankelijk van wat hij er naast nog drinkt. Hij is ontzettend consistent, met alles wat voeding en sport betreft.
    Nu heeft hij door gezondheidsredenen niet veel keus maar ik bewonder zijn doorzettingsvermogen enorm. Ik ben meer een mwah, vandaag wel of vandaag niet type. Het kost mij veel meer moeite consistent te zijn. Neem gister ik had 0.0 zin om te bewegen. Maar echt gewoon niet. Ik moest het wel van mezelf en heb het uiteindelijk gedaan. Als ik bezig ben, denk ik yes! Als ik moet beginnen zie ik enorm tegenop. Dat is ook met water. Ik ben geen fan maar vind het wel ok. Als ik een fles voor mijn neus neerzet dan geeft dat druk en drink ik het met tegenzin op. Als ik hem op heb ben ik best wel trots maar dat begin.. blegh.

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ik ook. Kom, dan doen we samen een challenge. Minimaal 1 liter water erbij :). Vult nu 700 ml en dat moet ik voor 5 uur op hebben :). Houd wel van een uitdaging!

20250204_115334.jpg

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik heb de water app die een water geluid laat afspelen omdat ik het durf vergeten .
    Maar volgens schema moet ik minimaal 1,5 à 2 liter water drinken per dag..
    Ik heb een fles voor 2liter water.
    Daar doe ik 1,5 liter in en de rest is dan thee en 1 klein glaasje zéro frisdrank tijdens het avond eten (niet altijd hoor als ik er zin in heb).

Huismuisie en Asil vinden dit leuk.
  20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Joh das een goed hulpmiddel!

Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina