Ik drink amper water, ja warm water hahaha. Liters thee drink ik. Sowieso 2 liter per dag. 1 kopje koffie ernaast. En soms Rivella of cola zero. Ik bleef even hangen. Ongesteld geworden, niet fit. Maar in 2 dagen hop 750 gram er af. Inmiddels bijna 4 kg vanaf het nieuwe jaar. Dikke prima dus. Ik denk dat ik er nog sowieso 4 kg van af wil. Mijn doel is de meivakantie, dan gaan we naar een warm land en wil ik me 100% comfortabel voelen in een bikini.
Ik denk dat dit voor elke vrouw lastig is. We zijn zo enorm kritisch naar onszelf. Er is altijd wel wat mis. Maar als je mede vrouwelijke voorbijgangers zou vragen hoe ze jouw in bikini zien, zullen ze precies de dingen die wij lelijk vinden als mooi bestempelen. In de zomer wanneer ik om mezelf heen kijk vind ik zoveel vrouwen mooi, hun figuren, putjes, dikke benen of billen of wat dan ook. Ik kijk vol bewondering altijd, maat en omvang maakt niks uit vind ik. Iedereen heeft iets moois waar we zelf jaloers op zijn. En daar zit ik dan weer met mijn handdoek om mijn buik hopende dat de vetrolletjes niet te zien zijn. Ik hoop echt dat er ooit een punt komt waarin mensen niet oordelen of veroordelen en wanneer wij vrouwen minder kritisch zijn naar onszelf. Dus -4 KG of +4 KG. Rock that body in je bikini .
Oh ja ik ben al erg tevreden hoor. Dit is mijn lijf, die alles voor mij doet ❤️ Die vetrolletjes hier of daar zal mij een worst zijn. Die bikini gaat sowieso aan. Vroeger kocht ik een badpak en voelde ik mij alleen maar bewuster en onzekerder. Ik ga elke maand naar de sauna en daar zie ik alle soorten maten lichamen en elk lichaam is mooi en uniek. Alleen die paar kg minder zorgen er voor dat de bikini iets minder strak zit minder snijdt en minder ‘tekent’ en anders moet ik weer een nieuwe bikini kopen hahaha.
Ik vermoed dat jij een vet beperkend dieet volgt. En dat is ook prima om af te vallen toch. Zo heb wel 26 km gefietst vandaag. En lekker op thempo want kind zat op school. Zo lekker koken en vroeg naar bed. Moet vanaf donderdag extra vroeg mn bed uit voor mn nieuwe baan. Dan kan ik mooi onder schooltijd werken en hoeft zoon niet naar de bso in de middag. Eens kijken of dat bevalt.
Ik mag idd geen eliminatie diëten volgen. Voor mij is deze manier ook prima en goed vol te houden. Is meer opletten dan diëten voor mijn gevoel (al zal dzt voor snoepers anders aanvoelen ). Ik werk niet op dit ogenblik maar hou er wel een bepaald ritme van in en uit bed opna. Wakker liggen hoort daar ook bij maar ik rust al wat en dar is ook prima. Echt vroeg slapen dat zou ik voor onze pubers niet zo gezellig vinden. Wij hebben in onze slaapkamer een zetel staan en boeken en ze belanden daar wel eens, terwijl ik al in bed lig (ze zijn nog zo graag bij mama ). Bewegen tja afhankelijk van hoe ik mij voel. Ik doe wel bijna iedere dag mee met het bewegen op de Nederlandse tv zender
Mooi gezegd! Natuurlijk zou iedereen gewoon oke moeten zijn met het lijf waar ze in zit. Je hoeft heus niet afgetraind te zijn op putjesloos door het leven te gaan. De meeste vrouwen krijgen op den duur ook kindjes en dat is een flinke aanslag op je lijf. Maar je ziet wel of iemand gezond en gelukkig is. Dat straal je uit. Maar een hele dikke vrouw die verstopt zit onder de vetrollen vind ik niet mooi maar eerder een beetje treurig. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets ontstaat uit puur geluk. Maar goed dan heb ik het over de morbide obesitas dames en heren. Graatje graatje mager vind ik hetzelfde van.
Super fijn toch dat je lekker thuis kan zijn voor de kinderen. Ik vond dat vroeger echt wel fijn dat wij nooit naar de kinderopvang hoefde. Ik heb sinds de zomer ook thuisgezeten maar de muren komen een beetje op me af. Mn vriend is wel zo lief dat hij zegt dat ik niet hoef te werken als ik het fijner vind met zoon en gewoon voor hem kan zorgen. Maar dat gaat ergens een beetje in tegen mn ‘zelfstandige’ principes. Maar als we samen zouden wonen en samen kinderen hadden was het wel anders geweest denk ik.
Wij hebben in onze wijk 2 volle dames, en dan is dat ook echt vol volgens standaarden. Maar beiden kleden zich zo enorm mooi dat ik er jaloers op word. Altijd mooi verzorgd. 1 zag ik elke dag, en elke dag wilde ik het tegen haar zeggen. Maar deed het niet.. omdat ik bang was dat ze dan niet als normaal gezien zou worden. Zo van goh wat zie jij er goed uit voor een volle vrouw.. En die indruk wilde ik niet geven, gewoon wat zie je er leuk uit vrouw, niet meer en niet minder. Zag het van de week ook weer op TV bij een gezin op TLC die 3000 pond wegen en een GBP doen. 1 meid was na de GBP naar de kleding winkel en de verkoopster zegt "wat ben je een mooie vrouw, kun je je voorstellen hoe mooi je zou zijn als je x KG bent afgevallen". En dan denk ik de bedoeling is goed maar tegelijkertijd ook erg kwetsend. Zoiets..
Open gesprek is altijd goed. Met wederzijds begrip en respect. Ongenuanceerde meningen over onbekenden op straat kan ik me behoorlijk kwaad over maken. Als gezette vrouw zou je nooit ergen een frietje mogen eten? Wat een bullshit zeg. Laat mensen in hun waarde.
Ik zit op invaliditeit sinds ik kanker had en nu kwam er nog MS bovenop dus dat super fijn thuis zijn zie ik toch wat anders . Ik zou liever af en toe opvang moeten inschakelen maar wel gezond genoeg zijn om te werken
Het laat eigenlijk pijnlijk duidelijk zien dat onze maatschappij erg op uiterlijk gefixeerd is. Als je ziet hoeveel jonge meiden aan zich laten sleutelen. Botox gebruiken vanaf dat het juridisch gezien mag. Een mooi klein neusje laten fabriceren. Nu ja, ik zal niet oordelen naar iemand die heel dik of heel mager is maar we weten allemaal dat het niet heel gezond is. Dat staat los van of iemand zich mooi weet te kleden en op te maken. Bedoel kijk naar Adele. Die was prachtig toen ze dik was. Maar ook heel mooi toen ze was afgevallen.wel jammer dat ze nu ook de weg naar de schoonheidsdokter heeft gevonden. En niet gewoon trots kan zijn op wie ze is. In die zin mogen mensen wel wat liever voor zichzelf zijn.
Die dat gewoon na de zin "wat ben je mooi" verder dr mond moeten houden. En over de vrouw die je wil complimenteren. Doen! Maar dan niet "voor een volle vrouw" erachteraan. Gewoon. "Wat ben je mooi". Of " wat kleed je je mooi/stijlvol" . Dat kan toch niet fout vallen?
Mooi omschreven Daarom heb ik ook gewoon een badpak. Geen overhangende rolletjes. Maar ook omdat dat een stuk veiliger voelt wanneer je de branding in duikt We moeten ons niet te druk maken om al die uiterlijkheden. Ik probeer het mijn kinderen ook mee te geven. Maar de puber is echt zo gefixeerd op uiterlijk Dagelijks een uur in de badkamer in de weer met reiniging (anti-puistjes), de haren perfect in model, kleding moet precies kloppen. Hij vraagt sierraden voor zijn verjaardag (zilveren kettinkje) en gaat bijna dagelijks naar de sportschool in de hoop spieren te kweken. T is de leeftijd denk ik maar. Liever dit dan stiekum vapen oid.
Ik heb al de hele dag hoofdpijn. En daar ga ik "raar" van eten. Dus mijn lunch was 4 volkoren beschuiten. Waarvan 2 met appelstroop en kaas en 1 met witte vlokken. Vanavond eten we tortilla's. Ik ga ze beleggen met gerookte zalm, ijsbergsla en wat er verder aan rauwkost ligt. Denk dat ik aan 1 genoeg ga hebben. Wat betreft drinken. Ik drink voornamelijk water, koffie en thee. Af en toe een radler 0% minder zoet (iets van 68 kcal per blikje dacht ik). En op cheatdagen soms iets alcoholisch (speciaal bier, wijn of port) Soms vergeet ik water te drinken. Vooral in de winter. Als ik thuiswerk maak ik vaak een pot thee (1,5 liter) die dan gedurende de de dag op gaat. Stond een hardlooptraining op de planning. Maar gezien mijn hoofd ga ik die uitstellen naar morgen. Net als het grootste deel van mijn werk van vandaag. Stom hoofd.