Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Hoe is het met jouw en bij jullie?

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Heb zelf hele mooie en positieve gevoelens over gehouden aan hypnotherapie. Dat is iets wat echt nog een keer zou doen indien nodig. Sommige dingen zijn moeilijk zwaar en kut maar toch heeft het iets met mijn onderbewustzijn gedaan.

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Fijn dat het wel goed kan gaan. Hier heeft het helaas de hele familie overhoop gehaald. Waren nogal vervelende beschuldigingen. Die dus ook niet waar bleken. Dus heel naar.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Oh wauw, dat had ik niet zo gelezen.. Das raar zeg en heftig voor jullie allemaal.. jeetje..

suus1983 vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Wat heftig zeg! :( Mijn zus heeft ook al heel wat psychologen versleten, de één had ze nog minder aan dan de ander. Zelf helaas ook geen al te beste ervaring met psychologen, ik merkte o.a dat ze me wel erg pushten om aan de medicatie te gaan (ivm ASS) terwijl daar m.i eigenlijk geen reden toe was.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Het is goedgekomen hoor, maar heeft wel een behoorlijke stempel gedrukt op dingen.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Qua afvallen mwah. Ik om niet aan, laten we het daarop houden...
    Relatietherapie is wel fijn. Een derde erbij die je helpt met dingen die dwars zitten. Waardoor partner wel echt moet luisteren zeg maar.

Inge1984, LizMe, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    #988 Asil, 17 feb 2025
    Laatst bewerkt: 17 feb 2025
    Niet aankomen is harstikke knap helemaal nu therapie (vind ik) voorang heeft. Hoop dat het helpt op langer termijn <3

citroenrasp, suus1983 en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Hoi meiden. Ik loop een beetje achter met lezen hier.
    @suus1983 Knuffel. Klinkt heel pittig allemaal. Angstklachten zijn zo naar. Man heeft t (lang geleden) gehad. En ook medicatie voor gehad. Dat hielp wel (als aanvulling psychotherapie).
    Wees niet te streng voor jezelf als je een keer "vlucht" in eten. Zoals je zelf schreef. Geeft even verlichting.

De rest ook. Als t even niet loopt doordat je in zwaar weer zit. Dan is dat maar even zo. Eerst daar doorheen komen. Dan kan je daarna weer echt ertegenaan met de kilo's.

Die is afgelopen weekend ook bij mij van toepassing. Het is even heel zwaar met jo gste zoon. Combinatie met de "echte" verjaardag van oudste (vorige week was het familiefeestje, dit weekend nog een vlaai gehaald en met het gezin gevierd) en gisteren de alpe d'huZes dag. Die roept ook altijd weer veel emoties op en is druk en gezellig.

Kortom, afgelopen weekend had ik, naast de gewone gezonde maaltijden: 2 nonnevotten (Harmonie had de verkoopactiviteiten, dus tja...), 2 stukken kruimel puddingvlaai, 1 speciaal biertje en wat stukjes blauwe kaas.

Gelukkig ook een goede looptraining.
    Zal naar even weer goed opletten voor ik woensdag op de weegschaal ga staan.

Asil en suus1983 vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @Mamafiets
    Heb je ook gelijk in. Er zijn belangrijkere dingen ook.

Hier net een flinke wandeling gedaan. Volgens man zou het een rondje van 6.1km zijn, net wat buiten mijn comfortzone, maar zonnetje schijnt, dus waarom niet. Nou 7.9km pff. Gesloopt nu. Wel voldaan, maar was toch een beetje teveel van het goede ben ik bang.

Luna86, Liekje81, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Vind ik leuk om de km niet omdat je gesloopt bent en het te veel was..

suus1983 vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.736
    113
    Vrouw
    Ik denk dat streng zijn idd niet nodig maar maanden of jaren zelfs in dezelfde spiraal zitten waarbij je eet om tot rust te komen of eet om uzelf te sussen en daardoor overgewicht ontwikkeld wel iets om serieus te nemen.
    Overgewicht ontwikkelen is nooit goed e maar dzt psychische deeltje lijkt mij (geen ervaring mee) een moeilijke om af te leren als de oorzaak nog speelt.

Wanneer je zo in de negatieve spiraal zit dat eten eigenlijk uw gevoel bepaald is iemand die u helpt mss niet slecht.
    Dan vind ik dat niet streng zijn voor uzelf door te zeggen: dit was niet goed.
    Maar net sterk om het besef te hebben dat het niet de beste keuze is of was.
    Dat je het niet in 1-2-3 kan oplossen is dan logisch maar nogmaals ik vind het altijd postlitief als mensen hun problemen willen aanpakken ipv ja maar ik kan er niet aan doen en blijven doorgaan zoals ervoor en alleen maar opsommen waarom ze iets doen.

Asil, Mamafiets en suus1983 vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik denk dat er in dit geval met streng wordt bedoeld: ga jezelf niet straffen/overcompenseren/zelfdestructief gedrag vertonen vanwege die ene keer dat je de mist in ging.
    Met een eetstoornis leren omgaan of zelfs een betere relatie met eten opbouwen komt niet zomaar, maar echt met vallen en opstaan. Dus die keer dat het misgaat hoef je niet onnodig streng te zijn. Zo lees ik het tenminste, en ben het er ook wel mee eens. Ik denk dat als ik zo streng was op mezelf bij een keer een minder goede dag ik lang niet zover was gekomen als ik nu ben. :)

Asil, LizMe, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Zo bedoelde ik het ook precies.

Verder ook eens met @Neuzeke. Als je weet dat emotie eten je probleem is, dan is het sterk om dat te gaan aanpakken/hulp bij te vragen.
    Alleen. Als je precies in een periode zit waarin het veel voorkomt, dan heb je waarschijnlijk een ander probleem wat je eerst wil aanpakken.

Asil, suus1983 en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.736
    113
    Vrouw
    Het leven is nu eenmaal niet altijd makkelijk en soms spelen er meerdere dingen gelijk idd.
    Soms heb je de mogelijkheid om probleem per probleem aan te pakken en een andere keer heb je die keuze niet e.

Ik heb het hier thuis gezien
    En maar denken dat het goed kwam en we hebben andere zorgen...
    100 keer gezegd: zoek hulp want de problemen die er zijn moeten we aanpaoprk maar dat zal met een goede psychische gezondheid veel beter lukken.
    Maar neenee en maar op de lange baan schuiven, tot de man met de hamer kwam.
    Gedaan met nadenken over welk probleem hij eerst zou aanpakken.

Als ik dan lees dat dames hier na lange tijd zeggen dat ze hulp moeten zoeken kan ik alleen maar zeggen DOEN.
    Stel het werken aan een goede psychische gezondheid niet uit omdat je nog andere zorgen hebt.

LizMe, Asil, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    100% eens.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    100% mee eens!

Verkeerde keuzes brengen nu compensaties met zich mee. Als in je hebt nu een bakje chips op, als je straks weer trek krijgt neem je een appel. En zo komt het bij mij gerust wel weer in balans. Waar ik wel aan moet werken, denk ik, is niet inleveren op avond eten. Dat wil ik ook nog wel eens doen. Van je hebt al best wat gesnoept dus neem je minder avondeten. Ik wil juist naar dat snoepen laten staan en vervangen voor iets vullends en gezond en daarnaast meer opscheppen. Alhoewel ik echt heel tevreden ben nu, wil ik mezelf aan 1 kant ook wel uitdagen om toch nog 5 kg te proberen te verliezen. Daar moet ik best wat voor doen. Ik zou minder willen inleveren op eten en mijn activiteit intensiteit omhoog willen gooien.

Ik blijf bij bewegen best in gemak hangen. Terwijl ik meer conditie heb. Ben al tevreden met 30 min non stop HIIT maar ik zou best meer kunnen.

Dat word mijn best doen mijn doelen aan te passen. Of het lukt weet ik nog niet :)
    OP naar compound fitness en hogere gewichten icm HIIT en de ministepper.

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Ik deed vanavond even mee met de emo-eters hier :|
    Echt een schijtdag achter de rug. Krijg het even niet goed gehandeld in mijn hoofd.
    Hoop gedoe met mijn jongste zoon. Uiteindelijk rustig gekregen met een half uurtje spiderman en een klein bakje chips. Heb meegedaan met de chips.
    En nadat de hij in bed lag heb ik een doos chocola die ik een paar weken terug had gekregen (en weg gelegd) erbij gepakt. Resultaat: 10 bonbons naar binnen geduwd.
    Heb de doos maar weer dicht gedaan. Beetje misselijk nu.

Morgen weer een dag.

Met bewegen ga ik als een trein. (Foute vergelijk. Eerste tegenslag deze ochtend was de trein die uitviel :roflmao:)
    vandaag een vol uur hardgelopen. 7,6 km in totaal. Dus ik ben heel tevreden.

Verdere statistieken:
    Stappen: 17214
    Verdiepingen: 34
    Actieve calorieën: 770

Oilell vindt dit leuk.
  19. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    34 verdiepingen ook :eek: knap dat het bewegen zo goed gaat!
    Ik sta op het moment een beetje stil. Heb last van mijn keel, waardoor sporten niet fijn is. Maandag een afspraak bij de kno, dus hoop dat daar wat zinnigs uit gaat komen. Daarbij was ik echt mega ongesteld, waardoor ik zelfs iets voorgeschreven kreeg omdat ik zo veel bloed verloor. Dus sporten zat er niet echt in. Hoop het na het weekend weer op te gaan pakken. Want het ging zo goed

Wij gaan morgen naar Pairi Daiza in België (blijven we 2 nachtjes slapen). Dus zal dan wel een hoop stappen zetten. Maar gaan daar ook vast lekker eten, dus ben benieuwd naar de balans na het weekend. Vanmiddag heb ik een grote presentatie van bijna 2 uur, dus zie dat als mijn sportmoment van vandaag.

Ondanks dat het qua eten en bewegen niet top gaat, wel 100g afgevallen in de afgelopen 5 dagen.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Wat naar zo ongesteld te zijn. Voel je je zo uitgewrongen door.
    Hoop dat de kno je gaat helpen met je keel.

Moet je zelf die presentatie geven? Voor een grote groep? Intensief hoor. 2 uur.

In elk geval heb je een leuk vooruitzicht voor het weekend.

Hier heeft het sporten helaas niet genoeg gecompenseerd voor het foute eten van de afgelopen week. Ik ben een halve kilo aangekomen :(
    Kan zijn dat de weegschaal qat teveel aangaf vanwege gisteravond. We hadden ook soep voor avondeten en ik had chips gehad, dus ook meer zou gehad dan normaal (hoopt voorzichtig op het vocht-effect ;))

Vanmorgen met hoofdpijn wakker geworden. En al de hele ochtend een knorrende maag. Ik denk door het teveel aan suikers gisteravond. Normaal houd ik makkelijk vol tot lunchtijd.
    Ik heb zojuist maar een bordje havermout met appel gepakt. Voor de rest maar even wat strenger op het niet snoepen. Dan zit ik morgen wel weer op de vetverbranding (en dus geen honger)

Deel Deze Pagina