Dit ook hoor, ik kijk uit naar wanneer ik weer mag eten. Tel de minuten af maar denk dan weer, ok als ik dit heb kan ik dan ook nog dat enz. Heb ook geen idee hoe andere, op gewicht blijvende mensen, dat doen..
Feit, zo moet ik ook denken, en dat lukt achteraf wel. Had gister echt een foute dag. Heb mezelf er aan over gegeven en vandaag maar weer opnieuw proberen
Ik had dat eerder ook wel, maar ik doe nu aan intermittend fasten, niet iedereen is daar voorstander van, zeker niet bij vrouwen, maar ik vind het erg prettig. Ik eet namelijk nu 2 wat grotere maaltijden+ 1 tussendoortje ipv 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. Die grotere maaltijden zorgen ervoor dat ik veel minder behoefte heb aan snacken tussendoor. Vandaag overigens een rare dag. Ben bij de tandarts geweest vanmorgen en de verdoving is nog niet uitgewerkt, dus heb sinds vanmorgen 9 uur niet meer gegeten pff haha. Nou zal nu niet lang meer duren lijkt mij. Heb wat zachte dingen in huis gehaald ivm napijn, dus gaan het zien.
Ik doe niet aan intermittent fasting maar ik eet ook grotere maaltijden. Ontbijt, lunch, avondeten en 1 tussendoortje. Ipv wat ze eerder altijd zeiden 3 maaltijden en 3 snacks. Dan was ik nog meer bezig met eten
Ik eet juist kleine maaltijden en heb meerdere eetmomenten. Meestal 5 op een dag. Gevolg is trouwens ook dat ik niet veel meer kán eten. In het weekend uit eten gegaan en bijna 3/4 pizza gegeten. Ik heb tot middernacht buikpijn gehad
Oh maar dat heb ik ook wel, maar ik eet liever 2 maaltijden van 700 calorieën + 1 snack, dan 3 maaltijden van 400 en 2 snacks. Maar de pizza die ik altijd at, eet ik nu nog voor 3/4e bijvoorbeeld. Dan zit ik ook echt wel vol.
Ja ik doe dat laatste dus. Ontbijt ongeveer 250/300. Lunch en avondeten ongeveer 450. En dan 2 keer tussendoor nog wat samen ongeveer 200/250 maar dat heb ik de laatste 2 weken opgehoogd.
Maar eet je nu je onderhoudsbehoefte of nog een tekort? Want als je nu nog afvalt en je stopt er straks mee dan moet het toch makkelijker worden?
Van 3 keer tussendoortje werd ik ook heel onrustig. De hele tijd met eten bezig. Ik herken ook heel veel van wat hiervoor allemaal gezegd wordt. Die voortdurende discussie in mijn hoofd. Ik doe nu ook if. In principe eet is dan een grote lunch. Iets tussendoor, als ik er zin in heb. En avondeten. Laatste tijd heb ik 's avonds dus weer allerlei emotie-eet-drang. Dus ik neem dan soms nog een eiwitrijke chocoladepudding. Geeft een vol gevoel en stilt de choco-drang een beetje. Is de laatste tijd weer vaker ook fout gegaan. Gisteren heb ik alles volledig los kunnen laten. Ik wist vooraf dat ik me onmogelijk aan welk dieet ook zou kunnen houden. En ik heb ook de hele dag mega-genoten van nieuwe vrienden, samen muziek maken (ok... herrie vooral ) en goede gesprekken. Dat ging gepaard met eieren en spek vooraf, shotjes tijdens het lopen en spelen, en bier, kaas en worst nadien. Maar vandaag dus weer helemaal zorgen maken over wat die uitspatting met de weegschaal gaat doen. Willen compenseren, maar lukt niet goed want trek en zin in van alles. En te moe om te gaan trainen. Wel een wandingetje gemaakt. En redelijk gezond gegeten. Dus we zullen het wel zien morgen. Ik ga wel proberen tot Pasen in elk geval de alcohol en chocolade te laten staan (behalve die pudding dan).
Herkenbaar zeg wat er allemaal geschreven wordt over bezig zijn met eten in je gedachten. Ik ben 40 kilo afgevallen, dat was 43 kilo. Inmiddels dus iets aangekomen wat ok is, maar het is best een uitdaging om op gewicht te blijven. Je blijft rekenen met wat wel en niet kan. Eet ik een keer wat meer, dan is gelijk het hek van de dam en is maat houden zo moeilijk. Gewone rustige standaard dagen gaan goed met eten. Maar nee zeggen is moeilijk op dagen waarin mn structuur anders is. Ja, ik wist dat ik levenslang heb met deze struggles maar pff dat is op sommige dagen wel frustrerend hoor!
Herkenbaar. Veranderingen in m'n ritme en dagelijks leven zijn daardoor echt een uitdaging. Daar gaat het vaak fout bij mij: vakanties, of bijvoorbeeld nu het ramadan is ben ik ook heel voorzichtig: het kan zomaar zijn dat ik eens iets teveel eet en daarin dan blijf "hangen". Dus ik ben gewoon echt voorzichtig om dat hopelijk allemaal te voorkomen. Maar ja, dat maakt wel dat ik de hele dag aan het tellen en uitrekenen ben, overwegingen maak, enz. Echt ontzettend vermoeiend. Ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen
Al die tussendoortjes vind ik ook maar onzin. Als ik echt trek heb tussendoor eet ik wel eens iets (en vaker omdat ik er gewoon zin in heb ), maar niet omdat ik geloof dat het zo zou horen. Ik ben er van overtuigd dat die tussendoortjes-mythe de wereld in is geholpen door de voedingsindustrie, die wil ons natuurlijk aan de snack a jacks en lunchables en evergreens hebben. Je kan m.i beter wat meer calorieën nemen tijdens de maaltijden waardoor je daar langer vol van zit.
Super knap! Hier vorig jaar 18 kilo afgevallen en dus idd weer teruggevallen. Na een vakantie lukte het me niet weer om in te houden en langzamerhand viel ik weer terug in oude gewoontes. Gelukkig zit ik inmiddels weer bijna op de 18 kilo, maar dat het altijd een ding gaat blijven, is me wel duidelijk helaas. Maar ik heb ook zeker nog wel 20 te gaan, dus moet maar ben ik bang. Terug naar waar ik was, is ook geen optie immers.
Ik heb dat ook een beetje... Of tenminste, ik begon alweer 5 jaar geleden, viel 20 kg af, maar blijf steeds op die -20 kg hangen. Soms komt er wat bij en dan gaat er weer wat af maar ik lijk maar niet verder te komen ivm terugvallen Terwijl er nog zeker 15 a 20 kg af kan.
Voor mij werkt het prima 5 keer op een dag eten. Ik had er nooit van gehoord dat het zo zou horen trouwens. Maar het is niet dat ik 2 keer een ‘snack’ moment heb. Ik eet gewoon fruit, wat yoghurt of kwark of een ei. Nu af en toe wel een proteïnereep ook. Het is toch persoonlijk wat fijn is.
Dat is een lastige om te beantwoorden. Omdat mijn lichaam laat merken meer nodig te hebben dan de kcal tekort. Stel ik "mag" 1800/1900 kcal eten met een tekort. Dan vraagt mijn lichaam alsnog om 2100/2200 kcal (onderhoud huidige gewicht). Maar als die 1800 kcal voornamelijk gezond is, grote porties, veel eiwitten niet. Alleen is dat een streven en ben ik vaak te lui. Het blijft een ingewikkeld iets
Maar het is ook logisch in een calorietekort dat ‘je lichaam om meer vraagt’. Een beetje honger soms hoort daar bij. In theorie zou dat dan niet meer zo moeten zijn als je wel die 2100/2200 kcal onderhoudsbehoefte eet.