Het grote afvaltopic

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Huismuisie, Jan 14, 2025.

1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,664
    18,730
    113
    Female
    Ik heb ook graag van die neus op de feiten info.
    Ga eens kijken naar die pagina :).
    Lekker eerlijk en duidelijk.
    Niet te veel uitvluchten :).

Sado and Dubbelgeluk like this.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,664
    18,730
    113
    Female
    Al eens gekeken en dat met die olie vind ik al heel toepasselijk.
    Nu weet ik al hoeveel ik mag gebruiken maar in het begin toen ik begon met afvallen. Veeeeel te veel....
    Allemaal vzn die verdoken calorieën

Dubbelgeluk likes this.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,313
    113
    O ja, ik kijk die filmpjes van hem inderdaad ook weleens. Ergens weet je het ook wel, maar het is goed om te zien dat een hele bord vol broccoli evenveel calorieën bevat als een handje m&m's. Dan is het toch net een stimulans extra om niet naar die m&m's te grijpen en meer groenten te eten.
    Lot Beukers heeft ook weleens uitgelegd dat 1 paaseitje 75 calorieën bevat. Dat is nu ook de reden dat ik er nu zeker geen hand vol eet. Dat is namelijk bijna 2 maaltijden voor mij.

Dubbelgeluk likes this.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,313
    113
    Wat vervelend die stress voor jullie. Hier ook wat stress vanwege onze oudste. Maar sporten helpt ook wel om wat te ontstressen.
    En gelukkig na 1,5 week niet afvallen hier er toch weer 0.3 af.

Voor degenen met obstipatie: ik las dat ananas en lijnzaad daar goed tegen helpen, dus ik gooi nu iedere dag een theelepel lijnzaad in mijn proteïneshake en eet iedere dag ananas.

Dubbelgeluk likes this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Hoi dames, meld me ook weer even. Had wat dingetjes aan mijn hoofd, dus afvallen stond even op een laag pitje. Ook niet aangekomen gelukkig, dus dat scheelt. Net 2e poh gesprek gehad en wordt nu binnenkort doorverwezen naar psycholoog. Gaan nu samen uitzoeken wat een goede optie zou zijn.

Neuzeke likes this.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Oh ik vind die man echt zo vreselijk.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Klopt hoor.
    Toch zie ik echt nooit iemand met een bord voor broccoli in de bioscoop zitten :D

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Haha nee dan is die andere man (kom zo niet op zijn naam) veel realistischer. Die laat zien dat je ook prima een keer een bigmac oid kunt eten, zonder over je calorieën heen te gaan. Wat mij betreft veel realistischer.

LizMe likes this.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,664
    18,730
    113
    Female
    Neen maar wel mensen die zonder wat zitten natuurlijk :roflmao:.

Mamafiets likes this.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Geen idee.
    Ik volg geen SM. Dat soort dingen houd ik bij in een app (niet altijd, als ik de tijd, energie en motivatie heb). Direct overzicht wat veel/weinig calorieën is. En je ziet of er nog ruimte is voor die M&M's

11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,313
    113
    Haha! Nee, maar hij zegt ook niet dat je dus alleen maar broccoli moet eten. Hij had in dat filmpje allemaal producten naast elkaar gezet die allemaal in totaal 500 calorieën bevatten. Puur ter vergelijking.
    En vind dat je ook zeker ruimte moet maken om lekker een keer te snaaien hoor. Maar ik probeer dat niet dagelijks te doen of een manier te zoeken waarop je wel lekker kan eten, maar dan op een gezondere manier.
    Afgelopen zaterdag hadden we bijv pizza gemaakt met een bloemkoolbodem. Was heerlijk, vulde enorm goed en bevatte veel minder calorieën.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik vind het inzicht geven ook erg fijn. En hij zegt soms dingen die ik niet wil horen, maar hij heeft misschien toch wel gelijk…
    Ik heb ook recent een pizza met bloemkool bodem op, was inderdaad prima!

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,368
    21,747
    113
    #1353 citroenrasp, Apr 4, 2025
    Last edited: Apr 4, 2025
    Ik ken deze niet, maar er komen wel vaker van die "fitgirls" voorbij op m'n algoritme met de ene nog een idioter advies dan de andere. En vaak hebben ze een heel sterke mening over bepaalde voedingsstijlen, waarbij ik me wel afvraag of ze zich eigenlijk wel realiseren dat veganisme of canivore diëten of Paleo niet voor iedereen is weggelegd. Het moet gelijk allemaal zo extreem, lijkt het wel.

De enige die ik wel leuk/inspirerend vind om te volgen is Fitmetlotte.

suus1983 likes this.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ja en " we hebben allemaal dezelfde 24 uur per dag". Eh nee, dat hebben we niet. Makkelijk praten als 22 jarige die fulltime in een sportschool werkt zonder kinderen of andere "belemmeringen". Of van die mannen die allemaal dingen beweren over vrouwen en hormonen, zonder het zelf ooit te ervaren.

Mamafiets and citroenrasp like this.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,368
    21,747
    113
    Haha, precies :o: Of mensen met lichamelijke klachten/chronische ziekten toespreken... 'Ja ik heb ook wel eens spierpijn hoor, gewoon even doorzetten! Volgende dag voel je je weer beter!'. Maarja, als ik net teveel traploop achter elkaar (en dan niet als in de Martinitoren beklimmen, maar meer naar een 2e verdieping en weer terug...) lig ik een week invalide in bed. Da's toch wel net iets anders...

Mamafiets and suus1983 like this.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Die voedingsstijlen heb ik ook niets mee, ik vind bij deze juist dat het over de producten gaat die valkuilen zijn. Groente en fruit vs borrelnoten en chocola iedereen weet wel wat gezonder is, maar soms is het goed om het weer even te zien.
    Maar goed, ieder zijn ding, ik vind het soms wel even fijn, hoewel het soms confronterend is. Net als evisports, lekker direct. Soms denk ik ja, makkelijk praten… maar ook jij hebt wel gelijk.

Liekje81 and Neuzeke like this.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,368
    21,747
    113
    Vanuit voedingstechnisch oogpunt is het juist niet zo goed om voedingswaren te categoriseren als fout/goed (of gezond/ongezond). Je kan wel alleen maar komkommers en appels eten, maar dat is verre van gezond. En andersom kan je in een anders gezond eetpatroon soms een stukje chocola eten. Ik heb het dus liever niet over gezonde vs ongezonde voeding, maar liever voedzaam vs minder voedzaam.

Dit is iets dat ik in therapie heb geleerd en is echt zo'n eye-opener geweest.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo zeg ik dat ook tegen dochter. Daar wil ik helemaal geen aandacht op gewicht natuurlijk. Dan hou ik het op iets wat je lijf voedt idd.

citroenrasp likes this.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Het stukje chocola is ook het probleem niet. Maar wel als dat vervolgens een reep wordt, net als een handje borrelnootjes of een hele zak. Bij mij gaat die zak/ reep dan toch stiekem leeg/ op.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,664
    18,730
    113
    Female
    Weet je ieder heeft baat bij een andere aanpak.

Mij maakt het al niets uit of het ongezond of niet voedzaam heet en spiegel mij ook niet aan personen op sociale media die veel sporten. Dat doe ik namelijk niet dus dat os een appel met een peer vergelijken.
    Maar ik vind het wel fijn als mensen er niet te veel doekjes om winden...

Onze buurvrouw onlangs was aan het vertellen over haar afvallen (gelijk met mij begonnen maar valt amper af).
    Zij heeft niets aan een aanpak waarbij je zegt: tja je snoept te veel want dan voelt ze zich aangevallen (gehoord toen haar dochter haar wees op haar eeuwig snoepen) en ik vond het in het verleden prima dat ik bij niet afvallen een partner had die zei: ja mss hebben we of jij te veel gesnoept of we hebben te veel gegeten....

Dubbelgeluk and Sado like this.

Share This Page