Het grote afvaltopic

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Huismuisie, Jan 14, 2025.

1. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,676
    835
    113
    Female
    @Mamafiets Ik heb vaak smintjes (de action variant dan) in de auto liggen. Daar zitten weinig calorieën in en je hebt niet zo de neiging om meteen het hele doosje leeg te eten (nou ja bij de groene heb ik dat eigenlijk wel :|).
    Kauwgom is misschien nog een beter idee inderdaad. Dan kan je meteen geen achtergebleven snoep meer er bij stoppen :roflmao:

2. Treezebees

Treezebees Actief lid

Mar 4, 2023
    320
    438
    63
    Female
    Hier momenteel ook wat last om het aanhouden. Slechte gewoonten zijn gemakkelijker aan te leren dan goede. Moet dus geel streng zij. Als de snoepkast opengaat want anders zou ik blijven snoepen.

Het lijstje momenteel is:
    O 0% yoghurt met havermout, chiazaad een halve schep proteinepoeder en een halve koffielepel aardbeiconfituur.
    L 2 wasa's 1 met kalkoen salami en de andere met kippenwit, 2 mini komkommers, 2 mini paprika's en 2 wortelen met als dipsaus pikante hummus.
    T een banaan
    A: sinds gisteren het bakje geluk boek en ga de big mac salade doen. Wel zonder aardappelwafels.

Qua sport blijf ik wel heel strikt: 4 km gaan rennen, hierna 20 min pilates en 15 min hiit.

citroenrasp likes this.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,077
    4,333
    113
    Ik ben 36 en ik merk dat ik na mijn eerste zwangerschap sneller aankom. Voordien kon ik ieder weekend chips eten enz, nu niet meer. Aan de andere kant werkte ik toen ook meer en was ik dus minder thuis, waardoor ik toen meer een vast eetritme had en op mijn werk weinig tussendoortjes at. Ik vermoed dus dat ik toen minder at.
    In de auto hebben we geen snoep liggen, behalve wanneer we op vakantie gaan. Sowieso proberen we ook in huis weinig koek en snoep te hebben.
    @citroenrasp fijn dat je gesteund wordt door je gezin. Dat helpt enorm!
    Hier doet mijn man ook mee. Al kan hij veel meer eten dan ik, omdat hij veel groter en gespierder is dan ik. Maar ook hij moet wel opletten. Hij laat het alleen in het weekend het meer los en dat kan ik niet doen. Dan sta ik meteen weer een week stil qua afvallen.
    Vandaag was het ook lastig. De oudste is ziek thuis en heeft weinig eetlust. Dus ik wilde wat lekkers voor hem meenemen. Vervolgens neem ik dus teveel mee en liggen die koeken en worstenbroodjes dus heel de tijd vanuit de keuken naar me te roepen: Joehoe! Wij liggen hier nog! Tussen de middag ben ik dus wel gezwicht, maar dat heb ik dus maar gecompenseerd met 5000 stappen extra vandaag.

Mijn lijstje:
    O: zwarte koffie
    T: wat druiven
    L: 1,5 boterhammen met een omelet van prei, spinazie, tomaat en 2 eieren + een worstenbroodje
    T: proteïneshake met spinazie, ananas, avocado, lijnzaad
    A: gehaktschotel met véél groenten (wortel, champignons, paprika) en wat rijst
    T: 1/2 snack a jack chocolade

citroenrasp likes this.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,479
    21,884
    113
    Wij hebben ook niks in de auto liggen. Snap eigenlijk niet waarom mensen dat doen :oops:

Sado likes this.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,479
    21,884
    113
    En vervelend trouwens, die roepende koeken :| Waarom is het altijd ongezond spul dat roept he :mad: Ik heb hier een roepend stuk chocola, maar hij zal echt tot morgen moeten wachten.

6. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,676
    835
    113
    Female
    #1566 Jaimio, May 8, 2025 at 8:09 PM
    Last edited: May 8, 2025 at 8:15 PM
    Gisteren:
    O: halve boterham salami (is mijn beleg keuze normaal niet maar dochter had hem laten liggen) volkoren cracker met vegan paté, 150 ml halvolle melk (koffie)
    T: halve appel en wat blauwe bessen
    L: Tosti kaas kipfilet met curry.
    A: Aardappel-ei omelet, salade van sla tomaat, rode biet. (met wat olie en basamico azijn) groenteburger.
    T: glas karnemelk

Vandaag:
    O: boterham kipfilet, 150 ml halfvolle melk (koffie)
    T: gekookt ei, 3 maiswafels
    L: banaan, bosbessen, magere kwark
    T: halve appel, volkoren cracker met kaas
    A: zilvervliesrijst met chicken tonight, broccoli, perzik en vegan kip.
    T: straks waarschijnlijk nog een glas karnemelk.

Fanne and citroenrasp like this.

Share This Page