Goedemiddag, Lekkere menu's zie ik voorbij komen! Ontbijt 1 volkoren wrap met ossenworst en tomaat en een cappuccino met havermelk Lunch 2 Libanees platbrood (veel vezels zitten hierin) met cottage cheese kipfilet met kruiden en sla Tussendoor bak aardbeien cappuccino met havermelk Diner nog geen idee Tussendoor Halve fit piggy (kan nog veranderen in een ander tussendoortje) Water zeker 3 liter Net even gauw een half uur gelopen voor het straks gaat regenen. Even flink doorgelopen voor een wat hogere hartslag.
Hoii mag ik mee schrijven? Ben sinds eind maart aan het afvallen en zit nu op min 4,5 kilo. Nog 15 te gaan Ik zit in een calorie tekort en sport/beweeg meer dan voorheen. Heb een gluten intolerantie en zwaar ijzer tekort, vandaar geen normaal brood.. Vandaag op het menu: O ferro, een appel en handje rozijnen O2 een eiwitshake T een cappuccino L 3 crackers met ossenworst, kaas en chocopasta, een paprika en 2 gekookte eieren T een handje noten en een halve eiwitreep (bevat 10 gram vezels) A chipolata worstje, krieltjes en bloemkool, met een beetje friteslijn T een split ijsje en een proteine toetje straks Beweging: vanmiddag getuinierd en geverfd in huis en een half uur gewandeld met de hond.
Pfff... het ongezonde eten blijft lokken. Begrijp gewoon niet waarom ik het niet kan weerstaan. Het is maanden goed gegaan en ik had eindelijk mn streefgewicht bereikt. Eind van de middag ben ik weer op strooptocht gegaan in de voorraadkast. Status: daar zijn die heerlijke chocolade-caramelrepen nu op en de chocolademunten die daar blijkbaar nog lagen van Sinterklaas ook. Gelukkig heb ik ook wat aan de kinderen gegeven. Maar ik baal wel. Waar is mijn discipline gebleven? Vanavond ga ik ook niet wandelen. Voel me al ruim een week niet fit en het regent en waait nu. Ik ga dat weer niet trotseren. Dus vanavond flink nakijken. Maar dat betekent dat ik tijdens dat saaie correctiewerk ook nog op een houtje moet bijten en ik niet al die extra gegeten calorieën kan verbranden. L: Kikkererwtensalade (kikkererwten, paprika, tomaat, wortel, ui, huttenkase, avocado) T: proteïneshake, pompoen, ananas, 1/2 banaan, lijnzaad T: gekookt ei T: 4 koekjes, 2 chocolademunten A: broccoli, tomaat met kaas-gehaktsaus
O: griekse yoghurt T: 5 dropjes (echt, die harlekijntjes als ik honger heb..., had om 6 uur ontbeten, geen tussendoortje mee naar mijn werk voor in de ochtend, dan is tot 12.30 best een tijd ) l: 2 boterhammen met appelstroop T: een appel, stukje kaas D: lasagne
Wel fijn wat herkenning. Zo ging het hier ook. Was de eerste keer, de andere weken; weeg altijd woensdag (en stiekem elke dag wel tussendoor) ging het toch wel elke week naar beneden.
Ochtend: 2 boterhammen met gerookte zalm en 1 kleine portie griekse yoghurt met aardbeien. Koffie met een scheutje melk. Middag: salade bij de Exki (even opgezocht +/-500 kcal) en een cappuccino. Avond: aardappels, gehaktballen en gemixte rauwe groenten. Klein stukje chocolade. Wandelen: bijna 14 km.
Helemaal mee eens @Fanne. Morgen weer herpakken, komt vast goed. Ik heb zondag topping voor in de kwark gemaakt, rabarber met appel, kaneel en chia zaad 10 min. koken. Echt heerlijk! Vandaag een flinke bak kwark daarmee gegeten. Verder nog 2 gekookte eieren, 2 Volkoren kadetjes met op elk 2 plakjes kipfilet. Een kleine gele en rode paprika en snoeptomaatjes en een pakje Lu mini crackers (de zoute, zo lekker) avondeten: gnocchi(eerst even gebakken) met fijngesneden tomaat uit blik (die met knoflook en ui) ontdooide spinazie, balletjes kipgehakt en mozzarella light uit de oven.
Ah dat recept voor die rabarber zag ik ook bij dokter Elise! Ik wil hem ook nog maken morgen of donderdag. Goed om te horen dat het een aanrader is.
Ik meld me ook weer! Even aankijken of het de motivatie geeft die ik nodig heb maar anders blijf ik weer alleen meelezen. Ik ben in oktober gestart met broodje dunner en was daarmee 5 kilo afgevallen. Ik moest nog zo’n 2/3 kilo om mijn doel te halen maar tijdens en na de kerst- in combinatie met een heftige tijd met de pup ben ik weer zo’n 2,5 kilo aangekomen. Ik heb een doel voor de zomer en daarvoor zal er nog 4/5 kilo af moeten. Ik doe een combinatie van broodje dunner en eigen inbreng. Vandaag: Ontbijt: 2 crackers 1 met cottage cheese en jam light en 1 met zuivelspread en kipfilet Tussendoor: appel met havermout, kaneel en een lepel speculoos Lunch: 1 geroosterde boterham met eigen gemaakte eiersalade (gekookt ei, stuk zoete aardappel, tomaatje, lente-ui, frites lijn) Tussendoor: fruit en een digestive koekje Avond: fluffy rijst van br dunner. Mag helaas geen recepten delen maar er zit rijst, kip, avocado en paprika in. Avond: Kop thee. Er is nog ruimte voor een extra digestive koekje, augurk met kipfilet, druifjes, aardbeien, tomaatjes dus die ga ik ook nemen.