O: havermoutpap T: 3 caramel rijstwafels L: 2 Oberländer boterhammen met dun laagje hagelslag en chocoladepasta D: sperziebonen, speklapjes en aardappelen T: puntpaprika, bleekselderij en komkommer
@Mamafiets fijne vakantie! Ik heb voor volgende week een afspraak bij de huisarts staan. Het eten gaat wel weer beter nu nou ik me niet meer zo emotioneel overspoeld voel. Het is weer een beetje rustiger geworden in mij.
Eetlijstje van vandaag O: yoghurt met havermout en lijnzaad, thee L: 2 crackers met smeerkaas, gekookt ei, schaaltje chocoladepudding A: pasta met seitan en groenten Ik probeer weer streng voor mezelf te zijn vandaag na een paar mindere dagen.
O: yoghurt met rabarbercompôte L: 2 boterhammen met avocado, huttenkase, tomaatjes + 1/2 met 1 knakworstje T: proteïneshake met pompoen, ananas, lijnzaad + 5 medjoul dadels T: ijsje (was het zondigen waard!) A: macaroni Bijna 18.000 stappen gezet, straks nog rondje lopen in de hoop m'n extra calorieën te verbranden. Ik ben nog steeds niet helemaal fit. Vanmiddag heb ik bijna 1,5 uur geslapen. Ik vermoed dat daar die hang naar snelle suikers vandaan komt.
Hier blijft gewicht stabiel, voor nu oké. Ik wil er nog wel kilo's af maar borstvoeding heeft prioriteit dus nu maar inzetten op stabiel en in ieder geval niet aankomen. Wel besloten om volgende week te bellen of ik eerder bloed mag laten prikken. Afspraak was na 3 cycli (waarschijnlijk waren menstruaties oorzaak vsn bloedarmoede). In maart waren de waardes goed. Kan ook goed zijn dat het puur het ontzwangeren is maar er zit een overlap in symptomen dus misschien beter om extra te laten controleren zodat ik zeker weet of het de hormonen zijn
Van borstvoeding geven kan je natuurlijk ook behoorlijk slap/moe worden. Of heb je last van andere klachten?
Het is ook stuk vertrouwen kwijt in mn lichaam. 2 jaar geleden ging ik bloedprikken "omdat de huisarts dat toch gaat zeggen", ik was van mn stokkie gegaan tijdens het douchen. Had heel de winter wel wat vage klachten zoals snel koorts, sterretjes zien bij trap oplopen (maar bekend met lage bloeddruk), vaak hoofdpijn, haaruitval wat erger was. Allemaal afzonderlijk geen reden tot actie, tot ik dus echt onderuit ging en toen dacht nu word het gevaarlijk want he zal maar verkeerd vallen... Dag na prikken belde de huisarts op dat ik 1 maand kreeg om verbetering te laten zien met hulp van ijzertabletten, anders ging ze me doorsturen voor infuus, zo laag was mn ferritine Ik was geeneens echt heel moe ofzo dus had die niet verwacht. Niks winterdip dus maar fikse bloedarmoede. Bijna 2 jaar non stop ijzertabletten geslikt en maand na de bevalling waren de waardes ineens gigantisch gestegen tov 8 weken ervoor. Klachten nu zijn ook weer die vage dingen die ook hormonaal kunnen zijn zoals fikse haaruitval, snel duizelig, vage hoofdpijn (bril is nog goed), heel snel koud. Maar ik mis dus het vertrouwen in mn lijf om het echt op hormonen af te schuiven zonder bloedcontrole
Oh ja dan is het inderdaad wel slim om even je bloed te laten checken. Maar het blijft soms lastig om je lijf weer in balans te krijgen. Maar als he lijf uitschakelt en je flauwvalt is dat wel een teken aan de wand. Er is overigens best veel info te vinden over de manier waarop je lichaam omgaat met ijzeropname en je hormonen. Want dat heeft namelijk best veel met elkaar temaken. Gebruik je hormonale AC?
Nee momenteel geen ac (ja, condooms die incidentele x, mn libido is nog in vriesstand). Voor de zwangerschap koperspiraal dus ook geen extra hormonen. Wel heb ik pcos