Ik wil ook weer meedoen! De afgelopen jaren ben ik ~5 kilo aangekomen, en ik zit precies op het punt dat mijn kleding niet meer lekker zit. Ik probeer al tijden op mijn eten te letten en te sporten, maar het lukt gewoon niet. Nu heb ik een nieuwe baan, waardoor ik een strakker ritme heb en elke dag 45 minuten verplicht wandel (heen en terug naar werk). Daardoor is het makkelijker om op het eten te letten. Alleen merk ik nog niks qua gewicht, heb het idee dat ik alleen maar meer aankom, maar goed… even doorbijten denk ik. Gisteren: O: magere Franse kwark met zelfgemaakte granola, een banaan en wat zomerfruit T: mini rijstwafels L: 2 boterhammen (kaas en gegrilde kipfilet), cup-a-soup T: handje druiven, een appel A: tomatensoep met stokbrood T: een veel te grote portie cream crackers (had achteraf gewoon wat meer soep moeten eten )
Gisteren: O havermout met speculaas kruiden pindakaas en lijnzaad en roosvicee ferro T een cappuccino en een halve eiwitreep Hierna krachttraining en cardio gedaan in de sportschool L 2 gekookte eieren, 2 crackers ossenworst en een jus d'orange T bakje chips en komkommer A een chipolata worstje, krieltjes uit de airfryer met friteslijn en bloemkool Hierna 8 km gelopen bij de avond4daagse T een proteine toetje en een stukje pure chocola met hazelnoten
O: magere yoghurt L: pistoletje mozzarella met pesto en rucola T: appel en blokje kaas d: risotto t: na het hardlopen volle Griekse yoghurt
O: Een bak kwark, een appel T: Een protein mango kwark bar, een kiwi gold L: 2 Paprikawraps met hummus, gerookte kip, rucola en tomaat. Een koffie met 1 melkcupje T: Een klein handje noten (amandelen, pecan, hazelnoten, cashew), een Babybel A: Een halve kipburger (uit de airfryer), spinazie en 5 aardappelkroketjes (uit de oven)
Ik gebruik eigenlijk altijd de originele versie van Maza Die met paprika/oregano zou ook wel lekker zijn in deze combinatie, denk ik!
L: salade van bladsla, gekookte biet, peer, walnoot, geitenkaas T: proteïneshake spinazie, ananas, avocado, banaan, lijnzaad, cacaonibs + een gekookt ei T: 3 dadels T: 1/2 banaan voor het sporten A: restjes van maandag en dinsdag met een eiwitlimonade Nog steeds veel trek, maar wel minder snaaidrang, dus hopelijk heb ik mezelf weer een beetje teruggevonden.
Mijn lijstje voor vandaag. In overleg met de fysio ga ik koolhydraatbeperkt eten en dan proberen om dat in intermitterend fasting. Fysio gaat me nog doorgeven hoeveel koolhydraten ik maximaal mag hebben. Vandaag pas laat begonnen met eten omdat ik nog boodschappen moest doen, waardoor het ontbijt erbij ingeschoten is. Lunch: 300 gram Arla skyr naturel met een kiwi gold, 1 perzik en 25 gram ongebrande cashewnoten. Tussendoor: 200 gram snacktomaatjes Diner: 1 beefburger naturel (125 gr) met 330 gram gewokte witlof. In totaal 7,5 gr kokosolie gebruikt voor het bakken en wokken. Tussendoor: smoothie van 150 gram spinazie, 150 gr avocado (was uitgeschoten en de stukjes lagen al in de spinazie dus kon ze er niet uithalen) en 1 kleine banaan en een beetje water. Zit nu dus aan de lage kant qua calorieën, maar morgen komt er nog een ontbijt bij. Dan kom ik wel in de goede richting.
Sommige dingen bevatten dan best veel koolhydraten. Zoals de kiwi en de avocado. Dat zijn er al bijna 30. Bij koolhydraatbeperkt eet je er tussen de 50 en 100.
Ik heb alles ingevoerd in de app van Lifesum en die komt nu op 83 gr koolhydraten uit. De avocado bevat juist weinig koolhydraten, namelijk 1,8 gram op 100 gram avocado.
O, dat is zeer netjes! Dan heeft google het verkeerd tegen mij gezegd over die avocado. Nou ja, ik ert ze uberhaupt niet, vieze dingen.
Gisteren: O: magere kwark met zelfgemaakte granola en fruit T: paprika rijstwafels L: twee boterhammen (kaas en gegrilde kipfilet) T: handje druiven en een appel A: pasta carbonara T: split ijsje
Ik ben ook benieuwd naar de reden van kha eten. Maar het ziet er uit als een heerlijk eetprogramma. Mijn stelregel is dat het vooral lekker moet zijn, anders wordt afvallen snel vervelend.
Op hoeveel kcal kom jij uit op bovenstaande? Want mij lijkt het niet laag. Dat komt voornamelijk door de noten en de avocado. Die zijn samen al zeker 500kcal.
@Fanne en @medj1983 ik ga dit in overleg met mijn fysio doen (hij is ook opgeleid in klinische psycho neuro immunologie) We gaan proberen om mijn energielevel omhoog te krijgen. Daarvoor ga ik een aantal dingen doen. Duursporten vooral in hartslagzone 2 doen. En dus koolhydraatbeperkt en eventueel keto eten. Dit zou moeten gaan zorgen dat ik meer energie ga krijgen en dat mijn immuunsysteem beter gaat werken. Dus ik ben nu dus gestart met koolhydraatarm te gaan eten. En op zich denk ik dat je hiermee nog altijd heel lekker en gevarieerd kunt eten. Mijn valkuilen zitten er nu vooral in dat ik bij vermoeidheid heel erg de neiging heb om naar zoetigheid en dus suiker te grijpen. En dan blijf je dus in zo’n vicieuze cirkel zitten.
De noten en avocado waren samen 410 kcal. In totaal was het gisteren 1333 kcal. Dat is in principe niet superlaag, maar ik had ook nog ruim 7,5 km gewandeld en krachttraining gedaan. Had ik nog een ontbijt erbij gehad, dan zou ik rond de 1700 kcal uitkomen.
Geen perfecte dag vandaag… Van 07.45-12.30 van huis door ziekenhuisafspraken met onze oudste en daardoor liep het eten een beetje raar en met lange periodes er tussen. Te weinig gegeten Vanavond neem ik een bakje popcorn, denk ik. O: Overnight oats (havermout, chiazaad, kaneel, maple syrup, appel) T: Niks L: 2 volkoren pita broodjes met jonge kaas T: Niks A: Kip piri piri met veel groenten en rijst
T: stukje stroopwafel en wat rozijntjes van de jongste + handje gemengde noten L: restje Shepherd's pie T: gekookt ei en een proteïneshake met spinazie, ananas, 1/2 banaan, lijnzaad, havermelk A: pilaf (champignons, paprika, kip, perziken, zilvervliesrijst Dus al met al best tevreden over deze dag en de weegschaal laat ook zien dat ik weer op de goede weg ben. Dit weekend wordt weer lastiger.
Lijstje van vandaag: O: snickers overnight oats T: een pruim L: 2 boterhammen met pikante hummus T: zakje proteine chips A: 2 borden tomatensoep en een spinazie-omelet. D: zelf gemaakt chocolade-ijs (halfvolle soja melk met een schep proteinepoeder)