Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.189
    1.666
    113
    Daar heb ik gelukkig geen last van. Met de twee maaltijden die ik op had kwam ik gewoon heel laag qua kcal en eiwitten uit. En dat wil ik eigenlijk voorkomen. En de skyr glijdt nog redelijk gemakkelijk naar binnen, dat scheelt wel natuurlijk.

Sado vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.378
    23.567
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Voor een keer zou ik dat zelf niet erg vinden.

citroenrasp en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.004
    19.199
    113
    Vrouw
    Voor zo momenten heb ik van die skyr met smaakjes :D.
    Van die user skyr met creme brulee of lemon cheese cake...

Niet te zwaar meer maar wel nog iets binnen.

4. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.053
    1.682
    113
    Vrouw
    Maandag was echt dramatisch, dus die ga ik hier niet eens opschrijven, haha.

Gisteren weer met goede moed verder:

O: Griekse yoghurt met granola en fruit
    T: maiswafeltjes
    L: 2 boterhammen (kaas & grillworst)
    T: handje druiven
    A: alleen een cheeseburger
    T: appel

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.189
    1.666
    113
    Maar die vind ik dus niet lekker. Geef mij maar de naturel en dan doe ik er zelf wel fruit en noten bij.

Neuzeke vindt dit leuk.
  6. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.189
    1.666
    113
    Ben nu 1 week bezig met intermittend fasting en koolhydraatarm eten.

Vorige week woensdag was het 101,3 kg en vanmorgen 97,8 kg. Dus de eerste horde van onder de 100 kg komen is genomen. De komende weken zal het natuurlijk niet meer zo snel gaan.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.383
    17.476
    113
    Ik snap het, dat is anders wel heel weinig (ook mèt skyr :))

8. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.189
    1.666
    113
    Klopt ook met skyr is het nog aan de lage kant. Ik heb een maagverkleining dus ik kan geen hele grote porties eten. En als er dan dus een eetmoment wegvalt, dan is het voor mij lastiger om dit in een korte tijd toch te compenseren. Ja het kan natuurlijk door voor ongezonde en minder vullende opties te gaan, maar dat doe ik nu niet.

Mamafiets en Sado vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.952
    31.628
    113
    Vrouw
    Dat heb ik dus ook. Of nouja. Hele noten erin vind ik niet zo lekker, maar wel havermout of pitten en zadenmix.

In zo een geval wat jij had zou ik de noten mss afwezig laten om het wat minder zwaar te maken.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.952
    31.628
    113
    Vrouw
    Vanmorgen mijn nieuwe nulmeting gedaan. 78,3 op de tellen. 0,1 minder als 1 januari. Daar doe je dan een half jaar je best voor :rolleyes:

Maar goed. Opgeven is geen optie. Ik ben een stuk fitter geworden. En na afgelopen anderhalve week zit ik ook weer goed in mijn vel. Weet niet hoe lang dat gaat duren. Ik heb de agenda van komende weken gezien :eek:

Anyway. Ik ga hier weer met de billen bloot. Ben vanmorgen weer begonnen met afwegen en opschrijven. Even mezelf confronteren met alles wat naar binnen gaat.
    Doelstelling is zoveel mogelijk volkoren, minimaal 300g groente en 2 fruit. En geen/zeer beperkt producten met toegevoegd suiker, veel verzadigd vet of sterk bewerkte producten.
    Eten tot ik genoeg heb bij de hoofdmaaltijden. (En bewust eten, zodat ik dat ook voel)
    Calorien onder het verbruik van die dag houden (maar niet te ver eronder)
    Veel water drinken en weinig frisdrank of alcoholvrij bier. Geen drankjes met alcohol.
    2 keer per week hardlopen.
    1 keer per week tennissen
    alle dagen > 7500 stappen én > 15 verdiepingen traplopen.

Tot nu toe was het:
    O: 200g skyr met 1 kleine banaan (90 g) en een handje havermout (15 g)
    T: Groot glas water (als ik glas schrijf komt ie met de suggestie "wijn" als volgende woorden :eek::roflmao::roflmao:)
    T2: volkoren boterham met margarine (5g), kaas (20 g), komkommer (50 g).

Had enorme trek/ snaaidrang. En mezelf beloofd dat ik geen honger hoef te hebben. En wanneer een boterham een acceptabel alternatief is voor de snacks die je zocht, dan is het "echte trek", en geen "emotionele trek". Dus daarom een boterham tussendoor.

Rest van de dag:
    L: restje pasta van maandag (tagliatelle met noten en champignons) moet nog even kijken hoeveel dat precies is. Waarschijnlijk kan er nog wat salade bij.
    A: rijst met een prutje (zilvervliesrijst, gehakt en gemengde groenten op smaak gebracht met sojasaus en sambal)

Fanne vindt dit leuk.
  11. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    321
    499
    63
    Vrouw
    Ik heb een vraagje voor mijn mede afvallers. Ik ben nu sinds 15 weken ongeveer 8 kilo afgevallen, dat blijft dus netjes op schema van ongeveer 500 gram per week (ietsje meer). Toch heb ik sinds ongeveer 3 weken bijna elke dag hoofdpijn. Na een rondje google kwam ik bij de mogelijkheid te snel afvallen. Herkennen jullie dat? Val ik toch te snel af? Zou natuurlijk ook niets met elkaar te maken kunnen hebben. Andere dames last van hoofdpijn bij het afvallen en hebben jullie tips?

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.383
    17.476
    113
    Geen last van gehad, moet ik zeggen. En 500gr p week is netjes, niet te snel, is mijn mening.

Drink je wel voldoende?

13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.189
    1.666
    113
    Ik denk niet dat dit te snel afvallen is. Drink je er wel voldoende bij?

14. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    321
    499
    63
    Vrouw
    Ja, dat wel. Ik drink 2 tot 4 liter per dag thee en water.

15. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.189
    1.666
    113
    Die 4 liter lijkt mij persoonlijk wel erg veel. Kan het niet zijn dat je door het vele drinken minder hongergevoel hebt en daardoor minder eet dan je nodig zou hebben? En dat je daardoor hoofdpijn hebt?

16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.141
    4.397
    113
    Ik ben afgelopen augustus t/m oktober heel veel afgevallen. Dat was toen 11 kg in 8 weken tijd. Ik merkte toen dat ik veel minder sterk was, maar geen hoofdpijn. Ik zou de oorzaak in iets anders zoeken. Laatst had ik ook flink hoofdpijn, maar dat was een corona-achtig virus. We hebben het hier allemaal gehad, duurde 3 weken en m'n conditie is sindsdien nog steeds minder goed.

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.383
    17.476
    113
    Vandaag in veel opzichten een herhaling van gisteren, maar het kwam zo uit en prima gegeten :p Wel te weinig fruit en groenten, naar m’n mening, morgen beter.

O: 200gr kwark, 100gr aardbeien, een tl chiazaad
    T: Een proteine aardbei kwark bar, een koffie verkeerd (met magere melk)
    L: een tosti (2 volkoren boterhammen, klein beetje 30+ kaas en 2 plakjes rauwe ham), 1 volkoren boterham met rookkaas
    T: 15gr noten (mix van pecannoten, hazelnoten en cashewnoten), een Babybel
    A: Een “falafelwrap” (1 libanees platbrood, 5 stukjes falafel, een beetje hummus, een eetlepel gepekelde rode ui en 100gr gegrilde courgette) en een kwart komkommer

18. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    321
    499
    63
    Vrouw
    Ik weet het ook niet zo goed. Ik voel me verder eigenlijk erg fit. Vandaar dat ik dacht dat het misschien door het afvallen kwam. Heb verder wel veel stress op mijn werk dus dat zou ook nog kunnen. Een virus is ook een goede. Toen ik Covid had had ik ook ontzettende hoofdpijn. Ik ga maar even een (hoofdpijn)dagboek bijhouden. Als het dan aanhoud ga ik naar de huisarts.

PS zijn Die 11 kilo er netjes afgebleven, ben zo blij dat het afvallen zo goed gaat, maar wel een beetje bang voor jojo.:thumup:

Sado vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.383
    17.476
    113
    Als je je nieuwe, goede gewoontes aan blijft houden moet het helemaal goed komen. :)

Hier 40kg eraf en sinds november stabiel :) Nóóit meer terug naar m’n oude gewicht, daar zijn m’n dagelijkse gewoontes te anders voor geworden.

Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.952
    31.628
    113
    Vrouw
    Tja.
    Ik krijg idd hoofdpijn wanneer ik te weinig eet. Maar dan moet het ook echt weinig zijn. (Geb in het verleden nog weleens crashdieten gedaan. Was geen succes) Het enige wat dan helpt is meer eten.

Een halve kilo per week is gewoon een heel mooi tempo lijkt me. Ik zou ook eens goed kijken naar andere factoren die een rol kunnen spelen. Stress? Gespannen nek/schouders?

Deel Deze Pagina