Het grote afvaltopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 14 jan 2025.

1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.823
    7.439
    113
    O: volle yoghurt
    L: pistoletje kipfilet en sla
    T: dropjes
    D: pasta met cervelaat, courgette en champignons
    Na het hardlopen kwark of yoghurt

Fanne vindt dit leuk.
  2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.188
    1.666
    113
    Ontbijt: skyr met een perzik, kleine nectarine en een handje ongebrande cashewnoten
    Lunch: 2 glutenvrije crackers, 1,5 plak geitenkaas 30+, gekookt ei, stuk komkommer en nog 100 gr snoeptomaatjes
    Diner: proteïnewrap, 140 gr kipfilet met een zakje bami/nasi groenten.

Fanne vindt dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.141
    4.397
    113
    Jazeker. Een tijdje stabiel gebleven. Wel in december 3 kg erbij, maar dat waren de decemberkilo's. In maart weer gestart om de rest van de kilo's eraf te werken en sindsdien nog 6 kg eraf. Dus sinds augustus ben ik van ruim 78 kilo naar nu 61 kilo gegaan. Natuurlijk zal er wat schommelingen blijven, maar die 78 wil ik/ga ik niet meer aantikken. Ik geloof ook niet dat dit gaat gebeuren tenzij dat ik nog een baby krijg en daardoor weer antidepressiva + slaapmedicatie moet slikken vanwege een postnatale depressie.

riean en Sado vinden dit leuk.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.141
    4.397
    113
    L: 2 volkoren boterhammen met mijn zelfgemaakte kip kerriesalade
    T: proteïneshake met spinazie, ananas 1/2 banaan + een gekookt ei + 1/2 eiwitreep
    Voor het sporten: 1/2 banaan
    A: kip krokantschnitzel, volkoren pitabroodje, ijsbergsla, wortel, paprika, tomaat + honingmosterddressing 0% suiker
    T: straks nog m'n eiwitlimonade (is er nog niet van gekomen)

5. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.053
    1.682
    113
    Vrouw
    Vandaag:

O: Griekse yoghurt met granola en fruit
    T: mini maiswafeltjes
    L: pastasalade
    T: snoeptomaatjes en komkommer, een appel
    A: lasagne

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.950
    31.625
    113
    Vrouw
    O: skyr (230g) met aardbeien en frambozen (100g) en havermout (22 g)
    L: kibbeling van de visboer (200 g) met ijsbergsla (100 g) , tomaten (70 g) en remouladesaus (30g)
    A: planning is ovenschotel met aardappel, courgette, gehakt en kaas

1e werkdag en ik ben alweer zo moe/gestresst :cry: . Zoon vraag veel aandacht. Er liggen zoveel klussen (huis tuin en werk) Er staan zoveel afspraken die allemaal belangrijk zijn. Dus het is weer zoeken naar de geniet-momentjes om te ontspannen.
    Sporten staat gewoon in de agenda. Dat wil ik niet laten ondersneeuwen.

Nog 3 weken.....

Fanne vindt dit leuk.
  7. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.188
    1.666
    113
    Pff ik hoop dat ik me vandaag aan mijn "dieet" kan houden:
    - Ontbijt skyr met een banaan en een handje cashewnoten.

Zojuist boos uit een meeting weggelopen. Dus afwachten maar hoe de rest van de dag gaat.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.383
    17.474
    113
    O: 200gr kwark, 2 perziken
    T: Een halve mango, een koffie verkeerd (met magere melk)
    L: 3 volkoren boterhammen, waarvan 1 met 30+ kaas en komkommer, 1 met kipfilet en tomaat en 1 met pindakaas
    T: Niks
    A: Een witte bol met pulled pork, zelfgemaakte coleslaw, augurk en gepekelde rode ui

Fanne vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.383
    17.474
    113
    Ojee… Hopelijk is de rest van de (werk)dag prettiger geweest!

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.950
    31.625
    113
    Vrouw
    Dat klinkt frustrerend. Hoe is het gegaan de rest van de dag?

Ik kan een radler mango en een appel toevoegen aan mijn lijstje.

11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.141
    4.397
    113
    Klinkt heftig! Hoop dat het inmiddels opgelost is?

12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.141
    4.397
    113
    L: bakje ananas + kip krokantschnitzel met ijsbergsla, paprika, tomaat, lenteui, honingmosterddressing 0% suiker
    T: chocolade-proteïneshake met pompoen, bloemkool, banaan, lijnzaad, havermelk. Was verrassend lekker. Verborgen groenten in zo'n shake werken erg goed + een gekookt ei
    T: frambozen en 2 medjoul dadels + 7 chocoladerozijnen
    A: macaroni

Vanmorgen woog ik 60.7. Dat betekent -18.1 kg sinds eind augustus en nu een bmi van 21.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.188
    1.666
    113
    #1953 Esther2901, 12 jun 2025 om 18:17
    Laatst bewerkt: 12 jun 2025 om 18:34
    @Sado @Mamafiets

Vanmorgen ging best oké. Maar ja die meeting ben ik na een paar minuten al uitgelopen en gezegd hier stop ik mee. Maar dit zat eraan te komen. Naderhand wel nog met de jobcoach en mijn leidinggevende gesproken (die zaten ook bij de meeting) en aangegeven dat ik niet langer over mijn grenzen heen wil gaan. En dat vinden ze ook goed dat ik dat aangeef, maar tegelijkertijd is het de vraag hoe dan nu verder. Kreeg van de jobcoach te horen dat ik het me niet zoveel persoonlijk moet aantrekken, want zo is het niet bedoeld. Maar ja als dat het aard van het beestje is hoe ga je dat dan voor elkaar krijgen en wie kan je daarbij helpen?

Dit heeft tijd nodig. Maar of het tussen mij (als leidinggevende) en de medewerker uit mijn team nog goed gaat komen, ik weet het niet. Op dit moment heb ik daar geen vertrouwen in, maar goed dat is nu mijn emoties nog heel hoog zitten.

Maaf dat mijn spieren nu zo heftig reageren heb ik nog nooit meegemaakt. Had om 17:30 uur afspraak bij de fysio om te trainen. Moest een oefening voor het bovenlichaam doen, maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar en dan had ik het gewicht al omlaag gezet.
    Zelfs een meditatie heeft niet voor ontspanning gezorgd.

Maar goed, ben nog niet naar de supermarkt gerend voor snoep en of chips dus dat is positief. Heb ook niet echt honger. Dus dan wordt dit onverwachts 1 van de 2 dagen deze week van maximaal 1000 kcal.

Lijstje tot nog toe:
    Lunch: 300 gram naturel skyr met 1 banaan en een handvol cashewnoten.
    Tussendoor: stukje geitenkaas 30+ (130 gram)
    Diner: - geen honger
    Tussendoor: 1 kiwi gold en een glutenvrije cracker.

Maakt een totaal van 990 kcal. Ik zeg prima voor vandaag.

riean vindt dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.950
    31.625
    113
    Vrouw
    Dat klinkt wel heftig @Esther2901 Goed om je grenzen aan te geven idd.

Wat betreft dingen persoonlijk aantrekken. Dat is idd aard van het beestje. Maar het is ook te trainen. Mij helpt het als ik mezelf voorhoud dat de dingen op het werk zakelijk zijn. En dat de manier waarop bepaalde dingen zijn gelopen ook heel veel te maken had met de aard van de beestjes tegenover mij. (Ik ben ook niet voor de grap naar een ander team overgeplaatst)

Ik zou de jobcoach vragen of hij trainingen weet waar je leert beter met dit soort situaties om te gaan.

En als de stress zo hard op je lijf slaat, en je ziet geen zicht op verbetering, dan kan een gesprek met de poh ook geen kwaad.

Wel top van je dat je niet aan het snoepen bent geslagen. Maar eh? Ga je niet avondeten?

15. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.188
    1.666
    113
    Het heeft inderdaad ook met het aard van het beestje van mijn collega te maken, hij heeft autisme. Kan hij ook niks aan doen natuurlijk, maar hij blijft terugvallen op dingen die in het verleden zijn gebeurd en die zijn uitgesproken. Hij wilt eigenlijk van alles geïnformeerd worden, maakt zich druk over dingen die niet voor hem van belang zijn. Vergelijkt mij met mijn voorgangers, die hem jarenlang zijn gang hebben laten gaan. En dan niet communiceren als hij ergens mee zit. Nou ja voor jou denk ik wellicht heel herkenbare issues.
    En dat slurpt bij mij heel veel energie.

In een POH heb ik niet zoveel vertrouwen, maar dat komt door ervaring uit het verleden. Wellicht dat ik ook eens via de arbodienst van het werk laat informeren of zij wellicht iemand weten die me kan helpen.

Ik had oorspronkelijk in mijn planning wel drie maaltijden staan, maar ja als de emoties zo hoog oplopen dan verdwijnt de eetlust of ik heb alleen zin in zoetigheid. En vandaag verdween de eetlust. Om 17:00 uur was ik thuis en om 17:30 uur moest ik bij de fysio zijn. Dus was de kaas een snelle oplossing. En daarna gewoon echt geen zin en energie om nog te koken. Dus vandaar geen avondeten. Maar zolang dat niet de standaard is, vind ik dat geen bezwaar.

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina