Pfff zieke baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandana, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Pffffff.... meer mensen hier met een verkouden baby?

Hier is se al ziek sinds vorige week dinsdag. Het oogt gewoon als een neusverkoudheid. Ze hoest wel, maar amper en het is ook zeker geen slijmhoest. Het is aan het begin van de nacht begonnen en overdag heeft ze een slechte dag gehad (echt jengelig). Toen ging het weer redelijk meerdere dagen. Valt mee dachten we nog.
    Nu sinds maandag hoge koorts 39,2. De nacht erop zelfs 39,5. Maar ze dronk en at nog goed (ietsjes minder maar) en deed het goed.
    Gister 350 aan vocht binnen gehad denk ik en vandaag met pijn en moeite 500 ml tot nu toe. 2x heeft ze dubbelvla gehad omdat ze anders nog 200 ml minder had gehad. Eten is vandaag ook niets, heeft alleen melk en die vla op.
    Haar ontlasting is ook dunner en zurig, of er nog wat anders speelt dan alleen verkoudheid weet ik niet. Lijkt er verder niet op. Plast wat minder, maar is nog kleurloos (helder). En verder is ze wel wat jengeliger maar ook gewoon een dame die volop speelt, kruipt en lacht.

Neusspray en luuf werken onvoldoende. Haar neus zit gewoon potdicht, wat volgens mij puur de oorzaak is van het slechte drinken. Morgenmiddag ga ik maar naar de huisarts... kijken wat die nog kunnen betekenen. Het weekend komt er immers aan.

Groetjes

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Geen verkouden dreumes, wel zelf heel erg verkouden l.. Heb je een ui al geprobeerd?

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Neusspray met xylometazoline halen kan gewoon bij de apotheek.
    Heb ik op aanraden van de dokter gehaald hier ook snot verkouden en oorojtsteking

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Helaas geen oplossing, alleen maar herkenning! Ons ventje heeft 2 dagen ook nog alles uitgespuugd wat hij binnen kreeg. Voor de rest alle symptomen die jij omschreef. Bleek dat hij een buikvirus heeft waar ze niets tegen doen. Moet vanzelf over gaan. Daarnaast komt er ook nog een tandje door wat ook nog kan meespelen. Het enige wat de huisarts zei was: in de gaten houden of hij niet uitdroogt en af en toe (max 3 per dag) een paracetamolzetpil geven.

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier helpt een ui heel goed! De kamer gaat wel meuren, maar ik heb er meer last van dan zij!

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De ui ligt er sinds gister.
    Wonder boven wonder.... heb de huisarts afgebeld. We zaten blijkbaar aan het einde.
    Vanochtend 36,3 en om 15 uur 37,4. Hele dag zonder paracetamol. Ze drinkt weer goed, heeft een heel potje fruit op en net bijna een heel potje warm eten.

Heb nog maar geen eigen prakjes geprobeerd omdat daar stukjes in zitten.
    Maar ik ben erg blij!!! Wel nog een paar keer breiïge poep, maar goed.

@aappie 20
    Over die xylometazoline.... hebben er hier 1 maar die is voor volwassenen. Kan dat toch dan? In welke dosering want misschien hebben ze verschillende ervan?

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier heb ik het gevraagd van joh het is voor me zoontje van 9 maanden en heb deze gekregen staat niet bij of op dat het speciaal voor kinderen of volwassenen is. Ik heb de bijsluiter niet meer ander had ik het voor je opgezocht
    Wat er opstaat is xylometazoline
    Bevat per ml 0,25 mg xylometazoline hydrochloride

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je, maar dan is dat wel degelijk een aangepaste.

Op die van mijn man staat 4 x zoveel... 1,0 mg xylometazolinehydrochloride. Mag vanaf 6 jaar staat erop.

Maar bedankt in elk geval voor je moeite!

9. Sempje

Sempje Niet meer actief

Nee, ze mag idd niet de dosering die jullie in huis hebben.
    Zij mag idd de 0,25%. Die kun je niet bij de drogist krijgen. Ik weet niet zeker of je de 0,25% alleen op recept kan krijgen. Vanaf 0,5% kun je gewoon bij de drogist kopen, maar dat is pas vanaf 2 jaar.
    Ik zou je ook de xylometazoline aanraden :) zeker omdat je zegt dat haar neus zo dicht zit.

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik heb de 0,25 bij de apotheek zonder recept

11. Sempje

Sempje Niet meer actief

Goed om te weten! Ik heb het destijds op recept gekregen.

Deel Deze Pagina