Dankjewel! Haha ja het zijn allemaal mixen van Funcakes (biscuit, banketbakkersroom, en enchanted cream bereid met slagroom ipv water en melk) Oh en een potje Hero fruitspread zonder stukjes. Dit keer iets meer op het uiterlijk van de taart gefocust dan de ambachtelijke bereiding Ik wilde eigenlijk een goed recept testen om zelf biscuit te maken maar ik had een beetje tijdgebrek
Dat geeft toch niet, hij ziet er prachtig uit! Echt super gedaan! Hopelijk smaakte hij zoals hij eruit ziet
ik had hem in het blad van de Plus zien staan, maar het is idd hetzelfde recept als van Brenda Kookt.
Oeh ik heb me vergist, ik heb de emmer met 5 kilo en daar doe je heel lang mee, Voor roomijs heb ik vaak zo’n 40 gram nodig bv.
Nog nooit roomijs gemaakt met glucose stroop zou ik het recept mogen? Met 5 kilo doe je zeker lang mee
Gisteren contact gehad met baktotaal: Vanmiddag komt de nieuwe tempereer machine. De oude gaat mee retour
Millionaire's shortbread in de maak. Op vraag van nr3 die vanavond high tea op de club heeft. Deze x met witte chocolade, knetterchocola en sprinkels. Waarschijnlijk niet mijn mooiste versie als ik zie wat ze heeft uitgekozen
Ik was even helemaal vergeten te reageren, maar bij deze alsnog. En dit is een basisrecept voor als je ijs maakt met smaken die de structuur niet beïnvloeden. Dus bv stukjes koek, note, en bv ook espresso oplospoeder, of specerijen. Als je wel iets toe gaat voegen wat de structuur beïnvloed, bv karamel, chocolade, gepureerd fruit, etc is er een ander basis recept. Komt uit een super mooi kookboek, wat ik echt kan aanraden als je graag zelf ijs maakt. Staan dus hele duidelijke basisrecepten in, ook voor bv sorbetijs of ijs wat niet in een machine gedraaid wordt, granité e.d. En naast die basisrecepten zijn er dan ook al tal van recepten met uitgewerkte ideeën, maar je kan die recepten ook zo mooi gebruiken voor je eigen invullingen. ‘Het grote ijsboek’ van Christophe Declercq En ik gebruik vrijwel alleen nog dit boek, en pas eventuele andere recepten of aan op de basisrecepten uit dit boek en gebruik die andre recepten dus puur als inspiratie. Het ijs is namelijk altijd zo mooi van structuur, zacht en romig.
Oh dan smokkel ik gewoon en neem ik iets meer room dan de melk. Daardoor gaat het vetpercentage wel iets omhoog. En dat werkt voor de structuur van het ijs eigenlijk wel prima. Ik geloof dat zo’n vettere room wel bij groothandels voor horeca te verkrijgen is. Maar ik doe dat een beetje uit de losse pols. Je zou ook een een beetje mascarpone aan de slagroom kunnen toevoegen zodat het vetgehalte wat omhoog gaat.
Soms heb ik niet genoeg volle melk en dat merk ik wel. Of als je kokosmelk gebruik ipv gewone melk, maar daar is het verschil in vetpercentage wellicht groter. Supermarkten hebben 35%. Al best vet, niet over nadenken allemaal