Dank je voor de tip. Je had dus 1x het recept voor appeltaart en dat in een ovenschaal? Hoe dik wordt je taart dan?
Gewoon een pakje mix voor appeltaart gebruikt. hoe dik het wordt is afhankelijk van de grootte van je schaal. Kan ook in een springvorm, ik gebruik uit gemak een vierkante ovenschaal. wist ook niet of er veel vocht uit de perziken zou komen. Dat viel mee.
Ik ga het gewoon eens uitproberen. Zelfde baktijd als een appeltaart of korter? Lijkt me erg lekker met een bolletje roomijs of een flinke toef slagroom
Ik heb wat korter gedaan omdat het een iets grotere vorm was en dus een lagere taart. Je moet in de gaten houden dat de taart niet te donker wordt.
Zoon was jarig en heeft meerdere maken nadrukkelijk herhaald dat hij een perentaart wilde met zijn verjaardag. Dus heb er maar 3 gemaakt Een upside down perencake (rutgerbakt), een entremet die ik al eerder had gemaakt met peren-karamel-hazelnoot (en nu dus de appel vervangen door peer), en een maple syrup cheesecake met gekarameliseerde peer En dan nog een dessert: oreo mini trifle (blauwe bessen jelly, blauwe bessen-witte chocolade ganache, chocolademousse, oreo crumcle, blauwe bessen compote en Oreo mascarponeroom)
Gisteren ook nog een stracciatellakwarktaart met boterkoekbodem gemaakt. Vandaag niet veel tijd gehad en morgen jarig dus dan moet er taart zijn
Voor de ijsmakers: gebruiken jullie een stabilisator in het ijs? Voor de structuur of hoe is de structuur bij jullie? Ik merk dat het ijs kwa smaak lekker is maar soms korrelig of net niet “zacht” genoeg kwa mond gevoel
Nee, ik gebruik geen stabilisator. Ik heb gewoon goede (basis)recepten waarbij de verhouding suiker/vet goed is. En daardoor is het altijd heerlijk zacht en romig en zeker nooit korrelig. Ik haal mijn recepten voornamelijk uit dit boek: https://www.bol.com/nl/nl/p/het-grote-ijsboek/9300000019016682/?bltgh=kCDYvGLwezxOGGamCkJK8g.2_6.7.ProductImage Staan meerdere basisrecepten in waarmee ik zelf kan variëren. En daarnaast staan ook nog de nodige variaties in het boek zelf.
Besteld! Ik ben benieuwd of het met deze lukt . Ik dacht dat ik wel een goed basis recept had maar blijkbaar toch niet. Oefening baart kunst toch?