Misschien wel als je de boodschappen laat bezorgen. Mijn Albert Heijn heeft ook niet alles in het winkelassortiment, maar wel in het totale assortiment. Dus dan bestel ik dat gewoon mee met mijn boodschappen.
Ik kan hem in de app ook niet vinden. En bestellingen worden uit de winkel gehaald. Maar nr2 fietst ook elke dag langs de jumbo dus eventueel kan zij het halen voor me
Ik heb een vraagje: Hoe kan ik lang houdbare pittige olie maken? Kan ik daarvoor gewoon zonnebloemolie en chilivlokken bij elkaar in een flesje gooien?
Ja dat kan. De chili zal dan aroma's afgeven aan de olie. @Roomboter. Ik was eerst een roombotervermijder, want ongezond. Maar dat slaat nergens op, want wat van die bergen suiker dan . Met loskloppen is roomboter ook beter te bewerken, want eerder zacht. Boter opkloppen met eieren, ik word daar altijd zo blij van. Wat een volume kun je dan krijgen.
Olie heet maken tot 170 graden en dan de chilivlokken erbij gooien (gaat lekker sissen), laten afkoelen en dan in een schoon potje doen.
@roomboter: Ik vind dat soms echt smerig smaken dus vervang het wel met margarine *duikt weg* Op het moment probeer ik een zuurdesem starter te maken van gewone bloem maar hij wil nog niet echt bubbelen. Een klein beetje maar
Heb je al wel ervaring met desem van andere bloemsoorten? Ik ben begonnen met volkoren roggebloem. Dat ging zeer goed! Even een piek op dag 3, daarna zakt het in en na een week of zo wordt die goed actief. Ik ben hem nu aan het ombouwen tot tarwedesem, dus er zat al een cultuur in, maar ook dat gaat lastig. Toch andere gisten die dan actief worden. Wat ik al wel heb geleerd: veel geduld hebben, dan komt het goed. Ik heb nu een vrij actieve tarwedesem, maar toen ik er een brood van ging maken, duurde het rijzen weer veel langer dan gedacht. Toen kwam mijn planning in de war. Een roggedesembrood is voorspelbaarder, heb ik gemerkt.
Heeft iemand toevallig ook een goed recept voor wolkencake? Op verjaardagen zijn de kinderen er gek op, citroen wolkencake van Dr Oetker (gevuld en versierd), maar ik probeer hem nu ook zelf te maken aangezien ik graag zonder pakjes kook en bak. Helaas komt het met de recepten op internet niet goed. Hij wordt niet zo hoog en luchtig. Zakt ook in elkaar na bakken.
Ik denk gewone cake, maar met slagroom ipv melk? Even de ingrediënten op het pak checken, en die zelf gaan mengen. Zoiets. Mijn kinderen vinden die ook heerlijk. Oudste zoon bakt hem altijd bij verjaardagen
Ik zou de eieren goed luchtig kloppen, zodat ze haast gebroken wit worden. Slagroom samen met suiker apart opkloppen en dan door elkaar spatelen. Dan zelfrijzend bakmeel erbij en een snufje zout.
Ik probeer mijn wonderpan uit op de inductieplaat. Ik had in een tgtg pakket een liter Griekse yoghurt. Dat krijg ik in mijn eentje niet op, dus dan maar een cake maken ervan. Nu maar hopen dat het niet mislukt in de wonderpan....
Havermout/volkoren tarwe ghraïba. Wordt normaal met sorghum- of kikkererwtenmeel gemaakt, maar zo vinden we het lekkerder.