Eigenlijk alleen een kwestie van plannen. Als ik een verjaardag vier en ik weet dat er meerdere taarten, diner en dessert gemaakt moet worden, dan begin ik weken van tevoren. De cakes voor de tropische taart lagen bv al in de vriezer. Botercreme laat zich ook goed invriezen, etc. Een ganache kan je ook eerder al maken. En verder is het een hobby. En die kosten nou eenmaal tijd, dus die plan ik in, net zoals mijn man zijn sporten inplant Zo ben ik voor mijn werk al weken bezig met mijn traktatie. Ik maak tartelettes. De toppings (diverse bavarois) heb ik allang gemaakt (en niet alles op 1 dag) en ingevroren in siliconenvormen. Vandaag de tartelettebodems gemaakt. Woensdag vullen met ganaches en daarna de bavarois erop en donderdag trakteren.
Heb jij dan een grote koelkast en vriezer? Ik heb daar allemaal geen ruimte voor. Op verjaardagen kan ik 1 taart de dag ervoor maken en de ander moet echt op de ochtend zelf.
Ik ben morgen jarig, dus heb een goed excuus om van alles te bakken voor mijn collega’s 4 soorten tartelettes: Lemon meringue Melkchocolade ganache met koffie bavarois (de langwerpige tartelettes) Witte chocolade-pistache ganache met frambozenbavarois (met agar agar ivm vegetariër/moslim collega’s die geen gelatine mogen) Bananenganache met karamelbavarois
Word altijd heel vrolijk als ik naar je baksels kijk❤️ Je bent echt een masterchef. Ben al blij als mijn appeltaartje goed lukt haha.
Als eerste gefeliciteerd !!! Ten tweede .. wow wat prachtig! Je hebt echt talent! Als je bij heel Holland bakt mee doet zou ik elke week kijken!
Dankje! Ik krijg dat nog weleens te horen, dat ik mee moet doen aan heel Holland bakt. Maar dat lijkt me dus heel stressvol. En dan extra met die camera’s op mijn snufferd. Ik vind het al stressvol als andere mensen mijn baksels proeven. Ben altijd bang dat het toch niet zo lekker is ofzo. Dus ik hou net hier maar bij
Nou, ik heb mijn collega's echt overtuigd dat ik niet mee moet doen: mijn baksels smaken echt goed, maar zien er niet uit. Vorige week had ik eclairs gemaakt. Op de plaat hadden ze allemaal dezelfde vorm, beslag was goed, maar man man, wat zagen ze er rampzalig uit (als in: totaal niet gelijk van vorm). Dus ik ben nu af van het 'gezeur' haha. Ik had het eigenlijk eerder expres moeten doen, baksels er niet uit laten zien
Als het zo lekker is zoals het er uit ziet dan moet het wel goed zijn. Hahaha nou mocht jij je bedenken heb je hier wel alvast een fan club
Ik heb vorig weekend een appel/hazelnoten cake gebakken. Ik houd het wel bij baksels zonder versiering er op, dat gaat me namelijk nooit goed af.
Ik heb eindelijk ook eens ieys wat het delen waard is. Morgen ga ik afscheid nemen van mij oude team en ik had appeltaart beloofd. Nouja... t is appelvlaai geworden Ik had teveel vulling gemaakt. Dus van de rest een cake gebakken. Pakje kwarkcake. Ipv kwark skyr gebruikt. En daar het restant appel overheen gegooid. Ben benieuwd. Zodra oudste thuis is van voetbal gaan we hem aansnijden.
Afgelopen weekend deze verjaardagstaart gemaakt voor de zoon van een collega: Vier lagen biscuit met citroentrempeersiroop, 3 lagen blauwe bessen bavarois, Russische botercrème en witte chocolade drip
Verjaardagstaart voor neefje die 3 jaar werd. Heb het heel lang niet zien zitten van die grotere taarten, maar het viel me alles mee. Binnenin opgeklopte chocolade ganache, laagje jam en zelfgemaakte banketbakkersroom. Afgesmeerd met Zwitserse botercreme.