Waarom denk ik elke keer als ik de titel van dit topic lees aan zo’n grote grofvuil container bak? en dan denk ik er achteraan; oh nee! Koekjes! Baktopic, het zijn koekjes!!! is me nu al zeker 20 keer gebeurd! toe aan weekend
Leuk, ik lees mee! Laatste jaar niet zoveel tijd om te bakken meer, dus grijp meestal naar een pakje cakemix als we het weekend eens wat lekkers willen. Een enkele keer wel een creatief baksel, maar dat moet ik dan echt goed van tevoren bedenken en plannen. Met kerst een red velvet taart gemaakt, alleen geen goede foto van de binnenkant.
Poging voor popcorn met suikerlaag. Smaak is goed is maar verkeerde temperatuur geweest dus hij blijft plakken in plaats krokant. We zoeken nog even verder.
Ik heb als ts eindelijk ook iets te delen. Naanbroodjes Super makkelijk. 100g zelfrijzend bakmeel (ik had nog maar 60g dus aangevuld met amandelmeel) met 150 g yoghurt en kruiden. En dan 5 minuten in het tostie-apparaat.
Vandaag vegan zuurdesem pretzels gemaakt. Ik zag iets op tiktok voor het overblijfsel van een zuurdesemstarter. Ipv weggooien kun je er vanalles mee bakken. Nu lijken het geen pretzels meer maar ze zijn wel enorm lekker geworden.
Deze zijn allen van mij. Ik zou het wel weer eens op willen pakken, maar het vreet zo veel tijd. Ik gebruik voor de biscuit altijd funcakes en voor de versiering marsepein. Fondant vinden wij niet lekker. Voor de vullingen verschillende varianten bv met bokkepootjes, speculaasjes, aardbei e.d. Afsmeren met botercreme of witte chocoladepasta, afhankelijk vd vulling. Deze vindt ik zelf ook erg lekker: https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/recepten/crumble-met-rood-fruit-en-soja-slagroom
Mooi! Ik heb dat ook een tijdje gedaan. Voor de kinderen. Ze vinden het prachtig om zo'n speciale taart op hun verjaardag te hebben. Maar het kost idd zo veel tijd voor 1 taart. En als puntje bij paaltje kwam hadden de kinderen uiteindelijk liever een punt appeltaart ofzo. De visite at er wel met smaak van, maar ja de tijd die je erin steekt was wel erg veel. Dus uiteindelijk toch ermee gestopt.
Ons dessert van vanavond: Brioche broodpudding met blauwe bessen en pure chococolade en een dot slagroom met bruine suiker. Hoewel ik het voortaan wentelteefjes ovenschotel ga noemen ofzo. Klinkt veel beter Ik had nog een homemade briochebrood in de vriezer liggen, die ik voor kerst had gebakken. Het grote briochebrood op de foto hebben we met het kerstontbijt opgegeten, en de kleine vandaag dus verwerkt in het dessert. Echt heerlijk!
Spandauer gebakjes gemaakt en nog 2 broden (geen foto van gemaakt). De spandauer gebakjes waren net zo lekker als in Denemarken.
Bodem van bladerdeeg. Inhoud baconreepjes champignons, courgette, paprika, tomaat, walnoot En wat kaas eroverheen.