Ik vind t eerlijk gezegd jammer om te zien dat Levine hier zo afgekraakt wordt. Ik zit zelf niet op social media, dus ik heb geen idee hoe ze daar reageert en of het een interpretatie van geschreven tekst is of dat ze echt onaardig is op FB. Maar ik ken haar wel van haar workshops in het verleden en ik herken dit beeld echt totaal niet. Wat jullie schrijven is tegenovergesteld aan hoe ik haar ervaren heb. Ik vind haar boeken voor een beginnen broodbakker ook een stuk toegankelijker dan die van Robert van Beckhoven. Ook zijn boeken heb ik en gebruik ik. Maar als beginner vond ik Levine haar boeken echt een stuk beter destijds.
Citroencake met rozemarijn is klaar, moet alleen nog glazuur overheen. Heb ook nog een brownie gemaakt voor de kinderen, maar die wil dochter nog versieren met witte chocolade en sprinkles
Drukke dag in de keuken, maar ben helemaal klaar met mijn to do lijstje. Diversen soorten koek voor bij de koffie voor mijn gasten op tweede kerstdag: Pinwheel koekjes (te dik opgerold, maar ze smaken prima ) Chai spiced shortcake Kadayif met pistache en amandelen En voor het ontbijt, alle voorbereidingen mbt deeg en vulling en de laatste rijs in de koelkast. Morgenochtend alleen nog afbakken: Kardemom en koffie monkey bread Peer en amandel danish braid
De pear danish braid was echt verukkelijk! Zo fijn als dingen lukken Het Monkey bread was bovenop net iets te klef, maar de smaak was erg goed. Koffie en kardemom gaan heel goed samen. De kerststol viel toch tegen. Smaak was wel oke, maar hij was wat te droog. Morgen eten we de restjes op, dus heb ik het rustig in de ochtend.
Ik post eigenlijk nooit maar lees mee. Wij bakken elk jaar met m’n moeder zusje etc Tsjechische kerstkoekjes. Zijn we echt de hele dag mee bezig meer zon gezellig traditie en ook heel lekker.
Dat ziet er weer heerlijk uit allemaal. Ik heb mijn lavacake-avontuur nog even uitgesteld wegens omstandigheden.
Hier vanmorgen brownie met oreo gemaakt. En een vlechtbrood. Gisteravond nog even een stol maar die was iets te lang gebakken, dus ook wat droog. Morgen karamelsaus maken en alvast inspiratie op doen voor visite volgende week.
Niet het meest fotogenieke gebak, maar is erg lekker geworden Koffiecake (met een laagje koffiebotercreme)
Ik heb gisteren een Poolse sernik gebakken uit het cheesecakeboek van Miljuschka. Er zitten alleen een beetje veel kleine belletjes in, ik denk toch iets te luchtig geklopt. Maar echt heerlijk van smaak!
Zelf weer eens wat gebakken Eerste keer spritsen. Ben er achter gekomen dat het eigenlijk te koud was. Had een te koude plaat om op te wrijven maar die was te koud. Gelukkig met hulp van de föhn goed gekomen.
Uit jou mond is dat een groot compliment Had net een foto gestuurd naar zoon. Die wou wel helpen met de smaaktest Man baalde dat hij later was vandaag
Mijn baksel van deze week. Een super frisse citroencake, met citroenglazuur Op de foto een beetje gekke kleur, door het grauwe weer en de verlichting in de keuken. In het echt iets minder kanariegeel
Dochter (7) heeft met een klein beetje hulp zelf deze nutella koekjes gebakken uit het kinderbakboek van Laura. Vooral het mixen van de boter vind ze zwaar, afwegen etc doet ze tegenwoordig allemaal zelf. Ze vroeg al of ze beter was dan mij toen ik 7 was. Dus over een paar jaar bakt ze me eruit denk ik.
Boord bakken is lastiger dan het lijkt. Het is echt leren van wat er beter kan. Ik denk dat je rijstijd te lang is geweest. Dan zet het brood goed uit, maar verliest het zijn draagkracht, waardoor het makkelijk weer plat wordt. Verder is het ook oefenen, oefenen, oefenen met opbollen: je moet het deeg strak maken, zodat het zijn vorm behoud. Ik heb vandaag geprobeerd pizzadeeg te vormen op zijn italiaans, maar ik moet nog veel oefenen En ben al de hele dag bezig met croissantjes te maken, eerste keer. Gisteren al begonnen met rijzen, verder rijzen in de nacht en vandaag tussen alle andere activiteiten door toeren, toeren en toeren. Geen boter eruit gelekt, maar ze moeten nog in de oven. Ben benieuwd of ik laagjes ga zien.
Uitgebreide dingen komen wel weer. Vandaag was het aardbeiencake (door man en nr5 uitgezocht in de winkel) met wat glitterglazuur erop.