Er zijn veel soorten bier en ik denk ook wel evenveel recepten ermee. Ik maak met de stout een roomijs basis. De smaak kan het beste worden omschreven als gebrande caramel met daarin de smaak van hop/ bier. Ligt ook aan welke stout je gebruikt
Ik had een domo en ben overgestapt op de magimix. Geen seconde spijt van. Domo was prima, maar ik maak vaak ijs en dan is de magimix gewoon nog fijner. Erg fijn tov mijn oude domo is dat in de magimix het ijs 2 uur oo temperatuur gehouden wordt. Dus als het ijs klaar is, hoef ik niet als een malle aan de slag. En ik kan daarna meteen door aan een andere smaak, omdat er naast de losse binnenemmer, nog een vaste is.
Oke, goed om rekening mee te houden! Wat bedoel je met ‘als een malle aan de slag moeten’? Dat je het meteen moet serveren? Of in de vriezer zetten, of nog iets anders? Heb het nog nooit gedaan, dus geen idee hoe het hele proces van ijs maken precies verloopt
Als mijn Domo klaar was met ijs draaien, moest het ook echt meteen uit het apparaat. Hij stopte er dan namelijk ook meteen mee en dan smelt je ijs weer redelijk vlot omdat het altijd nog wat zachter zal zijn en er niet van die toevoegingen inzitten zoals bij ijs uit de fabriek. De magimix houdt hem dus nog 2 uur op temperatuur en draait dan ook door met kleine tussenpozen, waardoor je het niet zo nauw in de gaten hoeft te houden.
Eindelijk weer eens tijd en een goede reden om te bakken. Onze zoon is vandaag 9 geworden. Een appel/abrikozencake met walnoten en kokos en een witte chocolade taart met framboos en blauwe bessen. Ik heb ook al weken weer een mooie actieven desem, maar helaas nog geen brood van gebakken. Wel heeeeel veel crackers en pannenkoeken van het discard. Hopelijk snel een geschikte dag thuis voor een lekker brood. Iemand trouwens om deze reden ervaring met 2x een rijs in de koelkast?
Weer foto vergeten maar vanmorgen appelkaneelrozijnencake gemaakt. Maar als je met 11 personen koffie drinkt blijft er niet veel over
Ahh ik vergeet steeds foto’s te maken van mijn wekelijkse baksels Maar: ik ontdek net dat ik iets te fanatiek met aardbeien bestellen ben geweest deze week. Daarom besloten morgen aardbeien muffins te maken (ik denk dat ik er ook wat pure chocola doorheen doe). Dus morgen weer een foto.
Ik had voor vandaag de naturel cheesecake van Rudolph van Veen gemaakt, met een frambozencoulis voor een beetje frisheid. Heerlijke smaken! Alleen was de cheesecake, met name de bodem, een beetje nat en zompig. Heb ik nog nooit eerder gehad, ik snap het niet goed. Maar hij werd gelukkig alsnog goedgekeurd door man en kinderen