En dan niet je kat meenemen..........:x Kat redt familie en sterft Uitgegeven:31 december 2009 11:50Laatst gewijzigd:31 december 2009 12:08 ALTSHAUSEN - Een kat heeft in de nacht van woensdag op donderdag een gezin in de Zuid-Duitse plaats Altshausen van een wisse dood gered, maar is zelf om het leven gekomen. © NU.nl/Chris Heijmans De kat sprong volgens de politie op het bed van een echtpaar, nadat op de eerste verdieping van het huis een brand was uitgebroken. Hij maakte daardoor de man en vrouw wakker, waarop die zich met hun kind uit het huis spoedden. De kat lukte het niet meer de brandende woning te verlaten. Het dier kwam in de vuurzee om. © ANP
Ach gossie. Da's echt zielig zeg.... Maar goed als er brand is, zorg ik eerst dat mijn kind veilig is.... Hoe dol ik ook op mijn kat ben.
hoezo 'kat' achterlaten? of kat 'niet' redden? Volgens mij zijn die beestjes juist meestal prima in staat om het eigen leven te redden. Eerst je eigen veiligheid en die van je familie.... Ik zag al een eerder topic hierover en vind het allemaal een beetje overdreven . Misschien ben ik dan niet zo'n grote dierenvriend. Maar dit berichtje, waar ze wél zo aan het dier dachten, vind ik eigenlijk heftiger... en laat ook de andere kant zien! Amerikaanse broers verdrinken bij redden hond | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Wat ik wel erg mooi vind, is hoe de kat de familie blijkbaar gewaarschuwd heeft! En natuurlijk is het dan erg sneu dat ie het niet overleefd heeft...
Ben ik met Athina eens. Op het moment dat je huis in brand staat ga je niet rustig nadenken wat je ook allemaal mee moet nemen. Je gaat op de automatische piloot en het eerste wat je meeneemt is je kind. Wie zegt trouwens dat ze niet geprobeerd hebben om hem mee te nemen? Misschien was hij wel ineens foetsie? Beest was zelf natuurlijk ook bang. Maar sneu is het wel.
Meis, een brandend huis weer terug ingaan is levensgevaarlijk. Echt waar, alleen van de rook kun je binnen een paar ademteugen al om het leven komen en brand kan zich in een hele korte tijd al heel snel uitbreiden. Tegen de brandweer (proffesionals) zeggen dat de kat nog in huis is, echt niet zelf terug gaan! Je dochtertje heeft haar moeder harder nodig dan haar kat... Een voorbeeld: YouTube - Incredible Speed of a Live Christmas Tree Fire - PSA Video
Wij hebben zelf brand gehad in ons huis, en dan denk je toch echt ineens niet meer om je diertjes hoor! Ik was blij toen ik en mijn man zelf buiten stonden, en zou echt niet meer naar boven gaan om mijn konijn te redden, hoe zielig dan ook. Dat is veel te gevaarlijk.
Ik zou het proberen om iedereen te redden, ook de DIEREN! Als het niet meer kan oke, maar dieren zijn al zo weerloos! Je kan het allicht proberen, en niet gelijk zeggen,ja dat lukt niet! diertjes hebben ook recht op een kans!
Als het je overkomt denk je wel anders. Bij een grote brand (zoals bij ons) dan ben je echt blij als je zelf buiten staat hoor. Misschien dat je bij een klein brandje wel nog de kans hebt, maar als je hele huis in lichterlaaie staat dan ga je echt niet mee naar binnen.
Ik snap iedereens punt heel goed, sowieso van eerst je kind(eren) en je man en jezelf redden.. Maar als je kat op je bed springt. en je daarmee wakker maakt en je merkt dat er brand is.. Hoeveel moeite is t dan om met je kat onder je arm naar de andere slaapkamer te lopen? ipv zonder kat.. Dat is dan toch geen extra risico? kijk tuurlijk weet je nooit hoe t gegaan is.. misschien schoot poeslief door hun wakker worden weg of wat dan ook.. maar uitgaande van de bovenstaande situatie vind ik t ook raar.. Wij hebben hier zelfs in huis al een beetje een "brandplan" en daar zitten ook de beesten in! Als er een kind is (nu nog niet van toepassing namelijk) wordt die DIRECT door een van ons gehaald natuurlijk, maar dan kan de ander best aan de dieren denken.. ik wil dus een kattensnoepjes bakje in mn nachtkastje hebben, als ik die rammel komen ze alledrie aan rennen namelijk en ik wil een kattenreismandje op de slaapkamer. daar zijn hun t veiligst in en dan kan 1 persoon ze allemaal meenemen.. En mocht t nog mogelijk zijn om naar beneden te gaan neemt vriendlief de hond mee (leonberger, die til je niet ff op ofzo dus op t moment dat wij langs de gang naar buiten gaan loopt hij zelf ook) maar zelfs al zouden we niet via een deur beneden weg kunnen komen maar t traphekje wel kunnen bereiken zouden denk ik zowel ik als vriendlief gek genoeg zijn om die open te doen en de hond naar boven te roepen.. Moet ik wel even erbij zeggen.. ben een dierenmuts mn dieren zijn mn kinderen en betekenen de wereld voor me.. zijn in mijn ogen niet "maar huisdieren" en ik denk dat dat persoonlijke gevoel een hoop scheelt. Zo zou ik persoonlijk de ratjes niet halen, zij zitten in een grote kooi in de woonkamer en de kans dat je de tijd hebt om die te redden is me te klein. naar hen kijk ik dus toch weer anders.
misschien hebben deze mensen wel juist geprobeerd om hun kat te redden. maar een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat is ook echt zo. dat beest kan wel eens in blinde paniek geweest zijn vandaar misschien ook wel de sprong op het bed. bij ons liggen er snacht ook vaak 2 katten op bed en ik merk het echt niet op als ze op bed springen. de familie heeft het misschien wel geprobeerd , maar wat als ze simpelweg het beest niet te pakken konden krijgen? hoe dan ook het is een zielig verhaal en laten we dan hopen dat het beest niet veel te lijden heeft gehad! fijne jaarwisseling voor iedereen!! joyce
@Danip, ik begrijp wel wat je bedoelt,maar vind het altijd zo zielig dat mensen zeggen,dieren komen 'daarna' wel. Begrijp je.. en ik heb gelukkig zoiets nooit meegemaakt, en je iedereen zegt dan doe ik het zo, maar in paniek weet je niet wat je doet...En idd, in een vol brandend huis gaat niemand terug. de reactie was in het algemeen hoor, en niet speciaal voor jou bedoelt.Maar begrijp je standpunt. allemaal een gezond en gelukkig 2010!
Yup en dat beestje gaat daar dan rustig zitten wachten tot jij helemaal wakker en alert bent en hem op pakt om naar buiten te rennen. Ik heb ooit geprobeert een kat te "redden" van een enthausiaste hond. Geloof me een kat in paniek houd je NIET vast. Die krabt zijn lieve 2 voeter nog liever tot bloedens toe open om weg te komen als dat hij het redden van huid en haar over laat aan diegene die dat probeert. Bovendien bij je op zo'n moment denk ik niet echt helemaal bij bewust zijn. Is het meer op de automatische piloot door de paniek snel snel het belangrijkste grijpen en weg wezen. En dat is op zo'n moment hoe een grote dieren vriend je dan ook bent, je kind(eren) en je echtgenoot. Dieren komen dan toch op de 2e plaats. En daar is geen tijd meer voor.
Omg dat is de grootste kolder de dieren laten zitten... Waarom dieren nemen als ze maar "dieren" zijn... Voor de decoratie? Waarom gelijk niet de katten skinnen als je het koud hebt want ze stellen niks voor? Dan wel kiezen voor langharigen die isoleren beter 8) Als onze woning in de fik vliegt (en geloof mij heb er vaak overnagedacht ons huis is van hout namelijk) dan springt hubbie naar beneden en ik gooi joey daarna pleur ik op de grond daarna alle ramen kapot slaan en poezels eruit trekken Natuurlijk kan het zijn dat het vuur zich te snel verspreid.... Maar proberen doe je het toch! Tsss...Je hebt verantwoordelijkheid voor levens die niet voorzichzelf kunnen zorgen Wij kunnen deuren openen hun hebben geen duimen! En niet gaan zeggen zie nou wel je katten komen op de laatste plek,want ze slapen beneden!:x
Ik vind dat er nogal wat geoordeeld wordt in dit topic zonder dat men alle informatie heeft. En in veel gevallen zonder dat men in dezelfde situatie gezeten heeft, je kunt heel veel bedenken wat je in een situatie doet maar de werkelijkheid is vaak anders. Het is een dappere actie van de kat geweest en ik hoop dat het arme beestje niet te veel geleden heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er geen poging is gedaan om de kat te redden maar op zo'n moment kun je niet op je gemak handelen. Een tijd geleden zijn toch ook kinderen omgekomen bij een brand en het is niet dat de ouders ze niet wilden redden maar dat het botweg niet mogelijk was.
Ik wil niks zeggen hoor maar als joey boven is en wij beneden We kunnen niet bij hem komen stort ik me in het vuur... Waarom leven zonder je kleine...