Een gezin kost geld! dat is voor niemand iets nieuws, dagjes uit met een gezin kost nog meer geld! want 100 euro voor bijv. een dagje Efteling met je gezin voor 1 dag kan je ook een week boodschappen voor doen toch? en dan moet je aan het eind van de dag nog zon leuke parkeer kaart kopen... en dan hebben we het nog niet eens over de reis er naar toe, of het eten en drinken wat je aanschaft in het park of van huis mee neemt? maar uiteindelijk kan je een dagje uit zo duur maken als je wilt... en ik ben van mening dat een dagje weg voor elk gezin weg gelegd is, zolang je maar creatief bent en niet te veel eisen stelt... zelf moeder van een gezin met 3 kids (4e op komst) en echt FAN van pretparken en of amusement / dieren parken... ondanks de dure prijzen heeft het ons nooit weerhouden om te gaan, niet omdat we zoveel geld hebben, niet omdat we 30 euro entree normaal vinden? nee omdat we in mijn optiek creatief om gaan met aanschaf van de kaarten voor een dagje uit... voorbeeld : Phantasialand... (en erg duur park met een groot gezin!) wij konden voor 70%korting naar phantasialand toen we daar in de directe omgeving op vakantie waren.. toen we op de site zagen dat je wanneer je het park voor 1 juni bezocht een gratis terug kom kaart kreeg hebben we dit gelijk gedaan. We zijn toen in het voorjaar geweest met 70% korting en hebben toen een terugkomkaart gehaald en zijn in het zelfde jaar naar de wintertram geweest (winteropening van het park) Totale kosten waren toen nog geen geen 50 euro voor een gezin met 5 leden! (voor 2 dagen plezier) . Ja dat is nog steeds veel geld... klopt... maar in verhouding veel goedkoper en zo zijn er tal van tips en ideeën die nog goedkoper zijn! Vandaar dat ik een topic wou openen met kortingsbonnen. Iedereen kent vast wel een site, of heeft wel een code in de krant gezien, of kent een actie van een winkel? dus alle tips zijn welkom! online kan je ook vaak met korting kaarten kopen en soms via de belgische of duitse site kan je nog voordeliger in nederland naar een pretpark en of dierentuin, of juist andersom! (ik weet niet of het topic er al was, maar kon hem niet zo snel vinden.. Anders hoor ik het wel... ) Wie doet er mee?
Erg he hoe duur alles tegenwoordig is. Wil bijv graag naar de nieuwe dierentuin in Emmen maar vind 30 euro per persoon iets te duur :O Niet echt een kortingscode of bon maar wel een heel leuk en niet duur uitje namelijk Landgoed Hoenderdaell. Ligt in de kop van noord-holland in Anna Paulowna. Is een enorm leuk en ruim opgezet dierenparkje met een opvangcentrum voor tijgers en leeuwen. Er zijn ook verschillende shows te zien. Kinderen tot 4 jaar gratis daarna 10 euro per persoon. Eten en drinken simpel ( patatje etc) maar daardoor allemaal erg betaalbaar. Parkeren is gratis! Ik vond het enorm de moeite waard en hebben een enorm leuk dagje gehad voor 30 euro. Leuk om te combineren met het strand? Zie trouwens dat jij in Duitsland woont, daar vind ik de dierenparken al veel leuker geprijsd. Gaan graag naar een park als wij in de buurt zijn.
Emmen is inderdaad te duur, althans voor het aanbod wel, het is echt een super leuk park, al moet je het niet gaan vergelijken met andere dieren parken, zie het meer als een belevenis park. Wij hebben een abo, 2 jaar geleden afgesloten, was een actie dat je dan nog 1 haar naar het oude park kon en 1 jaar naar het nieuwe, we nemen, omdat het voor ons te duur wordt, in het nieuwe jaar geen nieuwe weer. Helaas nog geen korting voor Wildlands, alleen via postcode loterij te winnen en volgens mij via ANWB, maar dan moet je lid zijn.. en ondanks die dure entree prijs is het er wel altijd druk! de dierentuinen in DLD zijn idd goedkoper, maar ook anders, vooral de kleinschalige tierparken zijn prijs / kwaliteit goed te doen! daarnaast ook een stuk leuker / overzichtelijker voor de kleinere kinderen. de grotere parken, zoals een erlebenis zoo in Hannover, Dusseldorn, kolner zoo, zijn ook weer aan de prijs hoor... Tierpark nordhorn zit op 27 euro voor een familiekaart, leuke tip, via VVV kantoor in de gemeente nordhorn kan je kaarten halen met korting, in sommige gevallen " kinderen gratis actie" Tierpark Thule is ook een super leuk park, het is een freizeit und tierpark. erg leuk en veel te doen! Naturzoo Rheine is ook erg leuk in een mooie bosrijke omgeving! Allwetterzoo munster is weer een groter park maar ook super leuk en wij kregen vorige week een actie in de brievenbus voor een family kaart voor Zoo osnabruck, een jaarkaart voor 55 euro! voor je hele gezin! allemaal in het grens gebied en goed te doen.
Bij deze een paar leuke acties Bobbejaanland 13,60 ipv 36 euro Bobbejaanland Tickets ab 13,60 Slagharen 7,50 ipv 27,50 euro TOP! Freizeitpark Slagharen (NL) Tickets für 7,50 wat ook een leuke tip is : een abonnement op slagharen afsluiten aan het einde van het jaar. (november) je kan dan voor 55 euro pp een VIP arbo aanschaffen, met dit abo kan je 1 jaar lang onbeperkt naar slagharen, moviepark en bobbejaanland, opa en oma kunnen ook gratis mee, en je hebt heel veel korting op andere parken. een gezinskaart kost 250, maar een persoonlijk abo x 4 of 5 scheelt niet veel van die prijs, maar je kan er veel meer mee! het leuke is ook nog dat je aan het eind van het jaar dus tijdens de winteropening ook gewoon lekker heen kan
Verzamel codes van Optimel, vraag ook in je omgeving of mensen ze voor je willen bewaren. Dmv deze codes krijg je veel korting op bv Wildlands! Ook de Dagjes uit munten van Jumbo doen het goed. Een van mijn collega's deed er niets mee, ik heb gevraagd of ik ze mocht hebben. We gaan in september met 5 volwassenen en 2 kinderen (2 & 0 jaar) naar de Apenheul voor maar 55 euro. Woon je in de buurt van een attractiepark of dierentuin? Neem een jaarabonnment. Vaak heb je de kosten er na 2 of 3 keer al uit. Bij Aqua Zoo hebben ze bv een leuke actie: besluit je na een bezoek aan de dierentuin dat je wel vaker zou willen komen, dan gaan de kosten van je entreekaartje van de kosten van het jaarabonnement af. Bij aanschaf van een abonnement kijg je ook een kortingsboekje (per persoon). Met oa veel korting (tot 50%!) op veel andere dierentuinen/attractieparken (Oa Wildlands, Plopsa land, dierenpark Amersfoort, grotten van Han etc). Op vertoon van je ANWB pas krijg je ook op veel plekken korting.
Julianatoren heeft ook terugkom kaartjes. Verder check es waar je lid van bent, anwb, kruidvat etc. Vaak krijg je daar ook korting.
Of wowdeal! Daar was laatst voor kinderstad heerlen entree 4 euro En de bruggen zoo in duitsland bij roermond ook goedkoop Of klein zwitserland bij venlo! En waar je echt geen korting voor hoeft te vinnden : IRRLAND na bij luchthaven weeze!
Verder heb je bij drenthe met over de grens schloss dunkeln bij haren Top recreatiepark Schatberg sevenum heeft voor kleine entreeprijs ook heel de dag vermaak
Al die parken die je opnoemt zijn wij geweest behalve Tierpark Thule. De in grote steden zijn wij ook nooit geweest want zag de prijzen al op internet. Ook is het vaak een eind rijden dus alsnog duur. Wij gaan vaak naar bad bentheim vandaar dat ik veel van de parken heb gezien ANWB heeft inderdaad korting dan betaal je dacht ik 20 euro. Maar ik weet niet of dat in sept is dan zitten wij in de buurt van Emmen in een park. Maar gezien onze dochter nog erg jong is denk ik dat wij het nog even overslaan. Ik zie mijzelf niet echt in al die belevenis dingen gaan in mijn uppie
bad bentheim is leuk!!!!! mooi kasteeltje ook! en waar in de buurt van emmen zitten jullie als ik vragen mag? genoeg leuke en betaalbare uitjes direct over de grens namelijk !
Schoonoord. Nou over de grens word even een dingetje. Onze paspoorten zijn verlopen en in nl gebruiken wij ons rijbewijs als ID. Nu moet onze dochter ook een paspoort krijgen als we de grens over willen dus moeten er 3 worden aangeschaft. Even een duur grapje en komt momenteel niet zo goed uit. Vinden het wel enorm jammer want mijn vriend haalt graag bier bij de kaufland Maar tips altijd handig,wie weet laten we toch de paspoorten maken!
schloss dankern en Irland zijn erg leuk! de kids hier in duitsland kunnen bij de gemeente een ferienpass kopen, deze kosten 3 euro per kind. met deze pas kan je heel veel uitjes ondernemen, zowel gratis, bijv gratis naar sport und spiel dagen in het zwembad of knutseldagen in het familie centrum, een dagje achter de schermen bij de brandweer etc. maar ook met veel korting, bijv 50% korting op balorig hier in het dorp, of voor 1.50euro met een huifkarrentocht mee, of voor 3 euro naar Tierpark Nordhorn en voor 5 euro naar schloss dankern.. maar ook georganiseerde uitjes, zo is onze zoon twee weken geleden met een busreis geheel georganiseerd / met begeleiding naar drouwenerzand geweest, kostte 14euro all in. (zoon is overigens 10) je kan als ouder ook zelf mee als begeleider als je wilt.. het is erg leuk! en voor mij als hoogzwangere erg fijn om te zien dat ondanks mama niet meer zo goed uit huis kan, de kinderen lekker er op uit kunnen met hun eigen vriendjes en ouders van vriendjes...
schoonoord? daar hebben wij gewoond kaufland meppen toevallig? wonen we nu dichtbij! het niet hebben van een id kaart is dan idd minder, maar je hebt ook veel langweggetjes die je kan nemen
nog een leuke actie : Wunderland kalkar. https://www.socialdeal.nl/deals/parkstad/wunderland-kalkar/beleef-een-geweldige-dag-uit-bij-wunderland-kalkar-met-een-all-inclusive-ticket-onbeperkt-frietjes-ijs-fris-thee-koffie-en-meer-dan-40-spannende-attracties-delft-parkstad/?ref=XGWNG
Irrland, absolute aanrader met een heel erg vriendelijke entree-prijs en zoveel te doen dat je daar rustig meerdere dagen heen kunt. Wij hebben daar een familie-kaart, geloof iets van 60-70 euro voor ons viertjes, erg leuk! Schatberg Sevenum is leuk en daarnaast heb je in Grubbenvorst nog een grote speeltuin, Mart Roeffen, gratis! Kinderen kunnen zich daar makkelijk een halve tot hele dag flink vermaken.
Alleen vandaag geldig tot 0.00 uur Slagharen tickets voor 5! Freizeitpark Slagharen (NL) Tickets für 7,50
Kitskensberg in Roermond 1 euro entree op. Roeffen Mart idd gratis, heeft ook geen verkooppunt zodat je ook daarin niet verleid wordt. Speuldries in Deurne ook een hele leuke gratis speeltuin. Irrland idd ook goedkoop en groot. Schatberg hier zelfs een 10 rittenkaart kom daar vaker om te zwemmen en spelen.
Die jaarabo kun je dat in november gewoon online bestellen via slagharen of hoe werkt dat? Als wij alleen al naar moviepark en bobbejaanland willen gaan zijn wij al rond de 55 pp kwijt zonder korting.