hoi Esther. Bij een rekbare doek heb je de horizontale band er over heen. Bij een geweven doek doe je je kindje eerst in de horizontale band en kruis je ze andere banden er over heen zeg maar.
bij een geweven doek kun je ook de band erover heen doen. dan moet je ook eerst knopen en dan kindje erin. niet het beste met een geweven doek, maar ik gebruik het vaak. zeker in het begin toen ik nog helemaal niet (goed) kon knopen.
Hier zitten de ervaringsdeskundigen; ik heb even jullie hulp nodig Hoe beschermen jullie je kleine tegen de zon op het bolletje? En dan vnl de hele kleintjes?Ik ben wat aan het rondkijken voor een mutsje met UV bescherming maar zie ze allemaal vanaf de 40/42 cm, en zo groot is het hoofdje nog niet van ons Mummeltje. Op de Bondolino zit wel een schuilkapje, en die gebruik ik nu, maar dat vind de kleine niet zo leuk natuurlijk, dan ziet ze niets meer.... Gewoon mutsje lijkt me te warm en heeft vast te weinig bescherming? Ze heeft zelf ook maar weinig haartjes trouwens. Er zijn hier vast mama's met dé tip
Ik heb inmiddels een UV50+ babyhoofddoekje gevonden (38cm, ze heeft nu 37 dus hoop dat het al past!) op Babywalz. Hoop dat het snel komt!
ik doe hem gewoon een sonnehoedje op als ik draag, moet alleen iets hebben voor als hij op de rug zit...dan zakt het hoedje steeds voor zijn ogen of valt het op de grond..
Zo vaak ben ik niet zo lang in de zon dat ik enorme maatregelen neem Dus: een zonnehoedje van Babyplanet (simpel katoen met een extra nekflapje), en goed insmeren met factor 50. Ook in haar prille haartjes Ze is werkelijk nog nooit verbrand. Vergeet niet bij warmte en dragen: dun kleden (romper alleen) en de beentjes ook in te smeren.
1. ik vond de Beco een onding, maar dat is echt persoonlijk. Wij (man en ik) vinden beide Mei Tais een stuk prettiger omdat je het afstellen niet met gespen maar door zelf te voelen en te knopen doet, vergelijkbaar met 'gewone' doeken. Als je van doeken houdt, is dragen met de Mei Tai een goede tussenvorm, maar je moet soms even prutsen met de lange banden (bij een auto niet altijd makkelijk). 2. gemiddeld is 4,6 m een normale maat. Daar knoop je FWCC (front wrap cross carry) mee als je qua kledingmaat tussen mt 36 en 44 zit. Het kan wel zo zijn dat je met een slank postuur een aardige 'staart' hebt. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem, want het geeft meer ruimte met het knopen. Ik kan zelf wel makkelijk af met een 4,2, maar vind het toch minder fijn knopen (ben slank) 3. Ebay - als je weet wat je wilt en zoekt kan je geluk hebben. Maar om mee te beginnen zou ik even googelen op 'dragen en voeden'. Daar is een marktplaats waar heel veel doekjes worden uitgewisseld, die al lekker ingedragen en fluffy zijn. Maar: ik zou niet verwachten dat je per se goedkoper uit bent, tweedehands betekent meestal goed ingedragen (wat een groot voordeel is), maar niet veel goedkoper.
Dacht ik tijdens de zwangerschap nog dat een draagdoek niets voor mij zou zijn... Ik heb de laatste dagen steeds meer het gevoel van dat ik het eens wil gaan proberen!! Ik heb een Bykay doek besteld. Nu heb ik dit hele topic doorgespit en heb wel gelezen dat die doek vrij warm is... Alleen voor mij zal dat voorlopig geen bezwaar zijn. Opvliegers heb ik momenteel niet en zie mezelf nog niet echt met ingewikkelde knopen het dragen experimenteren. Dus... Kan als dit bevalt altijd later eens kijken voor een geweven doek. Met een beetje mazzel heb ik mijn doek morgen al in huis (heb hem namelijk net na 2 uur besteld en de site geeft aan voor 2 uur besteld is morgen in huis...) Ben benieuwd!! BTW, misschien niet handig om het uit te proberen om het dan met een tekst erop te gaan bestellen want dan is íe doorverkooptechnisch niet meer zo interessant... Maar ik vond op internet een actiecode waarmee je hem ook gratis kon laten bedrukken... Heb beebjes voornaam er op laten zetten!! Heb echt zin om de doek te gaan uitproberen!!
Leuk!! Dat 'warme' heeft (juist) niks met ingewikkelde knopen te maken, maar met het feit dat een tricot doek alleen goed ondersteunt als je de FWCC (de meest gebruikelijke knoop) met de buidel over de banden heen draagt. Dat geeft 3 lagen stof over elkaar. Met een geweven doek knoop je vaak net andersom: de buidel eerst, en de banden er overheen. Die kan je met warmte opzijschuiven, zoals hier (met een CB, een van de dunste doeken die er is). Maar eh, gezien de 'zomer' die we dit jaar hebben zou ik me over de warmte maar niet drukmaken. VEEL PLEZIER!
Thnx! Leek me handiger omdat je een rekbare doek eerst kunt omknopen en daarna het beebje er in kunt stoppen, en dat zou met een geweven doek toch minder goed kunnen?? Heb trouwens net deze link gevonden: ‪voeden in een rekbare knoopdoek‬‏ - YouTube deze vrouw legt het volgens mij vrij makkelijk uit... Althans, het ziet er makkelijk uit, zelfs met de beeb - in dit geval pop - er alvast in... Wie weet word ik straks nog een geitenwollensokgewevendoekdraagster Hihi Lijkt me geweldig voor 's avonds. Mn beeb komt namelijk continue 's avonds...
Dat is inderdaad het voordeel van een tricot doek, naast dat het gewoon makkelijker is als je geen ervaring hebt. Op den duur vond ik het te zwaar dragen (gaat sneller hangen), en ben ik overgegaan op geweven. Er ging een nieuwe wereld voor mij open (het geitenwollensokgehalte valt daar nog al mee hoor haha!). Ik heb mijn tricot doek wel bewaard- een frummeltje van net een maand draagt daar toch heel fijn in.
ik weet wel dat voeden in een doek eigenlijk wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar. sowieso "liggend" dragen. maar moet je maar even googlen. oja, onze elize kwam juist minder vaak door het dragen want dan werd haar mamahonger al gestild *grijns* en nee, hier geen geitenwollensokken.
Oh, met groot voordeel bedoelde ik dat je hem al kan omknopen en dan bv. bij je auto je kindje erin kan hannessen. Voeden in de doek heb ik nooit echt gedaan. Ik denk niet dat er echt kans op verstikking is als je zelf goed blijft kijken, maar je moet idd goed opletten dat je kindje genoeg ruimte heeft. Liggend of in kommahouding dragen zou ik ook niet doen, heb altijd zittend gedragen. Vanuit het zittend dragen kan je wel vrij makkelijk aanleggen zonder het kindje helemaal uit de doek te halen, maar dat vereist ook wat oefening.
Wat een leuk topic. Ben Ook aan t zoeken voor een goede draagdoek. Ik ben begin april uitgerekend en dan is de oudste 1,5. Dus vind een doek wel de oplossing. Heb bij de oudste een mini monkey geprobeerd. Vond ik te zwaar op me schouder. En toen de tricot slem. Maar omdat ik nogal een warmbloeding kind heb was dat in de zomer over. Jammer genoeg. Vond het heerlijk. Dus ben nu aan t kinken voor de 2 de. Omdat het april is. Wil ik niet dat hij/zij het te warm krijgt. En ik heb geen zin om weer een nieuwe kinderwagen te kopen. Dus hebben jullie ervaren moeders advies?
Mijn kindje is ook (nog net) in april geboren. Ik heb een rekbare doek (de ByKay) maar er zijn heel wat dagen geweest dat ik de doek wel wilde gebruiken, maar dat het er simpelweg te warm voor was. Het verschilt van jaar tot jaar natuurlijk, maar eerder een geweven doek was misschien voor mij toch wel handig geweest. Neemt niet weg dat de tricot doek wel heerlijk zackt voor hem was enhem zo fijn omsloot. Maarre, waarschuwing voor alle aanstaande draagdoekmama's: Je kan er heel hebberig van worden! Ik zie nu de meest prachtige doeken en heb in twee maanden drie doeken aangeschaft... (maar ik ben voorlopig even klaar met kopen nu hoor..... nou ja, nog 1 ringsling dan, !) En ook hier absoluut geen geitenwollen sokken type hoor, haha!
Hé! Inmiddels ben ik helemaal blij met mijn draagdoek. Hij draagt enorm fijn (eigenlijk zelfs lekkerder dan de Beco-drager). Mijn dochter vindt het ook heel fijn in de doek en valt snel in slaap tegen mij aan. Alleen... Als ze de wakker wordt in de doek, gebeurde dat de laatste twee keer met heel hard (panisch) huilen/krijsen. Ik ben daar erg van geschrokken. Herkent iemand dit en heeft iemand een idee hoe het komt? Ik vind ook wel dat haar voetjes er heel 'verfrommeld' uitzien als ze uit de doek komt (de vouwen van de doek staan er dan in), maar volgens mij komt het niet daardoor. Ook is het wel heel zweterig, omdat haar wang op mijn huid rust, maar ook dat is het volgens mij niet. Het klinkt echt niet goed en ik ben nu wat terughoudend om haar in de doek te dragen...
Ik heb hem binnen!! Maar jee, wat is ie toch lastig knopen haha. Moet er echt nog aan wennen. Meisje vind het wel fijn
Konijn: Dat klinkt eng! Zit ze misschien ergens klem, dat ze daarvan wakker schrikt? Of misschien is ze wel heel erg warm? Hoewel de mijne daar nog nooit van wakker geschrokken is maar je weet maar nooit. Ik zou met dit weer alleen een rompertje aandoen wanneer hij nog met voetjes en al in de doek zou gaan. Ik heb zelf een doek van Bykay maar die gebruik ik nu niet, veel te warm! Ik bewaar hem voor de winter, of wanneer hij dan niet stevig genoeg is voor de volgende baby. Lijkt me echt heerlijk, weer zo'n ieniemienie babietje dragen. Voor nu heb ik een das leighte (of hoe je dat ook schrijft) van Hoppediz en die is wel fijn. Ik heb alleen altijd ruzie met de knoop. Eigenlijk meer met de stukken stof die van de beentjes naar de knoop lopen (volg je het nog??). Omdat ik die samenknijp om de knoop te kunnen maken snijden die stukken nogal in mijn zij, ik ben niet dik maar heb nog wel een extra kilootje En dan krijg ik daar zo'n deuk in.. Soms lukt het wel om de stof uit elkaar te trekken zodat het over een breder stuk loopt maar soms ook niet. Hebben jullie dat nou ook of doe ik iets verkeerd?
Ratatosk, die banden die moeten gespreid onder de beentjes van je kindje zitten, en zouden daardoor wat meer breedte moeten hebben dan jij nu omschrijft. Evt kan je ze wat 'losser' samennemen bij het afknopen, zodat je de druk meer spreidt over jouw heupen.