Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voor de kleine stukjes is een RS ideaal (even de supermarkt in als je met de fiets gekomen bent, hoef je dus niet te knopen). Met deze specifieke RS heb ik geen ervaring. Omdat het gewicht asymmetrisch wordt verdeeld lijkt me een goede en iets veerkrachtige doek wel gewenst. Ik heb een RS die uit een ellaroo is gemaakt (laten doen door iemand), maar die doek is vrij stug en gaf met gewoon knopen ook snel drukpunten. Als RS is hij eigenlijk vooral mooi, maar qua dragen zou ik met de kennis van nu ;) een andere stof hebben gekozen.

2. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

bedankt voor jullie antwoord. Ik wil hem gaan gebruiken vanaf de geboorte. Mijn jongste zoon huilde erg veel, was alleen stil als ik hem bij me nam. Als ik toen had geweten dat een draagdoek erg handig is, dan had ik er toen al een gekocht. Ik wil ook bv geven en dacht dat het ook handig is om een draagdoek te hebben zodat ik dat overal discreet kan doen. Ik zou hem ook willen gebruiken als ik de jongens naar school moet brengen en ophalen. Dus niet om grote afstanden mee te lopen.

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ringsling geen ervarring mee
    wel met gewone geweven doeken en mei tai
    ik draag nu echt bijna niet meer omdat het weer niet altijd meezit
    en ik geen regen dichte draagjas heb

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb geen ervaring met een RS met een klein kindje. Ik zou denk ik eerder voor een rekbare doek kiezen met een kleintje als je snel weg moet (knoopt makkelijk en je kunt voorknopen).

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Een BB ringsling heb ik geen ervaring mee, maar zo vanaf de afbeelding lijkt hij wel op degene die ik heb (zelf gemaakt). Heb J. niet vanaf heel jong gedragen in de ringsling, maar de ringsling is wel de doek die ik het meest gebruikt heb. Heb ook een ringsling gemaakt voor iemand die hem wel met pasgeboren baby heeft gebruikt en hij beviel haar goed. Ik heb bij mijn ringsling gewoon stevig katoen gebruikt en voor de andere doek heb ik linnen gebruikt. Canvas is ook geschikt. Die stof rekt ook allemaal wel iets mee, dus dat gaat, naar mijn idee, prima. Bij onze tweede wil ik de ringsling wel eerder gaan proberen, ben heel benieuwd.

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Melanina: ik draag ook gewoon met regen. Dan juist omdat ik geen zin heb om met mijn wandelwagen in de regen te lopen. Dus dan pak ik gewoon een paraplu!

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok ik heb nog n vraagje :)
    als mijn meisje geboren is is het al herfst en daarna komt de winter ( helder momentje :p ) dan is t natuurlijk stervens koud is zon doek dan wel warm genoeg ?
    ik ben nl van plan om haar zoveel mogelijk in de draagdoek mee te nemen , moet toch alles lopend doen (naar school en weer terug )
    je jas kan je dan niet dicht doen natuurlijk of kan je de doek ook over je jas dragen ?

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    is er trouwens niet iemand in de buurt van rotterdam met verschillende draagdoeken :p
    las al dat je er hebberig van wordt dus misschien is er iemand met n paar doeken die ik kan komen uitproberen voor ik ze koop ?
    zag nl op de site van pretty mum ook n seven sling die je gewoon over je schouder hangt en daar ook n kleine baby in kan doen , dus zonder knopen :)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    over koud, voor de baby is het niet te koud! (rompertje, broekje, truitje, evt vestje, maillotje en mutsje en vooral veel mama-warmte)
    Voor jezelf kan het koud zijn, maar bedenk dat je wel een warme baby bij je draagt + 3 lagen stof! Jas eroverheen en is toch vaak wel warm zat hoor.
    Je hebt ook draagjassen, maar die vind ik net zo sexy als een xxxxxxxl fleecevest van de zeeman.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Er zijn heelveel soorten draagjassen. Je kan ook over een jas dragen, maar ik vind dat zelf verre van ideaal. Ik heb een mamaponcho (gekocht bij slingomama, google maar even). Mooi ding. Zuivere scheerwol. Kijk maar:

(kost wel 200 euro :$, maar dat hij hij dubbel en dwars waard)

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    En voor je kindje is dragen uiteraard een heel stuk warmer dan in een wagen zitten/liggen ;) Ik nam aan dat het je ging om je eigen warmte :)

12. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Dat is inderdaad de eerste jas die ik wel mooi vind evenstar. Die anderen zijn allemaal zo lomp.

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou eigenlijk dacht ik wel aan mn meisje :p maar ook aan me zelf hihi
    maar idd zij zal t vast niet koud hebben met al die laagjes denk ik zo :)

14. misa

misa Niet meer actief

Maar wie van jullie heeft een beco en een bondolino, of ervaring met beiden? (of is dit topic alleen voor doeken?)

Ik heb het idee dat het dragen met de bondolino veel lichter aanvoelt dan met de beco. Of doe ik dan iets verkeerds met de beco?

En met de bondolino heb ik het idee dat hij wat uitzakt/ losser gaat na een poosje. Herkennen jullie dat ook?

Vanaf wanneer gingen jullie op de rug dragen?

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    geen ervaring met bondolino, heb wel een beco. Ik droeg Mart op de rug vanaf een maand of 5, maar toen was hij al wel 68 cm en 8.5 kilo en erg sterk in zijn nekje. Nu draag ik hem vaak op de rug, gaat prima. Vind rugdragen met de beco fijner dan buikdragen

16. misa

misa Niet meer actief

Ik moet nog even handigheid krijgen in het dragen op de rug. Met de beco is dat wel veel makkelijker dan de bondolino. Daar wilde ik het laatst mee proberen, halverweg heb ik hem snel van mij rug geplukt, want ik durfde niet meer...! hihi!

Hoe doe jij het op de rug?

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik gebruik op koude dagen gewoon een fleecejas maatje tegroot en misschien dat ik bij de kranenbroek ofzo ook wel een winterjas maatje te groot ga halen. Het zal hier voornamelijk zijn om met de hond te wandelen en daar heb ik geen 100den euro's voor over eigenlijk.

Ik wil al een hele tijd een ringsling voor erbij. Had nog geen haast omdat dochterlief toch eerst sterk genoeg moet zijn in de nek want ik wil rechtop dragen en niet in kommahouding maar inmiddels is dat al een heel eind en wil ik binnenkort toch de knoop doorhakken.
    Nu ben ik alleen in twijfel gebracht door de sevenslings. Niet zo'n lange flap (staart) er aan is toch ook wel ideaal maar ik twijfel nog of je je kindje zo wel fijn/stevig genoeg kunt ondersteunen?

Iemand die er ervaring mee heeft toevallig?

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heb voor een prikkie een 7slings gekocht (zelf maken was haast net zo duur) dus we gaan eens testen eer daags!
    Lijkt me ideaal om even de hond uit te laten of snel even de winkel in, scheeld toch een hoop geknoop. Ben benieuwd!

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Kan iemand mij misschien iets uitleggen?

Ik probeer al tijden mensen uit te leggen het verschil tussen een Baby bjorn en een goede ergonomische drager.. waarom ontstaan er dan altijd discussies? Net zoals BV en KV.. ik zie het hier in verkooptopics... zet een BB die is meteen verkocht met 10 wachtenden.. maar verkoop een MT of een andere drager en je blijft maar uppen..
    Is het het onbekende? of willen mensen gewoon niet toegeven dat je eigenlijk gelijk hebt? De kosten kunnen het niet zijn.. een nieuwe BB is net zo duur als een ergo drager.. waarom willen mama's niet luisteren?
    Waarom blijven ze een kind met het gezicht naar voren in zon ding proppen met de beentjes recht hangend naar beneden, een hol rugje etc? Als je dan zon BB wilt gebruiken.. dan draag je kindje AUB niet naar voren met het gezicht...
    Grrr, maakt me soms gewoon echt kwaad...

http://www.babybjorn.nl/images/baby-carrier-original-organic-287-w470.jpg

http://static.ikbenmama.nl/images/res/_manduca_all5colours_cw_h_05_360_240.jpg

daar heb je toch geen woorden voor nodig om te zien in welke het kindje fijner zit?

zo, moest ik ff kwijt

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou, inderdaad.. snap ik ook niet. Als je het dan er een keer over hebt, krijg je van die opmerkingen als: 'ik had ook een bb toen mijn kind klein was en dat ging heel goed hoor, zat ie heel lekker in'.

Ja, uhhu vast.

Deel Deze Pagina