Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    En als die bb's nou goedkoper waren, maar die krengen zijn nod duur (en lelijk) ook..
    Ik snap er ook niks van.

Kwam gister nog een vrouw tegen met kindje in zo'n onding, ik had Mart lekker in de mei-tai en die keek ook een stuk vrolijker dan dat arme kindje

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    vandaag weer sinds 2 maanden me dochter in een doek gehad ik dacht dat word brullen maar ze kroop gelijk heerlijk tegen me aan.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    het zijn de enige dragers die ik tegenkom... van de winter was het zo koud met harde wind.. komt er een papa aan met kind in BB en ook gezicht naar voren.. in een dik skipakje gepropt.. kind hing dus helemaal stijf in die zak met de wind vol in gezichtje
    en toen voelde ik dat warme lijfje van mijn kindje die lekker lag te slapen in doek en draagjas...

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ja ik zie op me werk ook de onmogelijkste dragers denk ik ben ik blij dat ik de draagdoek heb leren kennen
    Erg handig trouwens om van een gewone stoel een kinderstoel te maken of een heerlijke hangmat voor in de box

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
  6. December mama

December mama Actief lid

13 aug 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag ook een draagdoek gebruiken meteen vanaf de geboorte. Mijn kind komt ter wereld in december in de wintertijd.

Is een bykay aan te raden, om het meteen te gebruiken en ook voor de koude winter maanden?

Ik heb op draagdoek.nl het volgende gevonden
    Lees mee:

http://draagdoek.nl/images/afbeeldingen_news/Marieke%20Heupdysplasie%20WEB.pdf

Dus een draagdoek wordt aangeraden als een kindje heupdysplasie heeft maar ook als het kindje dat niet heeft, kun je dan ook beter zo'n draagdoek gebruiken?

Is zo'n bykay draagdoek hetzelfde als een tricot slen?

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik zou eigenlijk gelijk voor een geweven draagdoek gaan want een bykay is rekbaar en als je kleintje wat groter word zit dat niet snel meer lekker
    Ook word rugdragen afgeraden met een rekbare doek
    Op een ander forum staan vaak 2de handsdoeken te koop en ook veel informatie.
    PB me voor een link

8. December mama

December mama Actief lid

13 aug 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, Melanina. Je raadt me dus aan om een geweven doek te gebruiken, aangezien ik een doek wil gebruiken meteen vanaf de geboorte. En kun je zo'n geweven de doek de hele jaar door gebruiken?

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Je hebt verschillende soorten
    Ik gebruiks sinds me dochter 3 maanden is een draagdoek en gelijk een geweven genomen
    Zelf vind ik een dunnere iets fijner dragen en dan een jas eroverheen .

10. misa

misa Niet meer actief

Ja, die BB's zijn ook de enige dragers die ik tegen kom. Heel zelden een doek en dat was het wel. Dus waar zijn jullie allemaal..? ;)
    Ik probeer ook altijd iedereen over te halen. Ik heb zelf de switch van BB naar SSC heel snel gemaakt..! (ik wist voorheen van niets).

Ik denk ook dat dat het probleem is: leg een ssc bij de prenatal e.d. neer en dan gaat het veel duidelijker worden. Dan gaan mensen vast nadenken en zien ze het verschil. De meeste ssc's koop je op internet, omdat er niet veel real life winkels zijn.
    Mensen weten gewoon niet van het bestaan en het verschil.
    Denk ik!

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nee er word weinig reklame gemaakt voor goede dragers zoals doeken bondolinos meitai`s enz

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    een geweven doek kan je hele jaar door gebruiken.. geweven doeken heb je in allerlei materialen, linnen (lekker luchtig in zomer), wol, lekker hele jaar door, katoen, zijde etc
    een tricotdoek kan heel lekker zijn voor de koude winter.. en zalig om je kleintje in te dragen omdat die zo zacht zijn.
    je kan beginnen met een tricotdoek en als je kindje een maand of 4 is de overstap maken naar geweven.
    een ander verschil tussen tricot en geweven is de knooptechniek, tricot knoop je eerst en dan pas je kindje erin... geweven knoop je pas af als je kindje er al in zit.. (op paar knopen na dan)

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    welke draagjas hebben jullie?

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    hoelang duurde het voor hij binnen was ???
    ik heb namelijk wel een draagjas maar die zit voor geen meter en is van fleece

16. December mama

December mama Actief lid

13 aug 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha, dus je raadt me aan om toch eerst voor een tricot te gaan.
    En een tricot dat is een tricot slen of zoiets?
    Of zijn er meerdere soorten en welke raad je aan (weliswaar 2de hands als ze duur zijn, aangezien ik daarna toch een geweven doek moet kopen)

17. December mama

December mama Actief lid

13 aug 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van doekentheek kom ik het volgende tegen.
    Dat het beste is om je baby meteen vanaf de geboorte in een kikkerhouding te dragen. Alleen als ik naar instructies films kijk, dan zie ik echter staan:

"Kreuzwiege (liggend, vanaf de geboorte), kreuztrage (rechtop, vanaf een maand of drie in het kruis)"

Want ik las ergens weet niet meer waar dat de baby niet in foetus, komma houding mag liggen omdat dat hartstikke gevaarlijk is. Terwijl ik op verschillende (verkoop) sites iedere keer zie dat de baby wordt gedragen in een foetus/komma houding. Wat ik dus niet begrijp.

Oeff dilemma, ik weet ondertussen wel hoe je zo'n knoopdoek (tricot doek) moet knopen of een geweven doek, lijkt me niet zo moeilijk. Maar vraag me dus af (als het toegestaan is) hoe ik mijn toekomstige kind in zo'n kikker houding kan krijgen zonder haar te pijnigen.
    Ik neem aan dat je de knietjes zelf omhoog moet doen en haar rug moet dan bol zijn. Of doen baby's dat automatisch??

Ik ben al dagen lang aan te surfen over de draagdoek. Maar zonder resultaat. Ben ten einde raad.:(

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    nee, ik raad je niet aan om eerst met tricot te beginnen :) ik zeg alleen dat dat wel mogelijk is..

over de houding om je kindje in te knopen:
    liggend is gewoon niet zo goed.. je kindje kan het sneller benauwd krijgen doordat liggend in een doek het kinnetje sneller op de borst geduwd word.. dat is 1 van de redenen om te kiezen voor rechtop in kikkerhouding.
    En die houding neemt een pasgeboren baby zowieso aan dus je hoeft geen pijnigende handelingen te verrichten :)

ik zou als ik jou was lid worden van het dragen en voeden forum.. daar vind je heel veel informatie over dragen en dragers :)

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb de mijne 2e hands gekocht.. maar normaal leveren de bij mij bekende webshops snel

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0

Deel Deze Pagina