Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Heerlijk weer met me mei-tai gedragen
    In de metro met de wagen gegaan maar bij Blijdorp moest me meisje slapen en ja in de wagen doen we dat niet dus op me rug en binnen 10 min sliep ze wel 1,5 uur .

2. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ai stom ik zie nu dat ik schreef over de trico slen maar ik bedoel de cotti.

Draagdoeken » Tri-cotti - Babylonia zwangerschap en baby produkten

Ik zie nu ook op de plaatjes dat de baby daar veel hoger zit dan wanneer ik de doeken draag. Hij is echt te groot. Iemand een maat M thuis, zou je die eens op willen meten? Dan kan ik nog een poging doen om hem in te korten.
    Anders moet ik toch maar wat anders kopen. Toch maar gaan knopen dan, ik zie aan alle reacties dat je er snel handig in wordt....

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk idd dat die dan te groot voor je is. Een doek kan in principe niet zo groot zijn dat je er niet strak of hoog genoeg mee kunt knopen. Dan hou je alleen stof over. Bij deze kan ik me voorstellen dat dat wel degelijk meer uitmaakt!

Ik zou eens kijken naar een simpele doek, evt. via MP. Er zijn er genoeg in de prijsklasse 50-70 euro (mijn Hoppediz Das Leichte was 60 euro) en daar kan je weinig aan miskopen. Of eigenlijk, ze verkopen vrij goed door op MP, zeker als je hem weinig hebt gebruikt. Dan kun je het uitproberen! Het knopen heb je idd snel onder de knie!

4. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik ga op zoek naar een knoop doek. Een vriendin komt deze week op de koffie en die neemt haar drie doeken mee, dan kan ik eens proberen hoe het gaat.
    Bedankt voor de reacties.

5. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

zie dat er nog geen reactie is op mijn vraag of iemand misschien ervaring heeft met de fleece-cover van Hoppediz. Niemand hier??

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee sorry, ken ik helemaal niet. Ik heb zelf de ervaring met mijn Hoppediz Das Leichte dat ik het eigenlijk nooit koud heb gehad. Mijn dochter had er in de winter gewoon een jasje bij aan, en ik had mijn winterjas ook aan, maar dan los.

Wat ik ook nog deed: mijn winterjas heeft (naast een rits) knopen, en hier deed ik een lintje tussen. Vastknopen aan het knoopsgat, dan kon ik hem vastmaken aan de knoop om je baby heen. Zo zat mijn jas heel lekker om de baby heen, en alleen daartussen zat 10-15 cm ruimte. Ik vond het zo prima te doen!

7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik volg dit topic al een tijdje.. :) ben ook een beetje op mp wezen kijken. Ben er wel over uit dat ik een doek wil die je voor kan knopen zoals de tricot slen. Maar nu zag ik ook een doek, life tree. Kent/heeft iemand die? Is dat van dezelfde kwaliteit?

8. fafje

fafje Niet meer actief

dames met een geweven doen...ik zag op youtube een filmpje van de kreuztage....hebben jullie hier ervairng mee..

die is dus een "voorknoop" methode...vroeg me af of het net zo handig is zoals het eruit ziet!??

9. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    En nog een vraag.. op MP zag ik de tricotslen met twee verschillende labels. De ene had alleen een label met ' tricotslen' erop, met bijgaand een papiertje over de uitleg van het dragen en een verwijzing naar de website babydraagdoek.info en de andere had een label met babylonia.be. Is dit allebei van hetzelfde merk? Of is de eerste namaak?

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Die kreuztrage ziet er wel handig uit. Mijn dochter gaat net naar bed, dus ik kan het niet proberen, maar als het zo handig is dat je hem thuis kunt knopen en "mee kunt nemen" zonder dat je een eind over hebt, dan is het wel ideaal! Ik ga het proberen binnenkort!

W.b. die doeken, geen idee, maar is de ene niet Nederlands en de ander Belgisch? Misschien is dat het verschil?

11. fafje

fafje Niet meer actief

gentle, ja let me know...ik vind het er ook handig uitzien..voor bijv als je in de auto gaat...zegmaar wat...of als je geowon alles alvast klaar hebt staan..en hup baby erin en gaan...

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Ik heb met de geweven ook wel voor geknoopt, hetzelfde als met een rekbare. Alleen werkt het met een rekbare wel fijner hoor. Maar het ging wel. Tot ze zwaarder werd, toen ben ik toch maar live gaan knopen.

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Je moet ff op youtube kijken want er zijn knopen die je al van te voren kan doen hoor weet alleen ff niet meer hoe die heet.

14. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je op Youtube zoekt op tricot slen, dan zie je bij rechtop dragen de kangoeroeknoop.
    Die kan met geweven doek ook best vooraf worden geknoopt. tenminste, ik doe dat wel gewoon ;)

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zijn wel meer knopen

de Front cross carry knoop je ook helemaal van te voren

met een geweven doek is de zoekterm op youtube pwcc voor de kangoeroeknoop

16. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je antwoord in elk geval:)
    Slim opgelost met die jas!

Toch ben ik nog nieuwsgierig naar ervaringen (Fleece cover Hoppediz). Dus, toch nog iemand?

17. Luna26

Luna26 Actief lid

6 mei 2009
    150
    1
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag..
    Wij gaan morgen naar de dierentuin met mijn 2 meisjes :)
    Nou wil ik de jongste (9 weken oud) in de draagdoek doen (bykay) maar wat moet ik haar dan allemaal aantrekken zodat ze het niet te koud krijgt maar ook niet te warm.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord..

Groetjes Luna

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik zou haar een rompertje zonder mouwen aandoen, een shirtje en een maillot. Dan kun je altijd nog een vestje erbij aan doen als het nodig is, maar waarschijnlijk niet.
    Ik neem onze jongste ook zo in de doek mee nu.

19. Luna26

Luna26 Actief lid

6 mei 2009
    150
    1
    0
    En dan gewoon boven mijn jas toch??
    (dit wordt de 2'de keer dat ik hem ga gebruiken.)

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    nou ik vind op mijn jas dragen niet zo fijn. ik zou onder je jas knopen en dan je jas open laten hangen. (maar je krijgt het zelf ook warm van de draagdoek hoor!)
    veel plezier!

Deel Deze Pagina