Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thanks voor de tips Evenstar. Welke vd 2 doeken zou jij nemen? De katoenen geweven of die met bamboo. Vind allebei de kleuren erg mooi. Bamboo is idd heerlijk zacht!! Ben gek op bamboo, hier thuis ook een bamboo gevoerde slaapzak. Wil ik zelf ook wel in slapen.

2. Dat dachten veel dragers ook idd, dat hij glad zou zijn. Maar scheen heel erg mee te vallen. Geeft schijnbaar ook mooie kleine knopen.

Mijn andere voorkeur was een hoppediz das leichte aangezien we een zomerbaby krijgen, maar vind die doeken niet zo mooi.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Maahaaar... kan heeel zacht worden ;) Ik ben nu al druk bezig. :DAls een linnen doek eenmaal zacht is, is 'ie ook écht zacht!

4. IK moet wel vanavond beslissen, het is namelijk een preorder en krijg dan 7,5% korting.

Prijzen zijn dan:

Geweven draagdoek: préorderprijs €48,56
    Geweven draagdoek bamboo: préorderprijs €61,51

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou voor de katoenen gaan voor de grip. Grip is heel fijn, zeker in het begin, en ook met een klein babytje omdat je niet enorm lang en strak wil aanspannen.

6. Ik heb ze toch maar alletwee besteld :)

Als er 1 niet bevalt verkoop ik hem gewoon weer. Zo kan ik kijken welke ik mooi en fijn vind.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik ben niet van de bamboo.. zacht is lekker voor een doek, maar ik vind bamboo doeken veel te zacht.. waardoor ik het onprettig om te knopen vind

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik vind zachte doeken juist heerlijk knopen stuge doeken knopen niet zo fijn.
    Helaas heb ik maar een doek die echt mega zacht is.
    Dus die blijft zo ie zo in huis.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo zie je maar dat smaken verschillen he :) Ik vind bamboe heerlijk, vooral die van natibaby. Daar zou ik zelf wel in gedragen willen worden :D Wel vind ik dat als je maar 1 doek hebt, dat je het beste een katoenen doek kunt kopen. Een allrounder die je makkelijk kunt wassen, strijken en lekker 'mishandelen' om 'm lekker zacht te krijgen. Linnen doeken van didymos zijn in het begin vaak erg stug ja, maar als die eenmaal zacht zijn, zijn ze heerlijk. Linnen van natibaby vind ik niet zo stug en zijn makkelijk 'in te breken' en worden dus ook megazacht. Als je een echte zomerdoek wilt, zou je eens kunnen kijken naar de doeken van vatanai. Vooral de jacquard geweven doeken (met een patroontje zoals de valensole, niet die met strepen) zijn super dun en toch heel draagkrachtig. Je zou ook eens op het dragen en voeden forum kunnen kijken of er iemand uit je buurt is met veel doeken. Bij mij mag iedereen zo komen kijken en doeken komen proberen. Heb ze in alle soorten en maten ;) Dan kun je iets beter een beeld vormen wat jij prettig vindt.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb 7 doeken en 2 mei-tai``s

vandaag een keertje naar IKEA zonder doek nou nooiiiiiiit meer was een drama bijna heeel de tijd een kind wat niet in de wagen wou of gedragen wou worden

Dus volgende keer gewoon weer een mei-tai mee

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zonder drager of doek naar Ikea of waar dan ook is hier ook een drama, maar ik moet zeggen dat ik dragen wel heel zwaar vind op dit moment. Mijn dochter is bijna 2 en weegt meer dan 15 kilo, ik vind een doek nooit fijn op de maag met de misselijkheid. Heb jij daar geen last van Vlinder? Och dit kan ik je elders ook vragen natuurlijk :D

12. Vlinder84

Nou, ik draag zoonlief al een tijdje niet meer. Heb het al zwaar genoeg met het gewicht aan de voorkant ;) En hij is 3 geweest he, wil al lang niet meer gedragen worden. Alles zelluf doen :) Dus ik zie ontzettend uit naar de geboorte van deze kleine man, mijn nieuwe kleine draagobjectje yay! :D

13. illi

illi Lid

12 dec 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een drager en heb het hele topic doorgelezen, erg leuk.

Mijn zoontje van 10 weken wil niet graag neergelegd worden dus sinds de geboorte draag ik hem eigenlijk constant op de arm met me mee (binnenshuis). Ik vind het heerlijk om hem zo bij me te hebben maar het is wel heel lastig als ik wat wil eten of andere dingen moet doen.

De Boba 3g en Beco Butterfly 2 spreken me met name aan, maar ik las dat deze, ondanks infant inserts o.i.d., eigenlijk beter niet te gebruiken zijn voor pasgeborenen. Weet iemand hoe dat zit met een kindje van 10 weken?
    En is er iemand die beide dragers gebruikt heeft? Ik weet wel wat de specifieke verschillen zijn maar kom er toch niet uit welke fijner zou zijn?

Ook vraag ik mij af of mijn zoon überhaupt wel in een drager wil; op mijn armen wil hij altijd zo gedragen worden dat hij over mijn schouder kan kijken. Pas als hij in slaap valt mag ik hem op mijn borst tot onder mijn hoofd laten zakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Vanaf een week of 11 ben ik wel de Manduca gaan gebruiken, niet voor uren, maar korte stukjes.

15. Vlinder84

Hoog omknopen in een draagdoek is mijn advies dan. De dragers/doeken moeten sowieso zo hoog geknoopt/gedragen worden, dat je met gemak een kusje op het voorhoofd kan geven. Je kunt ook een bondolino proberen.

16. Morgen komen mijn 2 doeken uit Polen binnen. Kreeg net een berichtje. Kan niet wachten!!

17. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Oh wat leuk al die draagdoeken! En een man met kind in een draagdoek... supersmelt... Wat lief :)

Ik zou ook graag een draagdoek willen maar dat knopen lijkt me zo moeilijk. Nu zag ik laats iemand lopen met een draagzak die je moest knopen. Dus niet zo'n babybjorn geval. Ik probeer het op internet te zoeken maar kan het niet vinden. Weet iemand hoe dat heet en waar je die koopt?

18. fafje

fafje Niet meer actief

is er trouwens een babydrager voor in de zomer? ze zien er zo dik en warm uit namelijk!

19. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij bedoel je de bondolino!?

20. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    En er bestaat ook een Bondolino die van een dunnere stof gemaakt is.

Deel Deze Pagina