Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi!

Ik heb een girasol draagdoek, earthy rainbow. Paar keer thuis proberen te knopen, 1 keer baby in geprobeerd maar jammer genoeg vinden we het beiden maar niets. Daarna tricot geprobeerd maar nee ik nee het teveel gedoe.

De girasol is 1 keer gewassen, nooit echt gebruikt dus. Als iemand geinteresseerd is dan doe ik deze graag weg. Ik woon in engeland maar stuur het graag naar nederland. Komt het ook vandaan hihi.

2. kobus79

kobus79 Lid

22 dec 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al even aan het kijken naar draagdoeken, maar nu ik zie dat er een in Engeland aangeboden wordt hier, toch maar eens een berichtje posten. Aangezien de baby pas in juni komt is er nog niet echt haast, maar wel leuk om eens wat meer te leren. Ik ben een volledige leek op het gebied van draagdoeken en heb een aantal vragen.

1. wat voor maat moet je als man hebben? Ik ben 1.84 en normaal gebouwd (vriendin 1.74 en normaal gebouwd). Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat voor kledingmaat ik heb, behalve medium of large (ik ben niet echt modieus...). Zou een doek van 4.60 dan goed zijn?

2. zou een Girasol een goede beginnersdoek zijn? Is het gemakkelijk leren te knopen en zo niet wat zijn de doeken waarmee zelfs een leek dit leert?

3. wat zijn goede doeken voor de zomer (die dus ook gemakkelijk te knopen zijn voor de leek). Aangezien de baby in juni komt (en mijn vriendin erg warmbloedig is), lijkt het me dat je voor de eerste paar maanden niet een te warme doek wilt?

4. Kun je leren te knopen voordat de baby er is? Zo ja, wat is een redelijk baby-substituut. Ik zat zelf aan de 2 literfles cola of zo te denken, maar weet niet of er ook iets beters te vinden is?

5. Kun je een baby vanaf de geboorte dragen in een draagdoek. Ik heb wat gezocht en het lijkt alsof het wel kan, maar het lijkt me dat je toch wel wat ervaring wilt hebben met knopen om zeker te zijn dat alles een beetje goed zit.

Veel vragen, excuses hiervoor! Maar hopelijk kunnen jullie helpen bij de beantwoording! Dankjewel!

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Wat jammer, Polkadot. Maar, om eerlijk te zijn, 1 keer proberen is misschien te weinig... Je eerste luier omdoen ging vast ook niet zo soepel, toch was dat ook wel de moeite waard... ;)

Heb je de filmpjes van Webkim op Youtube al eens bekeken?
    Hier de FWCCen hier goed knopen met een rekbare doek.

4. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hihi je hebt gelijk.

Ik vind het zo lastig om om te doen! Het hangt op de vloer, en als ik het buiten zou moeten knopen dan wordt het vies.. Ik vind het erg lastig om het van mijn rug te pakken, een vast te houden en de ander te pakken en dan te knopen. Ik kom niet bij de tweede en laat ik de eerste los! En dan moet ik mijn baby ook nog stevig en hoog vasthouden. Heb ik het eindelijk goed wil mijn baby niet meer hihi. Ze is een enorm actief meisje., ze kruipt nu ook al, al met 5.5 maand. Ik denk dat het gewoon voor ons allebei niet is.

Ze houdt wel erg van gedragen worden. Daarom heb ik 2 doeken gekocht. De rekbare houd ik voor het geval dat nr 2 ooit komt lijk me dat handig, die kosstt ook niet veel. Van de girasol vind ik het zonde. Ik wil het wel graag! De wagen vind ze ook niets hihi

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik ben al even aan het kijken naar draagdoeken, maar nu ik zie dat er een in Engeland aangeboden wordt hier, toch maar eens een berichtje posten. Aangezien de baby pas in juni komt is er nog niet echt haast, maar wel leuk om eens wat meer te leren. Ik ben een volledige leek op het gebied van draagdoeken en heb een aantal vragen.

1. wat voor maat moet je als man hebben? Ik ben 1.84 en normaal gebouwd (vriendin 1.74 en normaal gebouwd). Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat voor kledingmaat ik heb, behalve medium of large (ik ben niet echt modieus...). Zou een doek van 4.60 dan goed zijn?
    Ja hoor, dat is een goede maat.

2. zou een Girasol een goede beginnersdoek zijn? Is het gemakkelijk leren te knopen en zo niet wat zijn de doeken waarmee zelfs een leek dit leert?
    Girasols zijn prima doeken, zowel om mee te beginnen als voor een wat groter kindje.

3. wat zijn goede doeken voor de zomer (die dus ook gemakkelijk te knopen zijn voor de leek). Aangezien de baby in juni komt (en mijn vriendin erg warmbloedig is), lijkt het me dat je voor de eerste paar maanden niet een te warme doek wilt?
    In elk geval geen rekbare doek, die moet je namelijk met meerdere lagen over je kindje dragen voor de stevigheid. Typische zomerdoeken zijn Calin Bleu doeken, maar ik vind ze zelf wat minder geschikt voor als je kindje wat groter is. Aan de andere kant: ze zijn niet stikduur. Een 'gewone' draagdoek kun je ook in de zomer dragen als je de FWCC knoopt met maar één laag over het kindje en je je kindje niet te warm aankleed, een romper zou met warm weer dan meer dan genoeg zijn. Een andere mogelijkheid is een Bondolino van een wat dunnere stof of een Girasol Mysol (mei tai) die zijn aan de zijkanten open en daardoor wat 'lichtiger'.

4. Kun je leren te knopen voordat de baby er is? Zo ja, wat is een redelijk baby-substituut. Ik zat zelf aan de 2 literfles cola of zo te denken, maar weet niet of er ook iets beters te vinden is?
    Haha! (no offence) Een rookworst eronder plakken voor de beentjes... ;) Wat je zou kunnen doen is vooraf een draagconsult boeken bij een webshop (Babybij.nl biedt zowel doeken als consulten aan) Consulenten hebben speciale draagpoppen die een beter substituut vormen dan een colafles. :D

5. Kun je een baby vanaf de geboorte dragen in een draagdoek. Ik heb wat gezocht en het lijkt alsof het wel kan, maar het lijkt me dat je toch wel wat ervaring wilt hebben met knopen om zeker te zijn dat alles een beetje goed zit.
    Ja hoor, dat kan. Je kunt er dan voor kiezen om de beentjes in de doek te houden bij de FWCC. Het beste is wel om je kindje rechtop te dragen en niet in de kommahouding (zoals in die Lodgerdingen en minimonkeys) omdat kinderen dan toch het risico lopen niet helemaal goed te liggen waardoor ze in andemnood kunnen komen.

Veel vragen, excuses hiervoor! Maar hopelijk kunnen jullie helpen bij de beantwoording! Dankjewel!

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je je doek al deels voorgeknoopt hebt, hoeven de punten de grond nauwelijks te raken. Ik laat ze ook wel een beetje in de auto hangen.

Het leren knopen kost wel wat moeite, dat klopt ja. Maar ik moet zelf zeggen dat ik het alle moeite waard vond. Pas las ik dat iemand schreef dat het haar extra paar armen was. Vond ik een heel treffende omschrijving.

Ik zou zeggen, geef het nog een kans, probeer het met een grote beer of een kussen uit (Kan ook nog, Kobus 79). Misschien kun je op het forum van Natural Mamas wel iemand vinden die je een consult kan geven? Of woont er een ervaren 'draagdoeker' in de buurt?

Als je de doek toch te veel gedoe blijft vinden, kun je misschien een Soft Structured Carrier aanschaffen als je toch wilt blijven dragen. Zoals Manduca, Bondolino, Ergo, etc.

Succes!

7. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb een plaatje gezocht maar het was inderdaad een Bondolino. Heeft iemand daar ervaring mee en is het wat? En waar koop je die? Ik kan geen winkel vinden het lijkt er op of je ze alleen via internet kan bestellen. Ik vind het nog al prijzig om de gok te nemen, En hoe doe je dat in de winter? Ik heb zo'n berenpakje. Kan ze daar dan mee in de draagzak en is dat voldoende?

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    De Bondolino is één van de weinige SSC's die je vanaf de geboorte kunt gebruiken. Andere SSC's zeggen ook wel dat het kan, maar daarin is de steun beduidend minder voor hele kleine baby's en kun je dus geen uren dragen. De Bondolino is gewoon een goede babydrager, het wordt wel wat minder comfortabel als je kindje de 15 kg gepasseerd is, meen ik gelezen te hebben.
    Bij www.babybij.nl kun je 'm ook lenen zodat je kunt kijken of het wat voor je is. Je zou ook andere merken kunnen proberen. Zelf vind ik de Manduca voor de zomer ook heel geschikt en prettig.

In de winter draag ik in een speciale draagjas (ook te zien op de eerder genoemde site) en je die zou je eventueel ook zelf kunnen maken.
    Als je je kindje over je jas draagt, is het wel belangrijk dat het warm gekleed is. Hij/zij zit dan wel tegen je aan, maar ik kleed mijn kind in de winter dan zoals ik 'r ook in het fietsstoeltje zou kleden: winterjasje, geen dunne legging en een muts op. In een draagjas hoeft dat natuurlijk niet.

9. illi

illi Lid

12 dec 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL

Dank je voor de tip, helaas is de 'head-kissing position' normaal gesproken juist te laag voor mijn zoon, hij wil meer 'cheek-to-cheek' :)

Ik heb de Boba kunnen proberen, die leek mij totaal niet geschikt voor 10 weken. Uiteindelijk de Storchenwiege Baby Carrier gekocht. Deze is precies aan te passen op de grootte van de baby, zowel in de lengte als de breedte. De eerste keer kreeg ik zoon er al slapend in en heb zo een paar uur met hem door het huis gelopen. De keren daarna moest hij echter telkens heel hard huilen als ik hem in de drager deed, of hij nu wakker was of sliep.. Ik hoop dat het alsnog lukt want ik wil hem graag dragen! Heeft iemand misschien tips hiervoor?

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb een Bondolino besteld, en nu maar hopen dat mijn dame het leuk vindt.

11. Ik heb vandaag voor het eerst de doek voor de baby uitgeprobeerd op mijn zoontje. Hij voelde zich niet lekker en was ontroostbaar. Wilde alleen maar door mama gedragen worden. En aangezien ik 16wk zwanger ben en last van mijn bekken heb, heb ik toch maar geprobeerd de doek te knopen en volgens mij is het best aardig gelukt? Wat vinden de kenners?

12. En aan de achterkant:

13. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb er geen verstand van maar het ziet er in ieder geval heel liefdevol en vredig uit! Heerlijk lijkt me het om te dragen. Ik kan niet wachten tot mijn Bondolino binnen is.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh wat een prachtige foto, Bloempje. Zo liefdevol :) Zo te zien heb je 'm mooi strak en hoog om jullie heen gevormd. Zitten zijn knietjes hoger dan zijn billen? Je zou ze eventueel wat hoger kunnen duwen door de voetjes omhoog te duwen. Dan zakt zijn kontje goed weg in het buideltje.

15. Ik heb hem geprobeerd zo ver mogelijk met z'n kontje naar beneden te laten zakken maar m'n buik zat in de weg hihi .. beetje last van maagzuur nu ook.

16. Oh en bedankt voor de complimentjes over de foto. Ben blij dat ik manlief even snel had gevraagd een foto te schieten. Was helemaal trots dat het me in 1x gelukt was de doek te knopen.

En vond het echt genieten om hem zo lekker dicht tegen me aan te dragen. Hij vond het zelf ook wel fijn volgens mij, straks moet ik nog gaan duo dragen :$ :D

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier mijn dochtertje voor het eerst in de draagdoek, ze lag echt super relax.

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ahhhhh krijg gelijk weer kriebelsss

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, het is echt weer heerlijk zo'n klein hummeltje ;)

Deel Deze Pagina