Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben blij op draagdoek gebied :) Ik heb een ongebruikte doek liggen :), een prachtige, super grippy, bouncy, knuffelige Ellevill, een Jade Mild. Van mijn lieve man gekregen vorig jaar. Probleem: hij dacht: evenstar is 1,84, die moet een lange doek. Maar ja, ik kan rustig met 4,2 af, draag algemeen met 4,6. Deze is VEEEEL te groot. En niet helemaal mijn kleur (hij is mooi voor donkere mensen).

Dus... Jade wordt een project. Afhankelijk van wat buikbaby is (boy or girl :D) wordt hij aubergine of bordeaux, misschien geverfd met gradatie als ik het durf.

Hij wordt nu door een handige mama ingekort. Jubel! Uiteraard zit ik ook alweer te hunkeren naar een nieuwe doek, maar dat mag eigenlijk echt niet. Niet dat ik zo'n enorme stash heb, maar toch.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @ skatje, ja fijn he:) ik zie dat bij veel mensen staan, dus dacht: zal het er ook maar bijzetten:)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik beval ook hoogzomer. Ik denk dat ik voor een Hoppediz ga.
    Is de Das Leichte aan te raden?

Ik ga mn Manduca verkopen een daar voor in de plaats een Bondolino kopen. Krijg bij buikdragen haar in mn eentje er lastig in en manlief is erg breed en blijven zo aan het verstellen.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Das Leichte is vrij glad. Ik zou een CB nemen (Calin Blue) - lekker grippy en de dunste doek die er is.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ga ik vanavond even naar kijken. Is dat in de winter warm genoeg?
    En is de 'gewone' Hoppediz te warm voor in de zomer?

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik zag ook de Pune, zou die net zo glad zijn!?
    anders ga ik mss idd toch maar voor CB, wordt die hopp niet "stroever "ofzo...?

7. jess37

jess37 Lid

3 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik beval ook in de zomer en zit in dubio,... een hoppediz ( is die niet te warm vraag ik me af ) of een neobulle? De calin blue lijkt me ook wel wat, maar hoor daarover dat je goed moet knopen ivm dat het gaat snijden...

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nee dat heb ik niet geprobeerd nee... hoe krijg je zo'n kleintje op je rug als je alleen bent... ik heb wel filmpjes ervan gekeken, maar ik vond dat zo eng om alleen te doen hihi nooit geprobeerd dus, maar wie weet met nr 3 wel...

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja dat was ik haha, op mn profielfoto bedoel je toch?
    die heb ik weggehaald om iets minder herkenbaar te zijn hihi

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb de CB en helemaal geen last gehad van snijden! en het was ook mijn eerste doek, knopen ging meteen goed (een paar keer geprobeerd op de knuffelbeer tijdens mn zwangerschap hihi)
    en de CB is niet te warm (heb m de hele zomer gebruikt, ook op vakantie in Frankrijk en Spanje...)
    In de winter kan je je kindje gewoon warmer aankleden, mutsje op enzo, dan kan de CB ook gewoon.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lees t idd ook over de cb. Zit nu ook te twijfelen. Heb nog een knoopervaring

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb de Das Leichte en ik vind hem niet te glad hoor! Juist fijn met knopen, lekker soepel vanaf het begin en heerlijk zacht voor die kleintjes.

Met 30 graden is elke doek te warm, maar ik heb met deze in de zomer veel gedragen en in de winter is het prima te doen. Vaak is het eerder te warm dan te koud, en in de winter heeft ze gewoon een jasje of vest aan onder de doek. Ik heb zelf dan ook vaak mijn jas half om haar heen.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
  14. fafje

fafje Niet meer actief

ik neem die blauwe! :D

wat betreft dat snijden van cb, dat durf ik als onevaren knoopster nog niet aan...en ik vind die blauwe pune zo moooi :D

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zal moeten wennen aan blauw als t een jongentje wordt ;)
    Maar mogelijk wordt het dan ook een blauwe.

16. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hallo dames.

Ik zou mijn kindje ook graag willen gaan dragen als het er is. Nu ben ik totaal onervaren. Een vriendin van me is helemaal verliefd op het dragen van haar meisje en zij heeft me eigenlijk wel een beetje aangestoken, sinds ik dat zie denk ik: 'dit wil ik ook als er een kleintje komt' Nu ben ik dus zwanger en me al een beetje aan het oriënteren, maar wat een keuze zeg..... Wat is nu een mooie beginnersdoek. Ik wil toch niet meteen té prijzig, stel dat het dadelijk toch niet mijn ding is. En welke maat moet je kopen als je zelf een formaat van 1.63 en 50kg hebt??

Heeft hier iemand ervaring met de ellaro maija? Ik vind het een mooie doek en een leuke prijs om mee te beginnen. Draagdoeken, borstvoedingskleding en houten speelgoed en natuurlijke verzorgingsproducten - EllaRoo Maija

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fafje en ik zijn ook beginners en wij gaan waarschijnlijk voor een Hoppediz.
    Ik heb even googlen en vond dit:

Een in kruiskeper geweven doek (bijv. Hoppediz en Storchenwiege) rekt ook diagonaal een beetje. In linnenbinding geweven doeken (zoals de Ellaroo) doen dit niet. Daarom worden de krachten beter verdeeld bij kruiskeper doeken (alle kanten op zeg maar) en voegen deze zich ook net wat soepeler naar de rondingen van je lichaam.

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een Girasol, volgens ook met diagonale rek.

Ik vind hem heeeeeerlijk! Bevalt me beter dan een Das Leichte van Hoppediz. Die moet je toch wat nauwkeuriger knopen of zo en deze is zo heerlijk zacht.

Ik heb hem van slingomama.nl. Op de site staan nog meer merken.

Er staan ook aanbiedingen op, als je niet teveel wilt uitgeven.

19. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties en voor de link Skatje, ik ga meteen kijken. Ik sta er echt versteld van wat een keuze er is.

20. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Ik kom mij hier ook melden en gezellig mee kletsen.

Mijn zoontje van maart 2009 heb ik 1.5 jaar gedragen.
    Ben begonnen met een bykay.
    Vervolgens heb ik een Calin Blue tempting green gekocht en daar heb ik echt het meest mee gedragen.
    Wat een heerlijke doek is dat.
    Tevens heb ik ook zelf nog een ringsling gemaakt, weinig gebruikt om dat CB zo heerlijk is ;)

Nu ben ik in verwachting van een meisje en kan niet wachten om weer te mogen dragen.
    Dit kan natuurlijk niet in mijn jongensdoeken dus helaas moest ik vanavond toch echt een Ellevill zara velvet bestellen ;)

Nu alleen nog even nadenken of ik mijn jongens doeken verkoop of toch maar bewaar....

Deel Deze Pagina