ik zie nu toevallig bij ook een "klein" persoon op youtube de double hammock en die doet het met een 4,6m....en houdt al vrij weinig over... Vraagje over die knoop: kan de baby ook met de armpjes eruit? ik zie die knoop steeds met armpjes binnenboord, of alleen 1 armpje eruit..? Of kun je dan beter de rucksack doen?
Toen mijn dochter wat ouder werd wilde ze haar armen er steeds uit doen, maar dan verloor ik spanning op de doek, dus toen ben ik meteen met armen er uit gaan knopen. Dat kan ook.
Thx, Zou dat alleen niet dik zijn met knopen?? Ik dacht zelf gisteren ook nog aan linnen, dat is ook stevig, maar meestal niet zo dik.
Wilde even laten weten dat ik de knoopnhet doorgehakkt! Ik heb mijn rekbare doek verkocht zojuist! En mijn geweven Girasol Earthy rainbow staat te koop in het aangeboden gedeele op dit forum. Ik ga nu voor de stokke draagzak! Het knopen was gewoon niets voor mij helaas. Xx
Nelta het is stug met knopen maar wordt vanzelf soepeler. En het schiet ook niet zo snel los (als in: praktisch niet ) en dat vind ik wel prettig. Hoe zachter de stof, hoe makkelijker een knoop eruit glijdt. Ik heb zelf mijn mei tai met de stof van ikea gemaakt en dat gaat heel goed. Zacht genoeg om te knuffelen, maar stevig genoeg om mijn dreumes goed in te kunnen dragen zonder dat het gaat hangen etc. Maar goed ik heb mijn info ook maar van draagdoekfora, heb zelf nooit een mei tai van linnen oid gemaakt.
We gaan voor de stokke omdat mijn man graag op de rug wil dragen, en ook niet knopen wilt. En daarbij kan die ook voor babies gebruikt worden met aan de voorkant dragen. Lijkt me dan handig bij nummer 2. Ik ben niet handig met 5 meter stof dat op de grond hangt hihi en wil snel snel snel. Ik heb er geen geduld voor. De stokke lijkt me het beste voor draagzakken ook met de knietjes wat hoger. Dat is waarom ik de draagdoek wilde. Als ik nr 2 wel lang binnen moet dragen koop ik denk ik wel een nieuwe rekbare doek. Maar dat zie ik dan wel. Nu Amelia al 8 maand is, erg snel is en geen geduld heeft ( nooit gehad!) zie ik het me niet gebruiken en vind ik erg zonde. We gaan binnekort vliegen dus wil wat makkelijs en lijkt de stokke goed voor.
oooeeh verkoop een Girasol ER voor zo'n draagzak... dat zou ik nou nooit gedaan hebben Ken die draagzak niet, maar er zijn genoeg ergonomische dragers waar je niet bij hoeft te knopen (dit draadje staat er ook vol mee ondanks dat dit een doekentopic was). Grappig, ik vind knopen juist makkelijker dan gedoe met gespjes verstellen.
Dat weet ik maar deze draagzak gaat ook op de rug en heb een goed gevoel bij stokke. Vind het ook erg jammer hoor, ben gek op de kleuren! En twijfel vaak hihi maar als ik het niet gebruik? Ligt al 8 maanden un de la! Dat is ook zonde toch? Mijn meisje zit nooit stil, erg actief,stapt al. Zou der tien keer in en uit de doek moeten halen hihi.
Met iedere goede drager kun je op de rug dragen. Ik zou, als je nog niets gekocht hebt, ook even kijken naar bijvoorbeeld ee beco butterfly (vooral als je gek op kleurtjes bent ) een manduca of even op bezigebij.nl waar nog allemaal ergoniomische dragers taan die je niet hoeft te knopen maar die wel goed zijn voor je kindje (en je eigen rug).
Ja inderdaad. Met een Mei Tai is het bv supermakkelijk, met een doek vind ik het het 'lichtst' omdat je zelf het beste kan bepalen hoe je het gewicht verdeelt. Kijk goed of zo'n draagzak wel geschikt is voor een dreumes, lichter gaan ze niet worden Maar goed, uiteindelijk leer je het beste hoe een drager werkt als je 'm probeert. Ik heb mijn dochter tot 1,5 gedragen (toen zwanger en mijn bandenpijn maakt het nu onmogelijk ). In een goede Mei Tai (ook girasol , ben gek op girasol), en soms met FWCC in een doek. Als ze eenmaal zat vond ze het heerlijk. Een beco heeft trouwens wel een kort lijfje, die vonden wij met 7 mnd al vrij klein, maar onze dochter is groot
Heb ik naar gekeken maar hoorde juist ook negatieve dingen over draag comfort. Daarnaast kan het ook gebruikt worden voor op de buik? Ik weet dat je met elke draagdoek goed op de rug kan dragen. Daarom heb ik ook een gekocht. Maar ik en mijn meisje hebben er geen geduld voor. Knopen al houdend vast aan kind, dan weer te los dus zij te laag. Ik pak een strook van achter, houd kind vast maar kan met geen mogelijkheid de andere strook pakken! Zonder knd al bijna niet. Daarnaast vind ik het erg irritant als alles over de grond sleep als je knoopt. Och nu wordt ik er weer vedrietig van, ben slecht in besluiten en wil alles zo goed mogelijk maar ben gewoon niet zo handig!
Dochter is ook al 9,5 kilo hihi. Tis voor nu meer voor mijn man. Die draagt er. Straks als we nummer 2 hebben kan ik em gebruiken als ze klein is. Dochter zit graag in de wagen, wandelwagenbak vond ze verschrikkelijk, daarom had ik em gekocht.
Alle dragers zijn voor op de buik, sommigen ook voor op de rug. Echt, kijk nog even rond. Als knopen niet je ding is dan zijn er nog heel veel andere opties! Zie trouwens dat je in Engeland woont, dan heb je niet veel aan de bezige bij (die ook anders heet blijkt). Maar kijk eens hier naar enkele dragers, allemaal voor op buik én rug, allemaal zonder knopen én allemaal ergonomisch: Babydrager / draagzak - SlingoMama (Bondolino en Storchenwiege zijn wel deels knopen, de rest niet) Voorgevormde ergonomische dragers of draagzakken - DraagKrachtig shop Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske! Genoeg keuze!
Goede tips Juju Knopen vergt geduld, ik weet er alles van, vreselijk... heb je wel eens een draagconsult gehad? Dat is erg fijn! Gewoon voor het geval je toch een doek zou willen. Qua ergonomische dragers is er echt genoeg keuze - plezieriger voor jou en je kindje.
Is er echt iets mis met de stokke dan? De knietjes zitten hier ook hoger, beter dan bij een baby bjorn. Vast niet zoals bij een doek maar toch beter dan een normale draagzak dacht ik.
Ja ik vond hem er zo niet slecht uitzien maar ik kan hem natuurlijk niet voelen. Kenmerken ergonomische drager: - baby in kikkerhouding: knietjes boven kontje (volgens mij is dat bij de Stokke zo) en bol rugje - Zacht rugpand wat zich vormt naar het lichaam van het kindje (kan ik niet beoordelen) - draagcomfort voor de ouder: stevige heupband en verstelbare schouderbanden (volgens mij zit dat wel goed) - zowel buikdragen (met gezicht van het kindje naar jou toe gedraaid) als rugdragen is mogelijk (ook zo bij Stokke) Ik heb even op het dragen en voeden forum gekeken (daar zitten een aantal 'experts') wat die er van zeggen. Wat ik daar lees: - ziet er hip uit - duur (150, je bent vaak goedkoper uit met een drager uit een van bovenstaande links) - fijn: een hoofdsteuntje Houding: - beter dan de BB - houding beentjes ok, houding rugje niet (en is de houding van de beentjes dan wel ok? Of dwing je het lijfje alsnog in een vreemde positie?) - vooral de rughouding ziet er goed uit, op de buik lijkt minder door onvoldoende steun van het kontje (kindje hangt toch nog wat teveel ipv zitten) -rugpand ziet er wat stug uit (daardoor minder contact met je kindje en de drager vormt zich minder naar je kindje) - ingewikkeld want je hebt kennelijk een apart soort 'harnas' als je wil rugdragen nodig (?) "Oordeel": - voor minder geld heb je een écht ergnomische drager Doe er mee wat je wilt!
Ik ken de drager ook niet, maar zou er niet voor kiezen omdat er (veel) goedkopere alternatieven zijn. Bij Stokke betaal je imho vooral voor het merk en de 'hippe' status. Hij ziet er niet onaardig uit. Op het dragen/voeden forum is een hele afdeling over zgn. 'SSC's' (soft structured carriers - ergonomische dragers die geen doeken zijn). Ik heb zelf alleen ervaring met de Beco en die vonden wij vrij kort qua lijfje (we gebruikten hem al zonder babyinzet, daar was mijn dochter toen al te groot voor).
We gaan het even uittesten in de winkel. De hoofdsteun vind ik wel wat. De Ergo drager lijkt me ook wel wat! Ga er nog even over nadenken.
Ik ben ook een draagdoekmama deze keer , dus ik kom me even melden hier. Ik heb meteen ook een vraagje. Bij mijn draagdoek zit een boekje met verschillende draagmanieren en bijbehorende instructies. Nou zie ik op youtube en op babybij.nl heel andere knopen voorbijkomen. Is een doek een doek, en kan ik dus ook die andere knopen toepassen ook al is mijn doek van een ander merk? Of is er een reden voor dat elk merk zijn eigen draagmanieren heeft, vanwege de stof ofzo? Ik ben pas een paar dagen geleden begonnen, en het knopen gaat tot nu toe prima. Ik moet de doek denk ik wel strakker aantrekken, want mijn baby zak na een tijdje steeds verder naar beneden en dan zit het (voor mij) niet meer lekker. Oefening baart kunst zeggen we maar .