Ik twijfel zo tussen een geweven en een stretch doek! De rekbare die ik nu in leen heb is heerlijk zacht, en ik krijg mijn baby er heel makkelijk in en uit. Het knopen gaat ook prima. Maargoed, mijn hummeltje is dan ook pas een maand oud. De geweven schijnt dus comfortabeler te zijn voor iets grotere kindjes, maar dan lijkt het zo lastig om je kind er in en uit te krijgen. Knopen terwijl je kind er al in zit, lijkt me helemaal niks. Geen idee waarom want ik heb het nooit gedaan. Ik ken helaas niemand met een geweven doek, dus proberen zit er niet in. Kan iemand me nog eens raad geven op basis van deze informatie ?
tord, er zijn ook knopen wara je half voor kunt knopen met een geweven doek, moet je ff youtuben..iets als kreuzwiege ofzo... die rekbare doeken lijken mij zooo warm...en anders is ssc ook wel wat ( zoals de storchenwiege, heel praktisch ook voor het begin juist)..ik ben er echt fan van ...promoot het bij iedereen
Ja, die rekbare is wel warm ja. Dat is ook weer een nadeel straks in de zomer. Taliaa, west Brabant. Hier in de stad zit geen winkel waar ze draagdoeken verkopen helaas. Moeilijk om zo een beslissing te maken, ik denk dat ik toch maar ga kijken of ik ergens een geweven doek kan proberen voor ik definitief beslis. Misschien via marktplaats ofzo...
Hallo allemaal, Ik zou graag een draakdoek willen hebben, maar ik weet niet wat handig is voor mij. Ik ben nu 37 weken zwanger en de kleine kan dus elk moment komen. Het is dus een kindje (waarschijnlijk) van maart. Ik heb nog niet eerder een draakdoek gehad en heb dus geen ervaring. Ik zou de draagdoek vooral buiten willen gerbuiken, maar misschien ook wel binnen. Kan dat, een draagdoek voor zowel binnen als buiten? Ik heb snel last van mijn schouders en rug, dus ik zou graag een draakdoek willen die mij zoveel mogelijk ontlast. Ik zou graag met de kleine (ook grotere afstanden) willen gaan wandelen. Ook zou ik graag een draagdoek willen die vanaf de geboorte kan, maar ook bij oudere en zwaardere kindjes. Kan dit? De prijs maakt me niet uit, ik heb liever een draagdoek waar ik echt wat aan heb, dan een draagdoek die goedkoop is. Ik hoorde dat een geweven doek het beste is, maar is dat ook zo? En hoe zit dat met de warmte van een draagdoek? Kan een kindje er zo in? Of moet ik er nog iets bij aanschaffen? Nu is het natuurlijk nog wel eens koud, maar het wordt steeds warmer. wat voor soort doek kan ik dan het beste nemen? En welke doek is een beetje makkelijk in het gebruik? Ik wil namelijk niet eerst een half uur moeten prutsen voordat ik em kan gebruiken(alleen voor de 1e paar keren is dat geen probleem, alleen moet het later wel makkelijker worden). Anders ben ik bang dat de doek in de kast komt te liggen Ik heb heel veel eisen en vragen en ik hoop dat jullie mij tips en advies kunnen geven (wat voor soort doek, maar ook qua merk?) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt. Groetjes Yvonne
Yvonne: ga voor een geweven doek! Die voldoet aan al je wensen. Het knopen gaat vanzelf makkelijker. Je kleed je kindje gewoon naar het weer. IN de zomer draagt mijn zoontje vaak alleen een romper als ik hem draag, n de winter doe ik hem vaak onder mijn trui/jas. Dat is even uitvogelen en daar kom je vanzelf achter. Succes (ook alvast met je bevalling!)!
Bedankt voor je reactie. Heb je ook nog merken die je me aanraad? Of maakt dat niet uit? En heb je speciale zomer en winterdoeken? Wat is nu handig om te doen? Groetjes yvonne
Doeken die vrijwel altijd goed zijn zijn die van Girasol, niet te dik, niet te dun. Hoppediz is ietsje dikker over het algemeen, maar die heeft wel zomerdoeken (Pune en Das Leichte) Didymos is erg divers, dus per doek zijn de eigenschappen weer heel anders en Ellevill is vrij prijzig. Er zijn nog wel meer merken, maar dit zijn de wat bekendere. Op www.babybij.nl, Slings & Things, Home - Welkom bij Dragen & Zo | Dragen enzo - draagdoeken en meer vind je wel goede geweven doeken.
Ik heb de Tricot Slen gekregen van mijn man bij de geboorte vd eerste, ik ga hem nu absoluut weer gebruiken. Mijn dochter was een onrustige baby en sliep alleen als ze bij me lag maar ja dan krijg je niks meer gedaan, met de draagdoek had ik toch mijn handen vrij
Heeft iemand ervaring met Neobulle draagdoeken? Ik heb deze gezien Neobulle Manon Rouge 4,6 m. | Neobulle draagdoek | Geweven draagdoek | Babybij en ik vind hem zó mooi! Nou is comfort belangrijker dan uiterlijk, maar mocht dit een goede doek zijn, dan ga ik denk ik voor deze .
Die zijn wel goed. Neobulles kunnen wat stug zijn in het begin, maar na een tijdje gebruik worden ze al een stuk zachter.
En als jullie nou tussen de Neobulle en een Girasol zouden moeten kiezen? Mijn laatste vraag hoor, hierna ga ik knopen doorhakken . Ik lees over de Girasol veel goede dingen, maar over de Neobulle lees ik bijna niks... moeilijk te vergelijken zo.
Girasol, die zijn veel zachter uit de doos. Op de site van Wearababy kun je ook andere kleuren zien en bestellen bij een Nederlandse webshop.
Ooo de chichi red Chichi Red vind ik práchtig! Maar wel een beetje meisjesachtig... toch? Zelfde als de Solola red, ook helemaal mijn smaak maar ja, zo meisjesachtig... Wat een luxeprobleem toch weer , ik ga er maar eens een nachtje over slapen. Bedankt Marlett!
Okay.. ik ben om. Ga toch een geweven doek kopen (ik denk een girasol). Ik ben vrij smal (36/38) en lang (1.82), welke maat is handig? Zit nu te kijken naar een 5.. (lees: ik ben verliefd geworden op een 5 )
Dag draagdoek mama's, Ik heb op de 9maandenbeurs eindelijk een draagdoek gekocht . Een geweven, de Amazonas Carry Sling Lollipop. Nu mijn vraag, welke manier van knopen kan je het beste gebruiken voor een newborn? Lijkt mij bijvoorbeeld fijn om in het kraambed bijvoorbeeld eens lekker te buidelen, of als er visite komt waar ik mijn kindje niet aan af wil geven Dan kan ik hem even YouTuben, zodat ik hem nu alvast kan leren.
Oké wel rechtop dus. Ik zag idd ook die liggende houding en dacht dat dat misschien beter zou zijn. Maar niet dus. En ik geloof hoofdje goed ondersteunen en armpjes nog binnenboord, beentjes buitenboord?