Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

He dames,
    wat zijn jullie ervaringen met een bondolino? Tot hoelang heb je dir gebruikt? Issi niet te klein voor een groter/ouder kindje?
    Ik heb nu een beco, maar heb de bondolino ook eens geprobeerd. Die vond ik ook eeeeerg fijn! Nadeel van de beco vind ik vooral het verstellen van de gespen..
    Wat zijn jullie ervaringen en tips?

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @yvonne, ik heb voor de winter een draagcover van hoppediz:
    Fleece-Cover Rood [onesize] : Babybij, Draagdoeken

Erg fijn, ook omdat de cover niet alleen de baby bedekt maar ik ook een kraag heb waardoor ik zelf geen last heb van wind op de borst zegmaar. Je hebt ze ook met regenhoes, maar ik zie mezelf nu nog niet met Lieze door de regen lopen zonder paraplu. En voor het rugdragen ga ik zelf een draagjas maken.

Vraagje:

Ik heb steeds last van mijn linkerarm met dragen. De doek zit goed gespreid, ook niet te strak onder mijn oksel. Maar toch krijg ik een heel zwaar gevoel in mijn arm alsof ie bijna gaat slapen. Zou dan toch denken dat er iets bekneld zit... Iemand nog tips? Ik draag haar in Fwcc.

3. misa

misa Niet meer actief

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij kan je een Mei tai niet gebruiken vanaf de geboorte maar na een paar maanden.
    Bondolino wil ik hier ook aanschaffen naast een Hoppediz draagdoek. Lees veel positieve ervaringen op internet.
    mn vriendin heeft m ook gekocht en is er erg tevreden over.
    Nu had ze hier voor een baby bjorn dus dat is een wereld van verschil ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Een Mei Tai wrap around (met extra lange schouderbanden) kan wel vanaf de geboorte, even googlen ;)

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Haha Juju, je onderschrift! Ik word door mijn familie ook al aangekeken alsof ik een halve hippie zou zijn ;).

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb even jullie hulp nodig.
    Vandaag begonnen met dragen van onze zoon van net 2 weken oud, zodat ik ook mijn handen vrij heb voor onze peuter dochter.

Doek krijg ik goed omgeknoopt, naar mijn idee, zet ik onze zoon goed in de doek (gebruik deze video als handleiding: Draagdoek foetushouding. Alleen de neus van mijn zoontje verwijnt onder de band. Hoe ik het ook probeer, op het instructie filmpje steekt het hoofdje er keurig bovenuit, maar bij mij niet.
    Doe ik iets fout? of hoort dit zo? Lijkt mij dat hij op een gegeven moment niet voldoende zuurstof krijgt.

8. misa

misa Niet meer actief

#828 misa, 8 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2012
  9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Misschien kun je nog iets strakker knopen, deze video is heel duidelijk over hoe je een doek vooraf knoopt: Rekbare draagdoek - YouTube

Je kunt het hoofdje van je zoon ook meer stevigheid geven door één van de diagonale banden over het hoofdje te doen.

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    naar mijn weten kan een mei-tai echt niet vanaf de geboorte, echt pas vanaf een maand of 5-6. Een kindje heeft er toch heel weinig steun in? Hoe ondersteun je het hoofdje in een mei-tai? Ik zou iig echt een pasgeboren kindje in een mei-tai dragen.
    Neem dan de bondolino, geschikt vanaf dag 1 en ik draag mijn dreumes er nog mee, dus echt wel lang te gebruiken.
    En dan kan je later toch een mooie mei-tai kopen?

ringsling kan je eventueel wel vanaf de geboorte gebruiken, maar dan weer minder lang, omdat assymetrisch dragen toch wel zwaar wordt op een gegeven moment.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gwenolyn: Of gewoon de ene schouderband wat oprollen zodat het neusje vrij komt?

Misa: Nee, die je nu laat zien zijn absoluut niet geschikt. Het nekje krijgt geen steun en als je niet uitkijkt valt je kindje er tussenuit omdat er geen stof aan de zijkant zit.
    Ik bedoel meer dit werk
    Mei Tai
    Je ziet dat het nekje hier ondersteunt wordt en door de langere banden is de baby ingewikkeld, net als in een draagdoek.
    Ik heb er zelf een gemaakt en dat bevalt goed!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi ik word er soms ook een beetje moe van ;)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fietsen met een draagdoek is echt levensgevaarlijk (of met een drager). Als je valt (of wordt aangereden) stort je met je kind op het stuur en dat is echt niet goed, zeg maar. Wat mij betreft zou dat hardstikke verboden moeten worden (als het dat al niet is).

Bluemoon: ringsling heb ik geen ervaring mee sorry!

Hansje: De BB lijkt mij een miskoop :) Is zwaar dragen voor de ouders en het kindje heeft een slechte houding (heupjes, ruggetje).
    De K'tan (moest even googlen) lijkt mij behoorlijk ingewikkeld (waarom niet gewoon een rekbare doek?) en ik haak persoonlijk erg af op foto's waarbij het kindje van de moeder/vader afkijkt, dat is zo slecht voor het ruggetje.
    Ik zou voor een doek gaan, een goede ergonomische drager (SSC: soft structured carrier) of een mei tai wraparound.

Tord: Ik ga vandaag mijn eerste geweven doek (neobulle) ophalen. Ahh.. ze zijn mooi he! Ik heb een rekbare doek (draagdoek.nl) voor de eerste maanden, mijn vriend draagt in een Beco Butterfly, ikzelf nu in een mei tai wrap around en dan straks deze doek.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zie nu pas de achterkant van de K'tan
    Al het gewicht komt op je schouders te hangen en dat is echt niet prettig. IN het begin gaat het nog wel, maar het wordt al snel te zwaar.
    Bekijk bijlage 229063
    Bij een gewone draagdoek knoop je ook om je middel om daar een deel van het gewicht te dragen, lijkt me persoonlijk ook een stuk stabieler maar goed ik heb de K'tan nooit geprobeerd:
    Bekijk bijlage 229065

Dus.. ik zou nooit voor de K'tan kiezen, moge duidelijk zijn :)

15. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Oke, dan ga ik dat dus niet doen.:)

16. fafje

fafje Niet meer actief

nee ik dus ook niet!

17. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Juju, wat gaaf een Neobulle! Welke heb je gekocht? Ik stond op het punt om een Manon Rouge te kopen, dus ik ben erg benieuwd hoe hij je bevalt. Heb je een nieuwe of een tweedehands?

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Een nieuwe, net opgehaald.
    Ohh en moooooi waarom is mijn kind er niet ;)

Wilde een tweedehands maar kon geen mooie vinden of was steeds te laat. Deze was in de aanbieding (nog steeds klap geld maar je verkoopt zo ook weer snel dus tja)

Fotootje:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/12267197-post4012.html

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat ben ik trouwens niet hoor, op de foto haha

20. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ooooo hij is echt prachtig! Jeetje, waar heb je die gekocht? Ik heb hem geloof ik niet eerder gezien...
    Gefeliciteerd met je geweldige aankoop!

Deel Deze Pagina