Ja mooooi he! Heb al 10x droog geknoopt haha kan echt niet wachten om te dragen (helemaal niet na jouw reactie haha). Bij babybij! Het is een exclusive en dat heb ik expres gedaan want dan verkoopt hij later beter (onzin hoor, ik zat kwijlend achter mijn laptop)
Dankjewel voor jullie advies en meedenken! Mei Tais : Babybij, Draagdoeken En deze mei tai van hoppediz dan? Want volgens babybij.nl zou dan vanaf dag 1 moeten kunnen. Ligt dat dan puur aan de nek ondersteuning? Of ook aan dat de beentjes er bij die kleintjes in moeten kunnen? Ik snap dat je er later nog een mei tai bij kan kopen en dan nu beter voor een bondolino kan gaan. Lijkt me heerlijk, maar ook financieel gezien wil ik graag eentje waar je alles mee kan... (qua leeftijden). En verkopen en een nieuwe kopen ben ik denk ik niet goed in, net als vele andere doekenerslaafden hier... Ik merk dat ik nu al de beco niet weg durf te doen om er een bondolino voor te kopen...! haha
O vandaar dat ik hem niet op de website gezien had... jammer dat ie niet meer te koop is. of verkoop jij hem toevallig ? Haha! Lekker mee showen en van genieten hoor! O ja, knoopt ie fijn? Is Neobulle aan te raden wat dat betreft?
Hij is heerlijk! Net even snel geprobeert en meteen maar op mijn rug gedragen (). Ik moet nog wel even oefenen maar mijn zoontje vond het geweldig want hij zat veel hoger dan in mijn meitai en kon alles (lees: de wasmachine want moest was ophangen) goed zien. Draagfotootje in mijn album, moeten we even vriendjes worden. Misa een bondolino zou ook tot lang kunnen hoor. Feitelijk is het voor de hele kleintjes het fijnste om in een doek gedragen te worden want dat geeft toch de beste ondersteuning. Kun je tweedehands (een rekbare) echt voor bijna niets kopen op marktplaats eventueel. Over de Hop Tye: volgens mij kun je die verkleinen voor een pasgeboren kindje. Heb er verder geen ervaring mee.
Leuk topic dit! Ik heb sinds vorige week een hoppediz paris, naast mijn rekbare binana-doek en mijn marsupi-ssc. De eerste dag vreselijke ruzie mee gehad, maar nu gaat het knopen heel goed! Veel fijner aanspannen dan de rekbare doek iig! Hier in het dorp zijn ze duidelijk niet gewend aan draagdoeken, want ik krijg continu vreemde blikken, haha! Ik ben net als Juju een halve hippie, want hier ook dragen, langvoeden en rapley... Heerlijk!
Hier ook vreemde blikken hoor. Een inimini babytje is dan ng schattig. Maar volgens veel mensen verwen ik elize toch echt heel erg hoor en wil ze dadelijk écht nooit meer in de wagen ( des te meer boodschappen kan ik meenemen) Maar toen isa een keer in de boba ging omdat ze echt heel moe was toen rolden er echt heel veel ogen door eindhoven. Toegegeven, isa ook behoorlijk aan de maat en nee, ik kon dat ook niet uuuuren volhouden. Heerlijk wel hoor! Ik heb trouwens ook wel eens een hele rare blik van een diehard draagmoeder gehad toen ik iniminielize in de doek had en een flesje klaar ging maken en die heerlijk in de doek ging geven( reflux, ideaal!!)
Haha ik vind dat volledig los van elkaar staan, voeden, rapley en dragen. Al zijn het wel vaak dezelfde typetjes
Oh en Tord: Didymos Tina Zimt-Turkis 4,2 m. [4,2 m.] : Babybij, Draagdoeken Didymos Tina Zimt-Turkis 4,7 m. | Draagdoek SALE | Babybij
Ooo wáarom laat je me dit zien ? Ik heb de Girasol nog niet eens binnen, laat staan dat ik al een nieuwe doek mag bestellen/ uitzoeken ... Ik zit hier even flink te balen, deze is ook zo prachtig! Over de hippiestijl, bij mijn dochter heb ik alleen langgevoed (22 maanden). Ik wist toen helaas nog niets van draagdoeken, en Rapley vond mijn man absoluut niks. Veel te gevaarlijk volgens hem. Bij deze baby ben ik dus al wat meer hippie, ik ben nu (aankomend) langvoedster én draagdoekmama. En over het Rapley gebeuren moeten we maar eens gaan praten nog hier thuis .
@ Marlett: Bedankt voor het filmpje! Ben druk bezig geweest met oefenen (alleen dan wel in foetus houding ipv de beentjes er buiten). Als ik 1 van de diagonale banden over zijn hoofd doe, graaft hij ook zijn neus in Hij blijft met zijn neus in de doek zitten, alleen als ik de banden niet zo hoog doe gaat het goed (maar dan heeft zijn nek weer geen ondersteuning). @ Juju81: Bedankt voor de tip. Ik moet gewoon flink blijven oefenen. Wel vind hij het heerlijk om in de doek te zitten, en ik voel hem ook helemaal ontspannen.
@ Gwenolyn En als je nou eens een spuuglapje in de rand bij z'n nek rolt, zodat je een soort nekrolletje krijgt? Zoals hier: Houding in de draagdoek - www.ikdraag.nl
He Juju, ik ben even in de war . Je hebt toch een Neobulle gekocht? Maar hij lijkt echt precies hetzelfde als die Dydimos doek?
Uhh foutje ik zie serieus nu pas dat het een Didymos is *schaam* *begraaft zich diep in het zand* Het was dus deze. Schaam2.
Goedemorgen meiden, ik heb een vraagje aan de experts hier. Ik ben 18 september uitgerekend van onze 3e kleintje. Nu wil ik dus echt een draagdoek hebben waar de kleine vanaf dag 1 in kan. Dit omdat de jongste op de peuterspeelzaal zit en daar geen kinderwagens naar binnen mogen. En wil de kleine niet buiten laten staan. Ook lijkt het me heerlijk om de kleine te dragen. Alleen nu ga ik dus de winter/koude dagen tegemoet. Wat is dan een geschikte doek? Welke is echt fijn voor een baby? en makkelijk te knopen. Ik ben wel iemand die helaas snel last van me rug heeft maar hoop dat het geen probleem is om dan toch paar keer de kleine lekker bij me te hebben. Oh en draag je dan onder je jas of over je jas? Kortom ben benieuwd welke jullie aanraden bedankt alvast
Ik vond een rekbare doek heel fijn voor koude dagen. Die kan je ook helemaal vantevoren knopen, zodat je kindje er in kan en je gelijk kan gaan. Tricot slen draagdoeken zijn heel geschikt en kan je gewoon op marktplaats kopen voor zo'n 25 euro. Ik droeg meestal onder een jas, dan kan je je kindje wat minder dik aankleden en krijgen ze het niet gelijk zo warm als je bijvoorbeeld even binnen bent, dan kan je eigen jas open. Over een niet te dikke jas kan ook maar vind ik zelf minder handig. Als je het dragen nou echt fijn vind kan je altijd nog overgaan op een geweven doek, die zijn duurder maar wel fijner als je kindje groter en zwaarder wordt.
Helemaal eens met Violetriot! Net nog eens rugdragenpoging gedaan maar dat vergt nog even oefening (stiekum aan het kijken wat een dragconsult nou kost..)
Owh een winterbaby, smeltttt... Ik droeg elize gewoon onder een ruime winterjas. Heerlijk! Ik heb pittige rugklachten en eigenlijk geen last met dragen. Alleen toen ze wat zwaarder werd en ik nog op de buik droeg werd het wel zwaar.