Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Probeer het lekker met je bykay, heel strak knopen hoor met zo'n zwaar kindje. Als je dat wel weer handig en prettig vind kan je altijd een geweven kopen. Ik kan mn dochter ook nog dragen met mn rekbare doek maar met mn geweven is 't gewoon net wat (veel) fijner!

Ja!

2. kalli

kalli Niet meer actief

Fantastisch! Bedankt voor jullie reacties :)

3. Ik ben benieuwd Nelta! Wel ff komen showen he?

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik heb een vraagje, hopelijk kunnen jullie me helpen. Ons meiske heb ik regelmatig in de bykay, ze vindt het heerlijk zo dicht tegen mama aan. Nu is ze het "vast zitten" met de armpjes snel zat. Ze probeert haar armpjes er echt bovenuit te wurmen. Is hier een oplossing voor?

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Jep, ik moet alleen ook wel naar het cb, niet te hopen dat ze precies dan komen ;)

(en eigenlijk mag ik hem pas zondag/maandag opmaken:), het is een moederdag/verjaardagscadeau)

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Even een vraagje aan de ervaren draagsters :)

Vanaf welke leeftijd mag een kindje met de beentjes buiten de doek? Draag mijn zoontje nu nog in de kikkerhouding in de Mei tai, maar was benieuwd vanaf welke leeftijd je de beentjes eruit laat.

7. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Madeliefke,
    Vanaf 3 mnd mag je met beentjes buiten de doek gaan dragen , zorg ervoor dat je de knietjes hoger draagt dan de heupjes .

Mijn dochter vond ledematen lekker naar buiten ook veeeel beter :)
    Sterker nog kreeg er met geen 10 paarden in de doek en nu krijg ik haar er niet meer uit .
    Liefs Edith
    Mama van mees*& Juultje

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn schoonmoeder heeft een mei tai voor me gemaakt!

Ik moet nog veel oefenen haha ze moet hoger:cool: en de banden moeten over haar beentjes toch?

Ik had eerst een bykay maar dat is best warm en ze zat vaak weg omdat kleding verschuift heel vervelend

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Die lengtes van de schouderbanden die nu over jouw buik lopen moeten aan de buitenkant. Je kan ze voor de stevigheid over het ruggetje kruisen, maar dat vond ik zelf niet zo prettig met smalle banden. Je kunt er een zitje van maken onder haar knietjes langs, dan onder haar billetjes langs, kruislings naar achter en dan afknopen of voor afknopen. Zo zorg je ook mooi dat ze met de knietjes hoger komt dan de billen.

Om haar hoger te krijgen, moet je ten eerste de heupband hoger op knopen, in je middel of zelfs onder de borsten - het zakt vanzelf naar beneden zodra je kindje erin zit. Ik denk dat voor buikdragen iets hoger op je middel voldoende is, als je later misschien via de heup naar de rug gaat schuiven om op de rug te dragen, is onder de borsten beginnen sowieso beter (ik draag althans op de rug hoger dan op de buik ;)).

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nog een mei tai foto:D. Van de week binnengekomen.
    Alleen nog wat strakker trekken de volgende keer.

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja met mijn peuter knoopte ik de heupband zelfs boven mn borsten en knoopte het tibetaans af, aan het eind kun je dan die knoop los doen.(met rugdragen dan)

12. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Hoi hoi,
    Misschien een heel domme vraag, maar kan je een tricot slen ook als ringsling gebruiken als je er twee ringen bij koopt? Dat je de slen dus in de lengte dubbel doet?

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Tricot slen is rekbaar toch? Nee dan kan je hem niet als ringeling gebruiken, dat krijg je niet goed genoeg aangespannen en een rekbare doek moet echt met 3 banen om je kindje voor de stevigheid. Althans, ik zou 't zelf nooit doen. Een ringsling vind ik zelf al vrij lastig aanspannen en helemaal met iets wat er niet voor gemaakt is.

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik blijf het lastig vinden om een goede knoop te vinden om mijn zoontje te kunnen dragen, maar vind het dragen wel erg fijn!!

Nu bij Babijby een Mai Tei besteld om te proberen. Kijken of ik dat misschien iets vind.
    Gisteren zat ik op het dragen en voeden forum te kijken, en kwam daar de Wompat tegen: WOUW, wat zijn die mooi!!!
    Helaas zie ik niet dat ze bij babybij uit worden geleend.

Heeft iemand ervaring met de Wompat en de Mei Tai? Wat vinden jullie prettiger?

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik zit ook een wompat te overwegen, mn dochter past nu nog wel in de manduca maar als buikbaby straks in de manduca gaat, kan dochter in een grotere/andere drager. De wompat lijkt me wel wat, maar ik wil hem inderdaad ook eerst uitproberen. Er zijn ook zoveel verschillende maten in... Soms is 't de moeite waard een oproepje te plaatsen of je hem bij iemand mag uitproberen/passen. Groot verschil is natuurlijk dat je een meitai nog knoopt om je middel en de schouderbanden en dat de wompat helemaal klikgesp is. En de wompat is vaak van doekenstof, een meitai niet altijd.

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Suusjeuh: Dat lijkt mij ook prettig dat er klikgespen opzitten. Als ik hem zie, lijkt hij mij zo comfortabel dragen.

18. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Hoi meiden,

Heb even rondgekeken waar ik me vraag het beste zou kunnen stellen. Dit topic leek me wel geschikt :)

Ik heb een Tricot Slen draagdoek waar ik me zoontje van 5 maand in draag. Nu draag ik hem nog met z'n gezicht naar mij toe. Ik hoorde alleen dat hij daar nu te oud voor word? En dat ik hem van me af moet gaan dragen. Klopt dit?

Ook zou hij vanaf nu op de heup gedragen kunnen worden. Maar ik kan nergens voorbeelden of iets dergelijks vinden. Ik zou ook niet weten hoe ik de doek dan moet omknopen.

Alvast bedankt.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Je kindje is niet zo snel te 'oud' om gedragen te worden. Er zijn mama's die tot in kleutertijd blijven dragen (af en toe dan he ;)). Maar dat zullen ze niet zo snel met een tricot slen doen, dat draagt namelijk toch iets zwaarder door de rek - je kindje gaat sneller hangen. Ik vond zelf dragen met een TS te zwaar worden met 4 maanden, mijn kindje was fors en groot.

Ik ben overgegaan op geweven doeken en wil nooit meer terug :D.

Op de heup dragen schijnt te kunnen met een TS, maar ik heb het nooit geprobeerd en het lijkt mij niet per se comfortabel. Ik heb wel op de heup gedragen met een ringsling (van een geweven doek gemaakt).

Van je af dragen moet je in mijn ogen sowieso niet doen, niet met een doek, en ook niet met een drager. Je kindje hangt dan op het kruis en 'bungelt' in plaats van dat het zit. Dat is slecht voor het ruggetje en de heupjes, en draagt voor de ouder erg zwaar. Zoals je nu draagt is dus prima, en dat kan ook met een geweven doek (dat is denk ik lichter).

Ik zou dan eerder op de rug gaan dragen, met een geweven doek, een goede drager (zoals een wompat) of een Mei Tai (een voorgevormde drager die je knoopt).

Hoop dat dit helpt ;)

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Als je wilt kan je tot ruim 2 jaar op je buik met gezichtje naar je toe blijven dragen hoor! Maar als je het zwaar vind worden, kan je een geweven doek, een SSC of een mei tai overwegen. Daar kan je dan ook mee rugdragen. Heupdragen vind ik wel leuk als we bv naar de vogeltuin gaan maar voor de rest niet heel ideaal, draagt toch zwaarder als op je buik of rug omdat 't gewicht aan 1 kant zit.

Deel Deze Pagina