FWCC is goed voor pasgeboren kindje, ook de meest gebruikte knoop denk ik voor buikdragen. Je kan met een spuugdoekje een nekrolletje maken en dan kan je kindje er lekker vanaf dag 1 in. Wbt de maat, ik lees op 't D&V forum dat je aan het begin vaak losser, slordiger knoopt als na een paar weken. Waardoor je dus uiteindelijk altijd wel goed uitkomt. Met een 4,6 meter zou je met jou kledingmaat nog alle knopen moeten kunnen doen volgens mij. Zie ook sling sizes
Ik ben ongeveer 1.75m en heb ook ongeveer maat 44 en ik een doek van 4,6 meter (nagemeten iets korter), maar ik vind het krap...maar het kan wel, want ik krijg er bij de FWCC een dubbele knoop in. Kan niet alle knopen doen, maar de belangrijkste wel (weet niet meer welke niet, want ik gebruik de doek amper...maar wilde bij de oudste eens een andere knoop doen en die kon toen niet en toen was ik minder zwaar dan nu).
Dames Is een draagdoek alleen maar fijn tijdens lopen of kun j ook relax zitten, neem aan hoe groter j kindje wordt dat dat niet meer kan of kind wilt niet.. Zit t uberhaupt wel lekker als je gaat zitten In Mijn storchenwiege wilt m'n dreumes alleen maar gedragen worden zodra ik ga zitten wilt hij eruit ( logisch natuurlijk hij kan al lopen enz )
Mijn kinderen vonden/vinden het alleen fijn in de draagdoek zolang ik loop/beweeg (de oudste is inmiddels 3, daarvoor geldt dit dus voor toen ze baby was - maar die vond het vanaf dat ze een maand of 8 was sowieso niet fijn meer om gedragen te worden). Als ik stil ga staan of ga zitten, gaan ze protesteren (huilen en zich eruit proberen te wurmen dus ). Maar voor mijzelf zit het niet heel oncomfortabel oid, kan best.
ik kan en kon met mn dochter alleen gaan zitten als ze slaapt of bijna in slaap viel. Nu is ze geen doeken slaper, maar als ze heeeeel moe is en ik ze in de doek doe, wil ze tijdens het strijken, koken of wiebelen achter de laptop weleens in slaap vallen. Ik moet dan wel een beetje bewegen als ik zit. Maar omdat je ook rechtop zit wegens kind op je rug zit het niet heel lekker nee. Een pasgeboren kindje, daar kan je wel mee zitten, die slapen vaak toch wel.
ja precies, idd wat ik dacht, oke bedankt dames! ik probeer me een btj in te beelden, bijv als je ff naar de stad wilt, kan ik de doek+buggy gebruiken...maar als ik bijv even ergens wat wil eten met die kleine, dan gaat baby dus wel even eruit..maar dan zou baby heus wel ff in de buggy kunnen ( die kan plat) en dreumes gewoon in een (kinder)stoel kheb er zo'n zin in!!!
Ja als je buggy plat kan, dan kan je je kindje daar lekker in leggen, met de doek eroverheen als dekentje en je oudste kan dan lekker mee eten. Ik heb zelf wel altijd met uk in de doek gegeten enzo maarja dan hadden we inderdaad ook geen buggy mee. Wij gaan straks ook met 1 in de doek en 1 in de wandelwagen op pad, tenzij mn man mee gaat, dan dragen we er allebei 1.
ja ik heb ook een duowagen, maar voor het begin lijkt me zo fijn lekker te dragen, ook wel later bijv boodschapjes enz en op mn rug en ik woon in een drukke stad en ben afhankelijk van het openbaar vervoer als man er niet is, en hij is er vaak niet. dus zit me van alles al in te beelden hoe het zal gaan hihih wel heel gek, ik had me voorbereid op warme periode als ik zou bevalling, ben overmorgen uitgerekend, en tis nog "koud" maar ik blijf toch bij de pune van hoppediz, kan je in lek geval altijd ene laagje extra aandoen
Hier is 't vandaag heerlijk weer! Voor mn dochter kunnen we opzoek naar een andere drager, ze begint echt te lang te worden voor de manduca, haar lange benen beginnen al te bungelen. Hij is in principe voor geboorte tot 20 kilo ofzo, maarja ze draagt al broekmaat 92 dus is zowizo lang.
Ja hoor, tot 20 maanden wel, toen was ik te zwanger om dragen zelf nog prettig te vinden (misselijk/bandenpijn). Anders had het langer gekund, weet ik zeker. Maar het werden wel kortere slaapjes.
En ons meisje heeft zelden ergens anders als in bed geslapen, dus de keren dat ze in de doek geslapen heeft zijn heel weinig. Maar buik of rug maakt daarbij weinig uit. Als je een makkelijke slaper hebt, dan zullen ze 't vast doen, heb je zo eentje als wij hier hebben, dan nooit!
Bij mij slaapt ze nooit in de doek/drager. Ook niet in de kinderwagen, auto, op de arm of wat dan ook. We zijn al blij als ze überhaupt in haar bed even slaapt. geen goede graadmeter dus.
Hihi oké ff aankijken maar maakt dus niets uit of j kind er gewend aan is dat ie dus sowieso erin slaapt behalve Newborn Tijd dan. Thnx ladies
Hoi. Ik wil graag weten of een draagdoek een oplossing kan zijn voor mij. Ons kleine meissie slaapt het liefst bij mij overdag en af en toe gaat het ook wel goed in haar wiegje maar vaak komen dan de krampjes of komt er melk terug(waterig witte vlokjes). Denken jullie dat een draagdoek een goede mogelijkheid is om haar bij me te dragen en zo ook mijn handen vrij te hebben en wat met mijn andere dreumes te kunnen ondernemen? En wat is jullie advies hierin om dan een geweven doek, een tricot doek? We hebben hier ook een BabyBjorn. Maar daar vind ik haar nog te klein voor en ik vermoed dat ik haar in de kikkerhouding wil dragen, met de beentjes opgetrokken dus. Op de iPad getikt met een slapende kleine op mijn buik... Dit voor de eventuele spelfouten of kromme kortaf zinnen.
Een draagdoek zal zeker fijn zijn met zo'n klein ukje!! Een rekbare doek kan je het heel goedkoop mee proberen maar zal snel te warm worden met de zomer voor de deur ( Denk maar aan jullie allebei 3 extra tshirts aan ) een geweven doek is vaak iets duurder in aanschaf, hoewel je met een calin bleu ( zomerdoek, erg dun, erg betaalbaar ) ook een heel goede keuze maakt want je kleintje weegt natuurlijk nog nagenoeg niets! Je gevoel is wel goed wbt de BB, die zijn niet echt heel prettig voor moeder en kind, geen goede houding voor de heupjes en ruggetje en voor jou ook vaak zwaar dragen.
Wij hebben een hoppediz knoopdoek en een marsupi draagzak (de breeze). De laatste is zowel bij ons als bij de spruit favouriet. Mijn man vind de knoopdoek teveel gedoe en mij duurt het vaak ook te lang om hem om te doen. De Marsupi mag al vanaf 3,5 kg en biedt goede zit en steun. We kunnen er prima huishoudelijke klusjes mee doen.
Hier sinds een paar dagen de bykay, even aan t uitvinden met knopen hihi Vandaag voor de eerste keer gebruikt en meneer sliep meteen en mama kon vanalles doen. Vind het wel nog een beetje eng...ben zo bang dat ik m verkeerd knoop en dat er iets mis gaan haha
Hey Meiden, Hier nog geen kleintje, maar ben me druk aan het oriënteren. Nu zie ik op youtube veel verschillende filmpjes van veel verschillende knopen, Maar soms maken mensen eerst de knoop,D dan aan het einde kindje er in.. en soms knopen ze "om het kindje heen". Als je begrijpt wat ik bedoel. Ligt dat aan de knoop of kan je met elke knoop zelf bedenken wat werkt? En wat doen julllie?
Dat is afhankelijk van je knoop en doek ja. De bykay van debke, die knoop je eerst om en dan schuif je je kindje erin ( Goed strak knopen, kindje rechtop buik tegen buik erin, en als je je kindje met vlakke hand op de rug duwt en hij niet dichterbij komt, zit je goed, anders strakker knopen. ) Bij een geweven doek knoop je eerst een deel en dan je kindje erin en dan verder afknopen, die moet je namelijk altijd aanspannen met kindje erin dat kan niet van te voren. Bij bv een rugknoop begin je idd helemaal aan 't begin, kindje + doek op je rug en dan knopen. Is ook een kwestie van oefenen en wennen!