Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Duidelijk Dankje :)
    Ik ben nu van plan een Hoppediz das leichte te kopen.
    Leek mij het slimste (gezien dit een juni kindje word? en ik het altijd snel warm heb etc)

Dus dan zou ik knopen moeten bekijken met het kindje er al in?
    Bijv. deze is dat een goede knoop denk ik?
    Newborn Wrapping: FWCC & FCC - YouTube

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    FWCC is inderdaad goede knoop voor newborn, de FCC ken ik zelf niet zo maar is ook geschikt ja. En de hopp lees ik heel veel hier, een zomerdoek is wel fijn ja, en kan je ook het hele jaar door gebruiken ( Met draagjas, wintercover of winterjasjes )

Ik adviseer vaak de filmpjes van webkim en draagdoekmama, die zijn duidelijk, nederlands en gewoon goed te volgen!

3. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ik zal ze eens opzoeken.
    Dankje!

4. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Kan je pasgeborenen al met beentjes spreiden trouwens?
    Ik zie bij ene dat ze die kikkerhouding aanhouden, maar bij andere weer niet..

(haha wat een vraagjes he?)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Logische vragen hoor! Het is afhankelijk van je kindje, de ene trekt de knietjes liever nog onder de billen, de andere vind 't prima om al te spreiden. Van de week was hier een forummama met een kindje van 2 weken en die heeft ze in de draagdoek geprobeerd, die lag echt nog met de knietjes onder de billen opgetrokken, dan moet je niet gaan trekken. Mijn dochter weet ik niet beter mee als dat ik ze op dag 5 ofzo in de rekbare draagdoek gedragen heb, met de beentjes buiten de doek, gespreid.

6. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Oh dat is dus even afwachten,
    maar kan geen kwaad om gelijk al te spreiden.
    Idd duidelijke filmpjes, vooral die van Draagdoekmama.
    Dankje!

Nu afwachten tot de kleine er is ;)

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een draagdoek te leen en wilde deze gaan uitproberen. Maar hij is maar 2,20(circa). Ik kan nergens vinden hoe ik deze moet knopen om mijn dochtertje buik aan buik te kunnen dragen
    Weet iemand dat?

8. kalli

kalli Niet meer actief

Ik ben bang dat jouw doek daar te kort voor is. Op de volgende link kun je zien welke draagmethodes je bij welke lengte kunt gebruiken:
    sling sizes
    Bij een doek van 2,70 heb je maar twee manieren en dat is geen buik-aan-buik...

Misschien heeft iemand anders nog een idee voor je. Succes!!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je kan wel een schuifknoop maken en zo proberen hem als een ringeling te gebruiken, maar een shorty ( zo'n korte doek dus ) kan je maar heel weinig knopen mee.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    vraagjes :):

ik heb een storchenwiege carrier en in principe hetzelfde als een mei tai, vraag me af...wanneer mogen de beentjes eruit?...ik weet wel dat ze zeggen met 3 mnd ofzo, maar waar moet het aan liggen, lengte of grootte van je kindje?

En hoe zit het met het warmere weer ( als dat ooit nog komt :p)...dragen jullie altijd iets hoogs bij je borst, zodat baby zegmaar niet bloot met zn gezichtje tegen je aan ligt? wij plakken nu al zo vaak...
    En hoelang mag zo'n kleintje nou achtereen in een draagzak?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je kan een spuugdoekje tussen het gezichtje van je kindje en je lijf doen, dat scheelt veel geplak en gespuug tussen je borsten!

Je kindje mag heel de dag in de drager, want je haalt ze er toch elke 2 a 3 uur uit om te voeden en te verschonen.

Voetjes mogen eruit als je kindje dat zelf kan. Sommige kindjes zitten lang ingevouwen met voetjes onder de billen, andere kindjes willen direct hun beentjes spreiden.

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Suusjeuh

Oh bedankt!! Dus t is niet 'slecht' als j het eerder als 3 mnd zou doen?
    Idd spuugdoekje ik ertussen doen!

Ik vind t zo ideaal dit, hb nog steeds geen draagdoek gekocht maar twijfel of ik t niet hierbij laat.. Dit is zo snel wie weet koop ik er wel een mei Tai nog bij voor de leuk!
    Tja tenzij t ineens heel lang heel warm weer is dan schaf ik mss nog wel een dunne zomerdoek aan!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Niet alle mei tais zijn geschikt voor heel kleine kindjes he, ik geloof iets met neksteun & breedte vh zitje? Er zijn er wel geschikt vanaf geboorte.

Ik droeg dl vanaf geboorte met beentjes uit de doek, in bondolino kon dat pas met een week of 6. Even op gevoel afgaan, maar goede kikkerstand is niet slecht, zolang je niets forceert.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Nee klopt deze carrier mag vanaf geboorte en zit ook neksteun in en in breedte en hoogte verstelbaar.. Maar die mt wil k dan erbij voor straks wanneer de beentjes eruit gaan enz

Of is t zo dat een doek echt meer steun bied voor mijzelf?

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Durf ik niet te zeggen, ik heb zelf geen MT, wel een drager (manduca) en draagdoek. Volgens mij kan je met een MT juist geknoopt ook heel comfortabel dragen want er zijn genoeg die echt peuters en kleuters in MT's dragen!

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja idd dat merk k al met de mijne.. Enige verschil met mt is dat er een gesp om j middel gaat ipv knoop

Oké nou thanks k ga t nog aankijken!!

17. misa

misa Niet meer actief

Hey meid, ik heb even een vraagje. Ik heb een rekbare draagdoek te leen van een collega. Nu heb ik mijn meisje (nog geen 2 weken) er al twee keer in gehad. Wat fijn zeg!! Had ik nooit gedacht, maar toch een stuk fijner dan een draagzak..!

Maar nu komt het: moeten de beentjes er in of uit? Ik heb eruit gedaan, want ik zou niet weten hoe het erin moet. Ik heb hier ff een fotootje:

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
  19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hey Misa, gefeliciteerd met je meisje!

De beentjes mogen er gewoon uit, als je dochter het goed vind om de beentjes al te spreiden! Alleen zou je je knoop net andersom horen doen, bij een rekbare doek. Rekbare draagdoek - YouTube

20. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel meiden!
    Ik zal straks ff de filmpjes bekijken..! Suusjeuh, Bedoel je dat de knoop voor moet?

Deel Deze Pagina