nee wat ze bedoelt is dat je je kindje eerst in de gekruiste banen doet en dan de horizontale baan daaroverheen
dit filmpje is met een geweven doek voor een rekbare doek vind ik deze beter Rekbare draagdoek - YouTube
Nee, je hebt geknoopt zoals bij een geweven doek; je kindje in de baan rond je buik en dan de andere banen er overheen kruizen. Bij rekbaar doe je de gekruiste banen eerst, en dan trek je de dwarse baan er overheen zodat die buiten zit.
Dat verschil in knopen was mij ook opgevallen... Weet iemand ook waarom dat is? Misschien is het in gebruik gewoon logisch, maar ik heb alleen nog maar met een geweven doek gedragen. Nu ook een rekbare gekocht, nog niet in gebruik, en vroeg me al af waarom het daar andersom moet...?
Geen idee, zowizo moet je met een rekbare doek altijd 3 laagjes knopen omdat het minder stevig is, maar waarom de knoop andersom is weet ik niet. Heb alleen zelf die ervaring wel en op het D&V forum lees ik 't ook altijd. Je knoopt met een rekbare doek ook voor en schuift dan je kindje erin terwijl je met geweven knoopt met je kindje erin.
Als je met een geweven doek knoopt zoals je dat doet met een rekbare, krijg je je kindje nauwelijks nog in de doek. En een rekbare doek is zo 'slap' dat je echt drie lagen over je kindje moet doen voor de stevigheid en veiligheid.
Ja, ik zelf wel. Rekbaar is heel fijn voor die eerste weken, dat merk je nu zelf ook al, maar al redelijk snel word het zwaar en ze zijn erg warm. Met geweven kan je meer knopen, met rekbaar alleen op de buik en eventueel op de heup.
ik las van de week over de ringsling, mieten jullie maar ff googlen, maar lijkt mij ideaal zonder dat geknoop en getrek zoals ik tenminste altijd heb met die andere doeken.
Bij een ringsling moet je meer trekken als bij een knoop doek hoor Hij is wel heel erg fijn vind ik, heb er geen ervaring mee met pasgeboren kindjes maar gebruik 'm voor mn dreumes vaak voor eventjes korte stukjes. Voor langdurig dragen zoals ik met mn lange knoopdoek doe, is de RS voor mij echt niet geschikt omdat je op 1 schouder en 1 heup draagt.
Ah oke, op youtube zag het er namelijk heel makkelijk uit dus ik dacht dat het minder geknoop en getrek zou zijn. Ik ben nu 19 weken zwanger dus ik heb nog even de tijd om te vergelijken.
Minder geknoop klopt zeker maar je moet wel heel goed doorhebben hoe je alles helemaal goed spant zonder dat het trekt en vervelend zit in je nek etc. Dus het afstellen dat is wel even oefenen. Zelf knoop ik sneller comfortabel in mn lange knoopdoek als dat ik comfortabel de ringsling om heb. Ik ga straks denk ik een draagconsult doen als buikbaby geboren is, knopen en ringslingen met een dreumes is wel wat anders als een pasgeboren baby'tje!
Ringsling is fijner voor kleine stukjes omdat het gewicht rust op 1 schouder. Ik vond het ideaal voor even snel vanuit de auto boodschappen doen etc. Een geweven doek draagt een stuk comfortabeler en kan je veel langer mee doorlopen. Dus een ringsling is fijn voor erbij
Dames, Ik heb een draag-vraag. Ik ben voor onze kleine man van 10 maanden opzoek naar een goed draagsysteem. Het liefste geen doek, want dat ziet mijn man niet zitten. We zitten nu te twijfelen tussen een manduca(hij) en een Mei-tai(ik). We zijn beide niet slank dus het moet wel passen. Wat zouden jullie aan raden? En is er iemand in de buurt van Emmen die ons een keer 1 of beide systemen kan laten uitproberen. Het is voor ons een flinke uitgave en we willen dus wel iets wat ons beide goed bevalt.
Ik lees vaak dat mannen een klik systeem fijner vinden. Mijn man vind de manduca ook fijner als de bondolino die we eerst hadden omdat je dan de schouderbanden nog moest knopen. Een Mei tai kan je vaak al voor een niet al te dure prijs op de kop tikken, je kan ze namelijk ook zelf maken. Zelf zou ik zeker de manduca aanraden, wij zijn errug tevreden met die van ons! Helaas woon ik erg verweg om te passen.
Hallo ervaren draagmama's, Ik heb bij mijn zoontje een ByKay doek besteld en een paar keer gebruikt. Totaal geen plezier in, zoontje vond er ook niks aan en ik kreeg de juiste manier van knopen niet onder de knie. Een doek helemaal knopen is dus geen succes voor mij en wil ik ook niet meer. Nu we weer een kleintje mogen verwachten wil ik een andere doek gaan uitproberen en wel 1 die ik snel en goed om kan doen. Ik heb veel gelezen hier, jullie zijn duidelijk fan van knoopdraagdoeken lees ik zo. Ik ben me aan het orienteren op een Bondolino en kom nu ook de Manduco tegen. Welke adviseren jullie mij, vooral omdat ik ook vanaf het begin wil dragen. Ik lees veel goede berichten over beide draagsystemen en weet het nu ff niet meer. De Bondolino vind ik makkelijk aangaan en het lijkt me erg comfortabel. De Manduco lijkt me wat lastiger met die gesp die je vanachter moet sluiten en vind ik er minder mooi en comptabel uitzien Kortom, wat is een goede (misschien wel heel andere) draagdoek-zak?
Bondolino is een heel goede keuze! En de Manduca ook! Alleen heb je gelijk met die gesp op je rug; dat is lastig in je eentje. Maar ik moet zeggen dat wij de manduca als opvolger voor de bondolino hebben gekocht en er altijd mee rugdragen. Dus dan heb je geen last van de gesp die zit dan op je borst. Er zijn wel simpele trucjes voor hoor, de schouderbanden lang laten, gesp op je rug dicht en dan de schouderbanden op maat trekken. Voordeel van de manduca tov de bondolino vind ik het verlengbare rugpand. Nadeel van de bondolino vond ik dat ik mn dochter er met een maand of 10 niet fijn meer in droeg - maar toen heeft Violet hem ovrgekocht en zie haar recensie; haar man draagt haar zoon er nog heel graag in!
Hier de bondolino. Ook erg getwijfeld tussen de manduca en de bondolino. Voordeel van de bondolino vind ik dat je niet al die gespen hebt. Hierdoor is hij ook makkelijk voor mij en mijn man te grbuiken, zonder allerlei gespen te moeten verstellen. We zijn nogal verschillend qua postuur. Manduca en Bondolino zijn op zich redelijk vergelijkbaar wat betreft een goede ergonomische drager, ook zijn ze beide te gebruiken vanaf de geboorte tot een jaar of 3 geloof ik.